Hej.
På denne side er der et billede af netop en 1972 Manta A med en 2,5 V6 motor fra opel.
http://www.mantaclub.org/archive/club_cars_index.htmDet er 4. bil talt fra venstre. Bemærk hvordan han har dobbelte afgangsrør bagi og hvordan han har været nødt til at flytte bremsekraftforstærkeren længere frem i motorrummet. Det er jo en englænder, så jeg ved ikke om der er dele af ombygningen der ikke ville være tilladt her i Dk. M.h.t. TE2800 lavede de jo netop motorhjelmen i glasfiber, med en potensbule for at få plads til de extra 2 cyl. men også for at hjælpe på vægtfordelingen. Batteriet blev også flyttet bagi. Den havde standard 142 HK, men af de sammenlagt 79 producerede blev der bygget 3 SR modeller tunet til 230 HK og med standardmonterede 3 dobbelte webere. Og hvis vægten bliver et problem kan du jo købe glasfiberforskærme og motorhjelme hos Lenk i Tyskland, det klarer i øvrigt også rustproblemerne.
M.v.H. Lasse Kristensen