Nogen der kan give mig nogle data omkring gearkassen fra en a4 eller passat med langsliggende motor og fwd.
Jeg vil gerne vide hvor mange nm den kan holde til. Navnet på gearkassen (f.eks dte). Hvad ligger sådan en gearkasse i pris ca.? Er der dog kits til at få til den?
Kassen skal bruges i en baghjulstrukket bil med gearkassen liggende hen over bagakselen, hvis det er denne kasse der bliver brugt.
Data omkring A4/Passat gearkasse?
Redaktør: Moderatorer
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
Data omkring A4/Passat gearkasse?
Mvh Martin
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
flere baghjulstrukne biler kører med en ret alm. gearkasse ved bagtøjet. selv om motoren ligger foran. måske det var en ide? altså at bruge disse dele, blot uden kardan.
hvor voldsomt skal det være i nm?
volvo 340/360 gearkasse er ikke lige så stærkt som en corwette med t56 eller ratbetjent 6trins auto.
fortæl lidt mere om planerne.
MVH søren
hvor voldsomt skal det være i nm?
volvo 340/360 gearkasse er ikke lige så stærkt som en corwette med t56 eller ratbetjent 6trins auto.
fortæl lidt mere om planerne.
MVH søren
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
Bilen er en Le mans lignede prototype der bliver bygget efter SSC klasse 4 regelsæt. Det er en bil vi skal bygges som et skoleprojekt på Århus erhvervsakademi.
Motoren kommer til at ligge center med baghjulstræk.
Vi regner med et max nm på 500nm.
Kender ikke det store til Volvo, men vi har snakkede om en Alfa 75 gearkasse som er ca. det samme og blevet brugt i DTM.
Motoren kommer til at ligge center med baghjulstræk.
Vi regner med et max nm på 500nm.
Kender ikke det store til Volvo, men vi har snakkede om en Alfa 75 gearkasse som er ca. det samme og blevet brugt i DTM.
Mvh Martin
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
martin306xsi skrev:.. men vi har snakkede om en Alfa 75 gearkasse som er ca. det samme og blevet brugt i DTM.
På sådan en sidder koblingen jo "bygget ind i" gearkassen, så det kan måske give ekstra komplikationer omkring koblingen.
Her lidt VW inspration: www.lambolounge.com/chassis/Transmission/5000/5000.asp
Tidligere mener jeg en eller anden Renault gearkasse var populær til centermotor biler.. muligtvis sådan en fra en Renault 30?
Går ud fra "billig" er en vigtigt detalje, men det her med meget power og "billig" gearkassen/diff plejer vist ikke at være det letteste opgave at løse, heller ikke på en alm. baghjulstrækker. Hvad med spær, skal der ikke være det?