Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 03:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
i waaanna know WHY, oh why skal den lorteplade være der ;-)

altså hvorfor er den dukket op i reglementet.

i need closure :roll: :tooth:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
splynk skrev:

Du har sådan set allerede selv svaret da du stillede spørgsmålet...

Ved at fjerne din låseplade så har du givet dig selv nogle fordele som dine modstandere ikke har (mere plads i motorrummet til ET fremmende foranstaltninger) og da vi har 3 forskellige niveauer af ombygningsgrader i de tre klasser, så er det blevet sådan - kort fortalt:

Street, urørt karosse.
Outlaw, du må ændre men ikke fjerne.
Unlimited, du må fjerne og udskifte med rør.

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

satme iorden regelsæt der , stor thumbs up til lasse , nick , køleranden og mh . med flere . for det arbejde der har været i det :rock:

så kan man bare håbe på at de regler bliver håndhævet og at der ikke bliver set igennem fingre med det som tidligere

er der andre arrangementer der vil gøre brug af det regelsæt ?? ex holeby , sindal og andre jeg ikke kan huske navnet på :tooth:

og hvad med ET i streetklassen ? er det ikke lidt højt ?? eller er jeg bare for præget af MC-tider ? (der er vel gadebiler/gadelovlige biler der kører under 12.00 ?? kan dog ikke nævne nogle lige PT men igen er jeg nok præget af MC-tiderne )

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
vi har søgt længe på hvilke "standard" biler der kan køre under 12.00 og der er da en god håndfuld, der er endda en der er opgivet til at sku ha kørt 9,9.

så skulle man se på det punkt alene, så skulle tiden være sat til eks. 9,7. men hvor realistisk er det lige at der kommer sådan en super ræser til dhb og kommer den endelig, mon så ikke ejeren kan finde sig til rette i outlaw klassen? btw, kommer der en veyron (som ikke er denhurtigste "standard" bil på nummerplader) så skal ejeren stadig fremvise bur og diverse andre sikkerhedsforanstaltninger for at køre under 11,000 til arrangagementet.

til king of europe køres med 12,00 grænsen for gadebiler og der køres der "alle mod alle" og dernede virker reglen fantastisk godt og det er vores håb at det vil fungere lige så fint her i danmark.

reglementet er ikke skrevet til DHB alene, det er skrevet i det håb at det på sigt kan implementeres i alle de danske arrangagementer der måtte ønske at køre efter dette reglement.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
splynk skrev:

Du har sådan set allerede selv svaret da du stillede spørgsmålet...

Ved at fjerne din låseplade så har du givet dig selv nogle fordele som dine modstandere ikke har (mere plads i motorrummet til ET fremmende foranstaltninger) og da vi har 3 forskellige niveauer af ombygningsgrader i de tre klasser, så er det blevet sådan - kort fortalt:

Street, urørt karosse.
Outlaw, du må ændre men ikke fjerne.
Unlimited, du må fjerne og udskifte med rør.

'
se det passer nemlig slet slet ikke.

hvis det var sådan ville jeg også meget lettere kunne kapere det.
MEN. der må skæres og skæres til den store guld medalje, i torpedo og kardan tunnel, (hvilket jeg også har gjort)
så der er jo netop ikke den slående logik i at et stykke uanseeligt blik der absolut ingen fornuftig funktion har SKAL blive på sin oprindelige plads ? :roll:

ændre,, joe, men hvad dækker begrebet låseplade over ? en 6 mm rundjern med en punkt svejsning i begge ender ? påskrevet lås med en sprit tusch ?

misforstå mig ikke, det er ikke brok, men et forsøg på at finde logikken i en detalje som jeg personligt finder meget tåbelig,,

altså at det er låsepladen det hele drejer sig om, det kunne også ha været holderen til cigarettænderen, begge dele er jo lige ligegyldige, og ET fremmende om man vil :stop:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
@ splynk

der skal være grænser mellem klasserne og du har blot ramt den ene. men du kører vel ikke langsommere af at deltage i unlimited klassen... for det er jo altid en mulighed

der skal som skrevet stå være plads til alle.

så må man rette sin bil til, så man kan deltage i den klasse man ønsker... jeg skal eks. sætte et passagersæde i min OG montere en tynd alu/lexan plade så mine døre ikke har skarpe kanter for at jeg kan deltage i outlaw næste sæson, så det må jeg jo gøre. hvis jeg da ikke vil rykkes over i unlimited når min bil skal til teknisk kontrol.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jojo, fair nok,

det er bare logikken jeg savner :-)

tror du det øger mine chancer at stille op i unlimited,,,jeg tvivler, :cooking:
ikke dermed sagt at det faktisk måske kan være en fordel, ud over at der, der så er andre krav der skal opfyldes :-)

syntes generelt de nye regler er et kanon godt tiltag, med få småting der kunne tåle at blive kigget på. og det kommer nok næste år, alt nyt skal lige prøves af og finpudses jo

jeg skal nok få munket den låseplade på,, under en eller anden form :grin: (det er da petitesser)
men manger retningslinier,,,man må ændre ikke fjerne,,ok, hvad vil en lovlig ænding i så fald være ?

Titel:
Medlem

Ravnen skrev:
@ Morten, som før skrevet så er dæk uden sidestøtte (Wrinklewall) ala. MT ET Street ikke tilladt i Streetklassen og det er selvom de er DOT mærkede, de BF dæk du her hentyder til er med sidestøtte. Vi er bekendt med at vi bliver nødt til at uddybe nærmere i revisionen af reglemtet der kommer inden d. 1/12. hvor tilmeldningen starter op.

Tak for uddybning/svar :wink:

Titel:
Mester Medlem

MORTEN... prøv at beskriv din bil. eller er du selv klar over hvilken klasse den kan deltage i?
MVH søren

Titel:
Medlem

lqs skrev:
MORTEN... prøv at beskriv din bil. eller er du selv klar over hvilken klasse den kan deltage i?
MVH søren

Min bil er en 68 Camaro med en ca 550hk motor og 5 trins manuel.
Motoren er et mosefund, der har kørt lave 12 sek tider i en 57 Bel Air.
57eren er noget tungere end min bil. Jeg er faktisk ikke klar over hvilken type undervogn der var på 57eren (det er ca 8 år siden jeg så den køre), men min Camaro er med Caltracks Traction Bars og Greg Moser bagtøj med SFI godkendte aksler. Bilen er vel at betragte som ret original, med førnævnte bolt on ting.
Umiddelbart tror jeg at jeg ville kunne køre i street klassen? mit problem er bare at jeg hader klasser hvor det ikke gælder om at køre stærkest (bremseklasser) For mig har det intet med race at gøre.
Dette er bare min personlige mening, og jeg VED at mange IKKE deler den med mig.
Folk elsker klasser hvor "alle har en chance" - jeg elsker klasser hvor den hurtigste bil vinder...
NHRA lavede jo bremseklasser allerede i 50erne (tror jeg), så der er jo ikke noget nyt i det. Og de er jo meget populære - jeg syntes bare ikke rigtig om det.
Når jeg er på Mantorp som tilskuer, ser jeg også kun "først over stregen klasserne" og går ned i køen til pølsevognen, når alle superklasserne liner op...
Men LQS - hvorfor spørger du?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time