Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 22:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
[
Mit ønske med denne tråd, var at kørere kunne komme med ris/ros, samt spørgsmål i forbindelse med deres biler, istedet bruger vi en masse tid på personer uden egentlig interesse i reglementet og som jeg vil påstå til stadighed ikke selv er kommet med en eneste konstuktiv løsning på egne utallige, efter min mening, irelevante stillede spørgsmål, udover selfølgelig at: "alt hvad der ikke kan kontrolleres skal være lovligt!" og tilmed så mener i nu så også, at vi regelskriverene, syntes at vi er kloge og kørene er dumme...?!, du må sku meget undskylde, men jeg kan ikke se hvor i får al den ammunition fra?... Og på om jeg hidser mig op? det kan du fandeme tro, i modsætning til dig, Henrik, så betyder det her noget for mig og om det så igen gør mig til en useriøs amatør, vil jeg lade andre end dig afgøre!

Men hvad der vedrører jer, så mener jeg at der intet seriøst er ved at blive ved med at hive teoretiske problemstillinger op ad hatten som i to gør det, Søren fik muligheden fra Lasse før revisionen for at komme med forslag til det skrevne, istedet vælger han at gøre det på denne måde på et åbent forum med en masse støj som resultat og med sin tro væbner ved hans side til at træde til efter behov - Henrik, vil du være så venlig at fortælle mig hvad din interesse er i dette reglement? (søren må svare for ham selv), I er ikke selv kørere og jeg er rimeligt sikker på at i aldrig kommer til at afholde et Blackrace arrangement hvor i kommer til at bruge disse regler, hvori ligger jeres interesse? og hvad ønsker i at opnå med jeres "bidrag"? og mener du at i har opnået noget indtil nu?

Ro på nu!

Jeg kan se mit indlæg fik din opmærksomhed, men også at formålet at høste info/feedback ud af et åbent forum ikke er nået frem.

Jeg er stadig af den opfattelse at du skal kravle ned fra barrikaderne og se de muligheder der er i at høste feedback ud af et åbent forum. Det behøver du ikke blande hverken Søren, jeg, eller Blackrace ind i billedet for at gøre, ej heller insinuere at dette ikke betyder noget for andre end dig.
Se på en af de kørere du har i tråden. Captain Slow har tilsyneladende ikke forstået det, og bygger i den lidt mere hurtige ende af skalaen.

Reglementet er sgu et stort skridt i den rigtige retning, men brug dog forummet til at lære af, ændre,justere,etc. istedet for at gå i krig med alle dem der skriver til jer. Det er trods alt bla. dig der har den største interesse i at dit eget reglement bliver så godt som muligt, og passer så godt som muligt til det folk vil bygge.

Så det er et velment råd: Istedet for at bekrige den kritik(Kritik er ikke negativt!) i får, så se dem dog som en kilde til optimering.

Hvis det her ikke er tydeligt nok, så evner jeg ikke kommunikere det ud.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
nu er det sådan at vmax har besluttet at reglementet er som det er skrevet og så vil de først revidere det efter dhb 2010. så det var derfor vi opfordrede eks. søren til at forfatte nogle mere klare punkter hvor han mente de var uklare. så vi har ikke som sådan nogen indflydelse på ændringer før vi planlagt skal revidere det hele igen.

det kan man selvfølgelig sige gør at dem der har punkter de mener bør revideres har RIGTIG god til til at forfatte forslag og sende dem til os :wink:

@ henrik, mange af dem der er utilfredse med mindre punkter der er i reglementet er jo ikke problemer for klassen som vil ramme alle biler, eller fremstå som et problem på raceday, men blot et problem for den enkelte kører, der hellere ønsker at lave om i reglementet frem for at gå en tur i garagen :?

Det vi ønsker at lære mest af er om der er ting der gør at man utilsigtet rammer en bestemt biltype, eller konstruktion. det at der er en der skal bygge lidt om, er jo desværre sådan det er. jeg skal selv bygge lidt om på min egen bil hvis jeg ønsker at være i outlawklassen.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
jeg syntes ikke det er fair at skyde i skoen på mig at jeg søger at ændre ting for egen vindings skyld.
jeg søger forståelse for at noget kunne have været gjort anderledes og om ikke andet, så i mine øjne bedre, og det har jo også været oppe og vende tidligere (se Lasse´s indlæg side 13) så helt retarderet kan min mening om sagen vel ikke være

jeg har bygget efter at stille op i outlaw, kan nu bare konstatere at hvis man vælger at fortolke reglementet som man gør her, så jeg er den der skal være bundprop i unlimited hvor jeg OVERHOVEDET ikke hører til, men hvad,, så er der da noget for tilskuerne at grine af når jeg skal spille klovn i den klasse. :up:
hvis der er en showklasse kan det være det er der jeg hører til istedet

(Henrik hvad er det jeg ikke har forstået ? ud over at jeg ikke bare ligger mig ned og tager imod :mrgreen: )

der er hvis i kigger billeder fra tidligere års afviklinger af DHB temmelig mange biler der kører med 1 forlygte eller en modificeret lygte uden eller med halvt glas .
disse skal alle laves om, :?:

der er mange der køre med åbne wategates, dette accepteres på trods af at det klart fremgår at udstødning skal ud bag føreren og have mindst en lydpotte,
jeg er dog udemærket klar over og enig i bevæggrundende for at tillade det,
MEN wastegate ER udstødning. det kan der ikke være tvivl om, men her bøjer "i" reglementet for masserne.

men dem der nu er i klemme ang. lygter, (på trods af at der IKKE står de skal sidde på original placering nogen steder) de skal bygge om.

undskyld mig, men det lugter lidt af dobbelt moral i mine ører :grr:

nu er det sådan at der næppe kommer flere revisioner af reglementet inden DHB 2010, og så må det jo bare være sådan,

nu vil jeg bare være sur og tvær og sladre til en voksen :lee:

og iøvrigt så henholde mig til hvad der står og ikke hvad der ikke står i reglementet. og dermed sørge for at min bil har 2 forlygter som foreskrevet. tænk hvis jeg får dem til at lyse også, så er det jo ligefør jeg kan stille op i street klassen :gnaek:

Lasse du har hermed både min kritik og forslag til ændring :reading:

Titel:
Mester Medlem

RAVN du husker dårligt. vi er nogen stykker der sagtens kan huske hvad denne tråd startede med. I ville ikke finde jer i at indholdet af disse regler blev diskuteret her på siden. dette blev ret hurtigt censureret bort. men det var sådan tråden startede.
som jeg ser det her, i har lavet et stort stykke arbejde. i har arbejdet i en lille lukket kreds, vel at mærke uden at vælge at se kritisk på jeres eget arbejde. i har spejlet jer i DASU/NHRA uden egentlig at have nogen grund til det. hvad værre er, uden at have hele deres struktur i ryggen.
hen af vejen bliver det klart for flere, at en del af jeres regler er selvmodsigende, eller umulige at kontrollere. dette forsøger i at affærdige, på måder der egentlig er for billige. i har haft en drøm om at dette regelsæt skulle bruges til al streetrace i dk. hen af vejen bliver det klart for flere og flere, at disse regler kun vil komme til anvendelse en gang om året. i mine øjne har i sigtet højt. måske for højt. lad nu være med at smide det store stykke arbejde på jorden i vrede/personlige angreb/barnligheder.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[
Mit ønske med denne tråd, var at kørere kunne komme med ris/ros, samt spørgsmål i forbindelse med deres biler, istedet bruger vi en masse tid på personer uden egentlig interesse i reglementet og som jeg vil påstå til stadighed ikke selv er kommet med en eneste konstuktiv løsning på egne utallige, efter min mening, irelevante stillede spørgsmål, udover selfølgelig at: "alt hvad der ikke kan kontrolleres skal være lovligt!" og tilmed så mener i nu så også, at vi regelskriverene, syntes at vi er kloge og kørene er dumme...?!, du må sku meget undskylde, men jeg kan ikke se hvor i får al den ammunition fra?... Og på om jeg hidser mig op? det kan du fandeme tro, i modsætning til dig, Henrik, så betyder det her noget for mig og om det så igen gør mig til en useriøs amatør, vil jeg lade andre end dig afgøre!

Men hvad der vedrører jer, så mener jeg at der intet seriøst er ved at blive ved med at hive teoretiske problemstillinger op ad hatten som i to gør det, Søren fik muligheden fra Lasse før revisionen for at komme med forslag til det skrevne, istedet vælger han at gøre det på denne måde på et åbent forum med en masse støj som resultat og med sin tro væbner ved hans side til at træde til efter behov - Henrik, vil du være så venlig at fortælle mig hvad din interesse er i dette reglement? (søren må svare for ham selv), I er ikke selv kørere og jeg er rimeligt sikker på at i aldrig kommer til at afholde et Blackrace arrangement hvor i kommer til at bruge disse regler, hvori ligger jeres interesse? og hvad ønsker i at opnå med jeres "bidrag"? og mener du at i har opnået noget indtil nu?

Ro på nu!

Jeg kan se mit indlæg fik din opmærksomhed, men også at formålet at høste info/feedback ud af et åbent forum ikke er nået frem.

Jeg er stadig af den opfattelse at du skal kravle ned fra barrikaderne og se de muligheder der er i at høste feedback ud af et åbent forum. Det behøver du ikke blande hverken Søren, jeg, eller Blackrace ind i billedet for at gøre, ej heller insinuere at dette ikke betyder noget for andre end dig.
Se på en af de kørere du har i tråden. Captain Slow har tilsyneladende ikke forstået det, og bygger i den lidt mere hurtige ende af skalaen.

Reglementet er sgu et stort skridt i den rigtige retning, men brug dog forummet til at lære af, ændre,justere,etc. istedet for at gå i krig med alle dem der skriver til jer. Det er trods alt bla. dig der har den største interesse i at dit eget reglement bliver så godt som muligt, og passer så godt som muligt til det folk vil bygge.

Så det er et velment råd: Istedet for at bekrige den kritik(Kritik er ikke negativt!) i får, så se dem dog som en kilde til optimering.

Hvis det her ikke er tydeligt nok, så evner jeg ikke kommunikere det ud.

Henrik, hvis du ellers har fulgt lidt med så ville du også have set at vi i stor stil løbende har vores beslutninger oppe til vurdering, blandt andet med en revidering et under et måned efter reglementet blev offentliggjort, vi har fra starten sagt at rom blev ikke bygget på en dag og at dette reglement heller ikke bliver det, samt at der er meget der kan blive bedre, men jeg kan og vil ikke bruge tid på åndsvage diskussioner om hvorvidt vi skal kræve kørekort fra kørene eller om at faldskærmen skal komme fra en nytårsraket, DET er useriøst.
Hvad jeg derimod godt vil bruge tid på er at hjælpe de kørere med reelle problemstillinger ved at forklare reglerene og vores hensigter, evt. endda rette ind, som vi f.eks. gjorde det med trækakselringene, eller for den sags skyld dine (fiktive?) spørgsmål vedr. en Volvo.
Så din udlægning af at vi/jeg ikke kan tage imod kritik, angriber fra barikader og det der er værre kan jeg simpelthen ikke genkende, spørgsmålet er om du ikke selv burde være lidt mere kritisk over for hvad Søren foretager sig istedet for altid blindt at bakke ham op på hans udtalelser...

Jeg mangler stadig svar på hvilken interesse du/i har i dette reglement - hvad i ønsker at opnå med jeres "kritik" - og om i har opnået noget positivt indtil nu?

Som jeg ser det sidder i lidt for sikkert på sidelinien og kaster ord ind i en debat i umiddelbart ingen interesse har i - udover for diskussionens skyld...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
RAVN du husker dårligt. vi er nogen stykker der sagtens kan huske hvad denne tråd startede med. I ville ikke finde jer i at indholdet af disse regler blev diskuteret her på siden. dette blev ret hurtigt censureret bort. men det var sådan tråden startede.

Jeg husker ganske fint hvad der blev skrevet, Søren, OG det var et ønske fra V-max's side ikke os, alene antallet af sider og visninger på denne tråd sammen med det faktum at V-max's egen hjemmeside på det tidspunkt var meget langsom, burde fortælle dig at det naturligvis ikke kunne være sådan, ligesom man heller ikke har kunne flytte debatten fra andre forums... Sådan hænger det sammen!

lqs skrev:
som jeg ser det her, i har lavet et stort stykke arbejde. i har arbejdet i en lille lukket kreds, vel at mærke uden at vælge at se kritisk på jeres eget arbejde. i har spejlet jer i DASU/NHRA uden egentlig at have nogen grund til det. hvad værre er, uden at have hele deres struktur i ryggen.

Vi har arbejdet i en lukket kreds, ja, men er det ikke det i selv gør i jeres 3 mands forening i kalder Blackrace?, behøver jeg egentlig at fortælle dig hvorfor det er sådan? (alene dine handlinger herinde forklarer det jo fint) i ved det jo godt selv, men i modsætning til jer har vi kun gjort det i forbindelse med tilblivelsen at reglementet, ikke for evigt!, fremtidige ændringer og tilføjelser vil kun blive mulige ved afstemninger foretaget iblandt ALLE medlemmer...
Og at vi ikke skulle have været kritisk over vores eget arbejde!? har du spist søm? vi har sku da ikke bestilt andet! vi har bl.a. taget en beslutning om at vi ikke vil opfinde den dybe tallerken een gang til ved at bruge så mange allerede skrevne regler fra NHRA der passede til denne form for motorsport som muligt, at det så ikke passer ind i din verdensforestilling kan jeg så ikke hjælpe dig med...

lqs skrev:
hen af vejen bliver det klart for flere, at en del af jeres regler er selvmodsigende, eller umulige at kontrollere. dette forsøger i at affærdige, på måder der egentlig er for billige. i har haft en drøm om at dette regelsæt skulle bruges til al streetrace i dk. hen af vejen bliver det klart for flere og flere, at disse regler kun vil komme til anvendelse en gang om året. i mine øjne har i sigtet højt. måske for højt. lad nu være med at smide det store stykke arbejde på jorden i vrede/personlige angreb/barnligheder.

Søren, DU er selvmodsigende og ja vores regler kan helt sikkert blive bedre, heldigvis for os så kan vi rette op på vores del...
OG bemærk venligst at det personlige plan kun vedrører dig, måske det har noget at gøre med at du bevæger dig rundt i denne tråd som en elefant gør det i en porcelænsbutik, du vil have ravage og du får det, tilsyneladne er jeg så den eneste der magter at sige det til dig, eller måske bare dum nok til at reagere på det...

Billede

Senest rettet af Ravnen 16 dec 2009, 19:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

For Fuck Sake,

jeg kan da ikke skrive noget uden det drukner bag et skide indlæg der kun drejer sig om at finde ud af hvem der har den største pik :evil:

håber nogen læste den "seriøse" del af min sidste indlæg, og ikke bare følger med ved ringside i wrestlng mellem Nick, Søren og Henrik :grin:

nå bygones, jeg har vist fået sagt det jeg vil. og håber så bare nogen ser "lyset" og en ændrig sniger sig ind i næste revision.

HVIS i,,meget mod forventning ikke hører fra mig inden jul, så hemed fra fra mig:
GOD JUL allesammen :wink:

(nu vil jeg køre ud og i ren afmagt smide en diesel kværn i min gade KE)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Captain Slow skrev:
For Fuck Sake,

jeg kan da ikke skrive noget uden det drukner bag et skide indlæg der kun drejer sig om at finde ud af hvem der har den største pik :evil:

håber nogen læste den "seriøse" del af min sidste indlæg, og ikke bare følger med ved ringside i wrestlng mellem Nick, Søren og Henrik :grin:

nå bygones, jeg har vist fået sagt det jeg vil. og håber så bare nogen ser "lyset" og en ændrig sniger sig ind i næste revision.

HVIS i,,meget mod forventning ikke hører fra mig inden jul, så hemed fra fra mig:
GOD JUL allesammen :wink:

(nu vil jeg køre ud og i ren afmagt smide en diesel kværn i min gade KE)

Bemærkede du den nye tråd, brug den og jeg skal med glæde hjælpe dig.

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

så den efter min seneste post.

det jeg havde behov for at få kylet ud i det offentlige rum er smidt derud tror jeg.
hvis jeg har yderligere spørgsmål holder jeg dem nok i pb, da jeg tror jeg kan få bedre (mere fyldestgørende) svar ad den vej, eneste ulempe ved pb er at man så kun spørger en person, og dermed kun får denne persons fortolkning,
så set ud fra det er den anden tråd super

jeg er ikke enig i fortolkningen af lygter, men sådan er det nu engang,
jeg må så bare tage det til efterretning, jeg tror på at det punkt kan/vil blive ændret ved næste revision, og vil da klart efter DHB sætte mig ned og se om der er andet, og vil så gå ad de rette kanaler med forslag/kritik/ros

sjovt nok tænkte faktisk igår at der burde være en tråd mere, dog tænkte jeg den skulle være til dem der vil måle størrelser ;-)

Senest rettet af Captain Slow 16 dec 2009, 22:19, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Splynk, jeg er godt klar over at det er løbet af sporet i denne tråd (derfor den nye), desværre er diskussionen ikke særligt repræsentativt for alle de tanker og det arbejde der er lagt for dagen op til nu og det skal jeg være den første til at beklage.
Mit håb er at evt. uromagere bliver på denne tråd så vi kan komme videre med vores arbejde og forholde os til de reelle problemstillinger i den nye...

Håber stadig at du er ved godt mod :wink:

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time