Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 22:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 108 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

nu skal man jo lige huske på at der er street - outlaw - unlimited, og det er jo ikke de samme regler der er for dæk i de 3 kategorier.

et sæt gadeslicks eks toyo 888 som vel er noget af det bedste der er lovligt i streetklassen kan heller ikke få bid i det snask, og da det jo er en race week for alle lige fra den 100% standart gadebil til 1000+hk fullracer så vil jeg mene at trackbite er noget man ikke bruger til dhb.

de få gange der har været brugt trackbite til dhb er som jeg husker det kun når dhb har været kædet sammen med funnicar/topfuel, og det var jo ikke en succes

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Captain Slow skrev:
jungle trommerne siger ingen lim,,ever again.

min personlig holdning...dem der kører på DHB kommer vel for at prøve at køre hurtigt. (hurtigst muligt)
så den relativt lille udgift det vil være at investere i et sæt dæk "med bid" burde man næsten kunne "forlange" af folk, hvis ikke, så må de jo "skøjte"

at en af undskydningerne er prisen (fra arrangørens side), altså økonomi, fatter jeg ikke (eller jo det gør jeg jo når alt kommer til alt)

VMAX skider på deltagerne, intet sportsligt i noget af det, kun en stor pengemaskine, så hvorfor bruge 100.000 k på at banen forbedres

vores 250 biler giver 112.500 kr

så det ville reelt betyde at fætter vmax skulle tage af "ølpengene" for at optimere forholdene, da tidtager udstyr, speakere, ambulancer og brand beredskab, tribuner osv. ja og medhjælpere koster penge.

well, DHB er useriøst, og bliver næppe andet når vmax er eneste magt med indfllydelse,
MEN der er jo håb forude i den kommende kører forening..

tag det som det er. en show weekend.

Nu må jeg lige bryde ind her i denne tråd.

Jeg har ansvaret for 402 m banen til DHB, og jeg har været meget medbestemmende omkring de forhold, som DHB skal køre under i 2010.
Det gælder lige fra det reglement, som Nick og Co har lavet, og de forhold der er generelt.
Da DHB er et street-race arrangement, selv om vi kan udpege flere biler som måske ikke vil høre ind under street-race, så er DHB et street-race arrangement.
Det har indvirkning på banens forhold omkring prebbet bane.
Til streetrace bruges ikke track-bite efter min mening.

Desuden så skulle forholdene være sådan, at biler med gadedæk ødelægger track bite ved at hive klister op af banen, således at banen skal prebbes igen og igen.
I Henrik GM´s link fra Youtube viser også hvilken problemer det giver for alle biler i street klassen og måske og en del i outlaw klassen på gadedæk/slick.
Og lur mig ikke om alle dem som oplever klister som brun sæbe vil klage big time til DHB.
Så uanset hvordan jeg/DHB gør så klager folk over de forhold de oplever til DHB.
Enten er der folk der føler sig ramt af reglementet fordi det ikke er tilpasset lige deres bil, Banen er glat fordi man køre på klister med gadedæk, banen har ingen greb fordi der ikke bruges klister, deltagerene har ikke en chance med deres bil, fordi klasserne ikke er retfærdige efter deres hoved eller afviklingen af finalerne ikke er retfærdige, fordi de skal køre imod en fart monster.
I skal se DHB som et show og kun et SHOW.
DHB er en virksomhed som andre virksomheder i DK, hvor deres interesse også er at lave et overskud på bundlinien.
I skal også se det lidt ovenfra, at hvis DHB ikke gav overskud til forlaget, så vil det give konsekvenser til DHB.
Med de økonomiske trange tider er det en selvfølgelighed, at man ikke kan / vil bruge max penge på et arrangement som DHB.

Det var en stor smøre fra min side, men jeg håber vi ses til DHB, og jeg vil gøre max for, at få DHB 2010 til et godt arrangement for jer kører.
Husk ingen kører er lig med ingen DHB.

John Kristensen.
DHB.

Senest rettet af john 406 turbo 21 feb 2010, 11:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Syntes jo egentligt at det er et ok reglement, med ting som nok lige skal afprøves i praksis, ellers kan man jo blive ved at ændre på det!!
Men det er som om reglementet ikke passer til banen? eller banen ikke passer til reglementet! med break out på 8,5 i outlaw og glat asfalt og max 10" dæk er vist ikke realistisk. Er lidt i tvivl om reglement som skal bruges dhb specifikt, eller et som skal bruges generelt i landet? hvor der også kunne være mulighed for trackbite, ellers passer de breakout tider jo ikke helt, og hvad med sikkerhed? ved godt problemet med vejrforholdene, men med invitation til udlandet og 8,5 og 7,5 biler er det måske skudt over mål med sådan en bane. Ps 888 dæk bider fint på trackbite hvis det er tørt!

Tørresø Trim

Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
HenrikGM skrev:
mertz skrev:
Synes lige det skulle vendes.

Det er fint med et ordenligt regelsæt til de deltagene biler, så bilerne bliver så skikker de nu kan.

men tænkte på....Der skulle måske også stilles krav til banen?

Hvad med banen? er den sikker for biler med en breakout
på 8.5 / 7.5 og over 240 km/t.

Tænkte mere på om det er sikkert for biler med mellem 800 til 1200 hk
at køre på en bane der ikke har fået trackbite.

Ja.. jeg ved godt det koster penge, men vi betaler også for at deltage!!
og nu hvor der er fokus på sikkerheden??

Man har jo set biler der køre i marken efter 250 meter. det sker jo typisk når man tager en voldsom bil, og lade den køre på en bane uden greb!

Det ville nok tiltrække de vilde bil, hvis banen var som i malmø, eller bare som i gamle dage på alle 400 meter.

Tror at Søren-Micheal-Jesper-per-Pape med flere, ville sætte pris på sådan en bane, de gider jo ikke komme for at lave 400 meter hjulspænd.

MVH Tørresø Trim

Interessant emne.

Der er jo mange der har aktier i greb her. Der er en stor flok af biler med "almindeligt power/greb" og en noget mindre flok med stort behov for greb pga meget power.

Hvis man limer banen så de tunge drenge du nævner har greb, så er det lidt noget hø for dem med almindelige gadedæk.

En limet bane gør slick nemmere at styre i kraftigere biler, omvendt kører de noget hurtigere hvis der er max greb.

Til gengæld er en limet bane sart overfor fugt.

Hvem ved om DHB agter at lime banen i 2010, og hvor meget, hvor langt ud?

Jeg ved at de ikke limer banen, under devisen at det er streetrace. (og at de sikkert ikke vil bløde de 60-80 pisk den slags efter sigende skulle koste)

Titel:
Mester Medlem

m power skrev:
nu skal man jo lige huske på at der er street - outlaw - unlimited, og det er jo ikke de samme regler der er for dæk i de 3 kategorier.

et sæt gadeslicks eks toyo 888 som vel er noget af det bedste der er lovligt i streetklassen kan heller ikke få bid i det snask, og da det jo er en race week for alle lige fra den 100% standart gadebil til 1000+hk fullracer så vil jeg mene at trackbite er noget man ikke bruger til dhb.

de få gange der har været brugt trackbite til dhb er som jeg husker det kun når dhb har været kædet sammen med funnicar/topfuel, og det var jo ikke en succes

toyo 888 er nok de ringeste dæk af den type du forsøger at bringe på bane.

Yokohama a048 SS er bedre
BF G. G-force drag radial er nok de bedste du kan finde til street klassen

beror på personlig erfaring. toyoerne er direkte til grin i sammenligning med de to andre.

Titel:
Mester Medlem

svensson skrev:
Syntes jo egentligt at det er et ok reglement, med ting som nok lige skal afprøves i praksis, ellers kan man jo blive ved at ændre på det!!
Men det er som om reglementet ikke passer til banen? eller banen ikke passer til reglementet! med break out på 8,5 i outlaw og glat asfalt og max 10" dæk er vist ikke realistisk. Er lidt i tvivl om reglement som skal bruges dhb specifikt, eller et som skal bruges generelt i landet? hvor der også kunne være mulighed for trackbite, ellers passer de breakout tider jo ikke helt, og hvad med sikkerhed? ved godt problemet med vejrforholdene, men med invitation til udlandet og 8,5 og 7,5 biler er det måske skudt over mål med sådan en bane. Ps 888 dæk bider fint på trackbite hvis det er tørt!

Tørresø Trim

Hvor mange biler kørte under 10 sekunder sidste år?
Hvor mange biler kørte under 11 sekunder sidste år?

Bare for at breakoutet er sat hvor det er, gør da bestemt ikke at deltagerne kan køre de tider. Jeg tror personligt at vi max vil se 1-3 biler køre under 9 sekunder ved DHB 2010 så lad os nu se hvad der sker før vi diskuterer breakout drenge...

I skal jo huske på hvor hurtigt 8 sekunders tider i virkeligheden er. biler der kører 8,9xx har en typisk udgangshastighed omkring 265-280 km/t det er en TEMMELIG voldsom acceleration. hva jeg ved af så er der ikke nogen ved DHB der ever har kørt en 8 sek tid og blot fordi nummerpladekravene er taget fra de to største klasser så vil jeg stadig tvivle på om det kommer til at ske, når banen ikke limes.
De voldsomste biler jeg har set køre har en typisk acceleration fra 201 meter mærket til 402 meter mærket på ca 55-65 km/t, hvilket vil sige at der kræves en acceleration på 0-over 200 km/t på de første 201 meter. Dette sætter meget store krav til greb i starten.

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Det er vi helt enige om! det er ikke mig der har bragt de 888 på banen, men de er stadig bedre end "alm" gade dæk i henhold til klister baner!!

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
m power skrev:

toyo 888 er nok de ringeste dæk af den type du forsøger at bringe på bane.

Yokohama a048 SS er bedre
BF G. G-force drag radial er nok de bedste du kan finde til street klassen

beror på personlig erfaring. toyoerne er direkte til grin i sammenligning med de to andre.

er de også godkendt til gaden ?

jeg syntes at de toyo 888 jeg havde på min bmw gjorde det godt på gaden , men var noget crap til dhb.

Titel:
Mester Medlem

@ Svensson, du har ret i at de er bedre end alm gadedæk...

@ M power, ja naturligvis, ellers havde jeg ikke nævnt dem som muligheder for street klassen.

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
@ Svensson, du har ret i at de er bedre end alm gadedæk...

@ M power, ja naturligvis, ellers havde jeg ikke nævnt dem som muligheder for street klassen.

nen det havde du jo nok ikke :oops:

nå men så må jeg se om der er nogen der kan levere et sæt BFG G-force umidelbart syntes jeg ikke der nogen steder de har dem i dk.

hvad med M/T ET street er de også til gaden, eller er det kun i usa de er godkendt til gaden

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 108 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time