Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 09:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 maj 2010, 23:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://www.zatzy.com/projekt/303611-arm ... ojekt.html projekttråd på bilen.
der hvor jeg ser afr i klip kører de 12-12.2 ret magert i min verden (det er ikke en sand værdi) de bruger blot de kendte tal for alm benzin. har prøvet at køre så magert med en 1000hks motor. har bagefter prøvet at køre mere fed. helt ned (op!) under 10. resultatet... ingen målbar forskel i ydelse!
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2010, 15:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
der findes faktisk motore der fra fabrikken kører med tillæg på udvalgte cylindere..;)

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2010, 16:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MTECH skrev:
der findes faktisk motore der fra fabrikken kører med tillæg på udvalgte cylindere..;)


Men der findes flere der ikke gør...står det så 1:1?? :wink:

Når du nu lægger % til, hvor meget snakker vi så typiskt om det bliver lagt til, og hvor stort spring i AFR er det du udjævner?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2010, 16:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kører de mere dysetid eller er dysen anderledes? hvilke biler er der tale om, eller rettere motorer?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2010, 19:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
vr6 kører oem mere benzin på de bagerste....det ses også i oem softwaren..det maksimale jeg har set er 5% ekstra benzin til den enkelte cylinder..det afhænger jo selvfølgelig også af dysestørrelse..om det står 1-1 ved jeg da ik..jeg sir det skam ikke for at vinde en diskution.. ;)jeg ved det bar ud fra min egne biler og fra de supra der er mappet ved os... de folk der kører med et sprøjt på en supra der ikke kan justeres pr cylinder,med høj effekt og std indsugningsmanifold..de kører jo så fed at de cylindere der kører mest magert får den rigtige blanding og de andre går for fed,ellers brænder de stemplerne af ..

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2010, 21:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MTECH skrev:
vr6 kører oem mere benzin på de bagerste....det ses også i oem softwaren..det maksimale jeg har set er 5% ekstra benzin til den enkelte cylinder..det afhænger jo selvfølgelig også af dysestørrelse..om det står 1-1 ved jeg da ik..jeg sir det skam ikke for at vinde en diskution.. ;)jeg ved det bar ud fra min egne biler og fra de supra der er mappet ved os... de folk der kører med et sprøjt på en supra der ikke kan justeres pr cylinder,med høj effekt og std indsugningsmanifold..de kører jo så fed at de cylindere der kører mest magert får den rigtige blanding og de andre går for fed,ellers brænder de stemplerne af ..


Hvis vi tager en old school volvo 240Turbo, så går visse af dem også med 10% større dyse på cyl.3-4 for at holde temperaturen nede. Jo de findes.

Ang. de 1-1 så var det ment som et muntert indslag.

Jeg har haft lqs´s +1000hk topstykke i flowbænken, og har kigget lidt på hvad fordelingen er kun i toppen. Den kan ikke helt retfærdiggøre indsatsen med forskellig mapning, selvom det topstykke er et mareridt at optimere på.
Jeg har vistnok en manifold liggende til den motor, som kunne være interessant at teste. Det var sjovt at se om jeg kan finde den forskel i flowbænken.
Hvor meget brændstof skal der ekstra til på hvilke cylindre?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 06 maj 2010, 14:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Nu hvor det der 1000hk fartøjs bliver nævt i flæng. Skal vi ikke snart se noget til den :?: Er da lidt nysgerrig :D

Hvilken bil, motor, billeder , rulleudskrift :coffee:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 06 maj 2010, 15:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
BANDIT skrev:
Nu hvor det der 1000hk fartøjs bliver nævt i flæng. Skal vi ikke snart se noget til den :?: Er da lidt nysgerrig :D

Hvilken bil, motor, billeder , rulleudskrift :coffee:


jeg tror det er en ford p100 , så vidt jeg husker så er den blå :D

motor er fra en toyota supra.

det vil sige det vist kun er selve front/kabine der er brugt, for ladet/vanger er kappet af, og erstattet med I bjælker eller lign

den ligner nærmest noget fra en USA-film fra larstyndsskids marker, med træ-sider og halmballer på ladet, bagerst sidder tanken som nærmest ligner noget der er smidt på :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 06 maj 2010, 19:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Okay , lyder som et gadekryds. Men det er selvfølgelig osse HR. Anti bling bling der har den :tooth: Er der billeder af det rullende hønsehus :gnaek:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2010, 21:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Eet eller andet sted på efterz.com kan den findes

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team