MTECH skrev:
vr6 kører oem mere benzin på de bagerste....det ses også i oem softwaren..det maksimale jeg har set er 5% ekstra benzin til den enkelte cylinder..det afhænger jo selvfølgelig også af dysestørrelse..om det står 1-1 ved jeg da ik..jeg sir det skam ikke for at vinde en diskution..

jeg ved det bar ud fra min egne biler og fra de supra der er mappet ved os... de folk der kører med et sprøjt på en supra der ikke kan justeres pr cylinder,med høj effekt og std indsugningsmanifold..de kører jo så fed at de cylindere der kører mest magert får den rigtige blanding og de andre går for fed,ellers brænder de stemplerne af ..
Hvis vi tager en old school volvo 240Turbo, så går visse af dem også med 10% større dyse på cyl.3-4 for at holde temperaturen nede. Jo de findes.
Ang. de 1-1 så var det ment som et muntert indslag.
Jeg har haft lqs´s +1000hk topstykke i flowbænken, og har kigget lidt på hvad fordelingen er kun i toppen. Den kan ikke helt retfærdiggøre indsatsen med forskellig mapning, selvom det topstykke er et mareridt at optimere på.
Jeg har vistnok en manifold liggende til den motor, som kunne være interessant at teste. Det var sjovt at se om jeg kan finde den forskel i flowbænken.
Hvor meget brændstof skal der ekstra til på hvilke cylindre?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!