Elnef skrev:
Ja jeg har et tillægs spørgsmål
Kan man blindt stole på som deltager at der altid er forsikring på 3. part til div arrangmenter som er godkendt af politi/myndighedder ?
Tanken har jo strejfet mig nu div. arrngementer tillader biler uden plader
Du kan nok ikke stole på ret meget i denne sammenhæng.
Hvis arrangementet er godkendt efter 827, så kan politiet ikke godkende det, uden at have sikret sig at forsikringen er betalt.
Jeg tror ikke engang politiet i alle tilfælde ved det selv.
Det gør ikke den helt store forskel ifht nummerplader/ej plader, fordi området er afspærret, og hvis 827 er i drifgt er færdselsloven sadt ud af kraft inden for baneafspærringen.
Tricky bliver det så i de situationer hvor 827 ikke er opfyldt. Her vil man kunne påberåbe at færdelslovens ord stadigt gælder, incl hastighedsgrænser, etc.
Jeg prøvede for nyligt at løfte emnet om bilspecifik forsikring, især for biler uden nummerplader, ala den ansvarsforsikring feks traktortrækkere har, men uden den store interesse. Tiden er ikke moden til emnet endnu tror jeg ikke, men det krav ville kunne fjerne din bekymring.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!