Jeg har købt en twin scroll manifold til min nye turbo. Den er jo så delt op i 2 dele og der er et rør ud fra hver del til wastegaten, men ca 5 cm før udgang til wastgaten går de 2 rør sammen til et stort rør, sådan så pulserne fra de 2 dele kan løbe sammen.
Nu er mit spørgsmål så om jeg skal få det lukket af så den deler hele vejen ud eller jeg skal lade det være så den kan udligne den vej rundt.? nu har jeg fået afvide af en jeg skal dele det op og en anden siger jeg ikk må dele det op for der skal være mulighed for at udligne den vej rundt.?
Med en wastegate vil de jo mødes til sidst, men lad dem mødes så sent som muligt for at holde de to systemer så adskilt som muligt.
Må vi ikke høre lidt om motoren og turboen og hvad du har af Hk. og hvad du regner med at få ud af en twin scroll manifold.
Da jeg selv går rundt med tegninger af en twin scroll manifold op i mit hovedet kunne jeg også godt tænke mig at se et billede af din manifold, eller måske bare en link.
Okay jeg kan godt hører at der er mest holdning imod at man deler hele vejen op.
men nu ham jeg snakkede med der sagde jeg ikk måtte dele op, sagde det var meget vigtigt at den kunne udligne mellem de 2 kammre.! er der noget i det eller er det bare snak fra de varme lande..?
Dennis_larsen skrev:Okay jeg kan godt hører at der er mest holdning imod at man deler hele vejen op. men nu ham jeg snakkede med der sagde jeg ikk måtte dele op, sagde det var meget vigtigt at den kunne udligne mellem de 2 kammre.! er der noget i det eller er det bare snak fra de varme lande..?
Tror der er nogen der får blandet to principper sammen her.
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Dennis_larsen skrev:Okay jeg kan godt hører at der er mest holdning imod at man deler hele vejen op. men nu ham jeg snakkede med der sagde jeg ikk måtte dele op, sagde det var meget vigtigt at den kunne udligne mellem de 2 kammre.! er der noget i det eller er det bare snak fra de varme lande..?
Tror der er nogen der får blandet to principper sammen her.
Mener du N/A vs Turbo tuning?
/Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible www.fischer-saab.com
De skal adskilles så meget som muligt, det bedste system er med to wastegate for at holde dem helt adskildt.
Men det er lidt svære at få 2 wastegates til at arbejde 100% ens, så der for snyder man lidt og bruger en wastegate.
Så hvis det skal være rigtigt så er det så sent som muligt og helst slet ikke.
Uden at vide det tror jeg at 5 cm i et 30mm wastegate rør er alt alt for meget trykudligning.
Må vi ikke høre lidt om motoren og turboen og hvad du har af Hk. og hvad du regner med at få ud af en twin scroll manifold. Da jeg selv går rundt med tegninger af en twin scroll manifold op i mit hovedet kunne jeg også godt tænke mig at se et billede af din manifold, eller måske bare en link.
Ja jeg kan udemærket godt se hvad det er i siger, men jeg kommer jo bare lidt i tvivl når der er nogen der så påståligt siger jeg ikk må dele det op hele vejen ud.
Som ham den ene sagde, som egentligt lyder rigtigt, at den var jo lavet med flow test så der måtte jo en grund til at det er som at det.!