Twin scroll manifold.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Dennis_larsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 maj 2010, 11:39
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Twin scroll manifold.

#1 Indlæg af Dennis_larsen »

Jeg har købt en twin scroll manifold til min nye turbo. Den er jo så delt op i 2 dele og der er et rør ud fra hver del til wastegaten, men ca 5 cm før udgang til wastgaten går de 2 rør sammen til et stort rør, sådan så pulserne fra de 2 dele kan løbe sammen.

Nu er mit spørgsmål så om jeg skal få det lukket af så den deler hele vejen ud eller jeg skal lade det være så den kan udligne den vej rundt.? nu har jeg fået afvide af en jeg skal dele det op og en anden siger jeg ikk må dele det op for der skal være mulighed for at udligne den vej rundt.?

er der nogen der kan give mig et godt svar..? :?
you break it, you buy it..!
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#2 Indlæg af m power »

de skal køre seperat helt op til wastegaten.
der er lidt om emnet her.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=21799&start=0
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#3 Indlæg af dykkerdahl »

Med en wastegate vil de jo mødes til sidst, men lad dem mødes så sent som muligt for at holde de to systemer så adskilt som muligt.

Må vi ikke høre lidt om motoren og turboen og hvad du har af Hk. og hvad du regner med at få ud af en twin scroll manifold.
Da jeg selv går rundt med tegninger af en twin scroll manifold op i mit hovedet kunne jeg også godt tænke mig at se et billede af din manifold, eller måske bare en link.
Nissan 200sx
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#4 Indlæg af Captain Slow »

mine er adskildt hele vejen og mødes i en single wastegate ca. 1 mm før stemplet i wastegaten
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Dennis_larsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 maj 2010, 11:39
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

#5 Indlæg af Dennis_larsen »

Okay jeg kan godt hører at der er mest holdning imod at man deler hele vejen op.
men nu ham jeg snakkede med der sagde jeg ikk måtte dele op, sagde det var meget vigtigt at den kunne udligne mellem de 2 kammre.! er der noget i det eller er det bare snak fra de varme lande..? :shock:
you break it, you buy it..!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#6 Indlæg af Captain Slow »

nu har vi bare gjort som "de fleste siger"
men hvis man udligner, går ideen i en puls manifold så ikke op i hat og briller ?
I love everything thats fast enough to do something stupid with
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Dennis_larsen skrev:Okay jeg kan godt hører at der er mest holdning imod at man deler hele vejen op.
men nu ham jeg snakkede med der sagde jeg ikk måtte dele op, sagde det var meget vigtigt at den kunne udligne mellem de 2 kammre.! er der noget i det eller er det bare snak fra de varme lande..? :shock:


Tror der er nogen der får blandet to principper sammen her.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#8 Indlæg af Saab-Daniel »

HenrikGM skrev:
Dennis_larsen skrev:Okay jeg kan godt hører at der er mest holdning imod at man deler hele vejen op.
men nu ham jeg snakkede med der sagde jeg ikk måtte dele op, sagde det var meget vigtigt at den kunne udligne mellem de 2 kammre.! er der noget i det eller er det bare snak fra de varme lande..? :shock:


Tror der er nogen der får blandet to principper sammen her.


Mener du N/A vs Turbo tuning?
/Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#9 Indlæg af dykkerdahl »

De skal adskilles så meget som muligt, det bedste system er med to wastegate for at holde dem helt adskildt.
Men det er lidt svære at få 2 wastegates til at arbejde 100% ens, så der for snyder man lidt og bruger en wastegate.

Så hvis det skal være rigtigt så er det så sent som muligt og helst slet ikke.
Uden at vide det tror jeg at 5 cm i et 30mm wastegate rør er alt alt for meget trykudligning.

Må vi ikke høre lidt om motoren og turboen og hvad du har af Hk. og hvad du regner med at få ud af en twin scroll manifold.
Da jeg selv går rundt med tegninger af en twin scroll manifold op i mit hovedet kunne jeg også godt tænke mig at se et billede af din manifold, eller måske bare en link.
Nissan 200sx
Dennis_larsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 maj 2010, 11:39
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

#10 Indlæg af Dennis_larsen »

Ja jeg kan udemærket godt se hvad det er i siger, men jeg kommer jo bare lidt i tvivl når der er nogen der så påståligt siger jeg ikk må dele det op hele vejen ud. :damn:

Som ham den ene sagde, som egentligt lyder rigtigt, at den var jo lavet med flow test så der måtte jo en grund til at det er som at det.! :shock:
you break it, you buy it..!
Besvar