tårnstiver. hjælper det under acceleration

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

tårnstiver. hjælper det under acceleration

#1 Indlæg af ejnarmc »

min volvo med 415hk/515nm med forhjulstræk, har det med at "sejle" fra side til side under hård acceleration, og skal styres for ikke at havne i rabetten..

har ny gevingundervogn, nye powerflexbøs i bærearme.

kan det være mine tårne i front der giver sig minimalt.

og tænker i den forbindelse at lave en tårnstiver. fra tårn til tårn og til karosse
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#2 Indlæg af Wankel »

Har du spær ?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#3 Indlæg af Runesm »

Wankel skrev:Har du spær ?


Og har du NOK spær? Har du gode dæk?

Med de tal der på en forhjulstrækker er det uundgåeligt.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

...

#4 Indlæg af ejnarmc »

Der er spær på, og gadeslicks på foran.

Siger heller ikke det skal helt væk, bare minimeres
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#5 Indlæg af Runesm »

Hvor meget spær?

Med powerflexbøsninger og gadeslicks, så har du vidst minimeret så meget du kan. Jeg tror det er noget du skal lære at leve med, og det lyder heller ikke usædvanligt.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

der er spær på.... dvs et slidt standardspær, der i tidernes morgen kunne låse 25% af bilens standardmoment...? tror du der stadig er 10% spær af den ydelse du har nu? spær eller ikke spær, så lyder det meget normalt på en kraftig forhjulstrækker. tror ikke et par rør mellem tårnene gør den forskel.
MVH søren
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#7 Indlæg af dykkerdahl »

Kan man måske få spæret til at bide bedre med en anden tybe olie.....

Hvad olie bruger du?
Nissan 200sx
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

Sådan et spær bliver jo slidt med tiden, ved de LSD differ som fx en toyota hiace eller en ae86 kører med går til og mister låseeffekten, hvis de har kørt med forkert olie på et tidspunkt.

Men min gamle saab med 180hk havde da også lidt, men det var også med åbent diff.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

Runesm skrev:Sådan et spær bliver jo slidt med tiden, ved de LSD differ som fx en toyota hiace eller en ae86 kører med går til og mister låseeffekten, hvis de har kørt med forkert olie på et tidspunkt.

Men min gamle saab med 180hk havde da også lidt, men det var også med åbent diff.


Forkert olie speeder bare tingene op. LSD spær vil altid miste effekten. Det jo "koblings" plader der sidder der inde, det kan ik undgå at blive slidt.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

Spær

#10 Indlæg af ejnarmc »

Spæret har ik kørt mere end 20.000 kilometer.
Kan høre det nok er noget man skal lære at leve med...

Takker for svarene
Besvar