Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 23:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Lada, fremover vil alle dæk der er blevet godkendt blive mærket, det kan du bide spids på...

Staaland, vi er opmærksomme på problemet med kadanceforskellen i rækkerene, og det vil ikke ske til næste år, idet vi vil tømme en række ad gangen...

Hr smokemonster, det er nemlig rigtigt, egentligt så burde kontrolanterene jo ikke syne og kontrolere efter klassereglementet, men kun for sikkerhed, men tænk på hvor mange der ville være blevet disket i finalerene pga. protester hvis vi ikke havde gjort det... vi må håbe at der til næste år er mere forståelse for at overholde reglerene, da det ikke er særligt rart at skulle diskvalifikere kørere... jeg syntes at vi i år har meldt rent ud - ingen skal forfordeles og alle skal overholde reglementet, eller som en politimand engang sagde til mig: Tillid er godt, kontrol er bedre og ransagning er bedst... :gnaek:

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: DHB 2010
Moderator

beyer skrev:
det er op til deltageren at overholde reglementet , og har de læst reglementet ordentligt , vil de jo ikke blive diskvalificeret oppe i f. eks semi finalen

...

Sportsligt kan det være ganske alvorligt med diskvalificeringer i stigen, eftersom der jo potentielt kan køre en bil der udelukker den reelle vinder, for derefter at bliver diskvalificeret.

Med fare for at få hensigterne misforstået, så vil jeg ikke på nuværende tidspunkt kommentere på regelsættene og fortolkningerne i åbent forum, men der er visse mismatches imellem den faktiske ordlyd, og det der bliver håndhævet. Foreslår nogle tilpasninger til ordlyden, så en si ikke accepteres som væsketæt feks. Men den kan tages til sæsonafslutning når alle de løb er kørt hvor reglementet forventes overholdt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: Re: DHB 2010
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
beyer skrev:
det er op til deltageren at overholde reglementet , og har de læst reglementet ordentligt , vil de jo ikke blive diskvalificeret oppe i f. eks semi finalen

...

Sportsligt kan det være ganske alvorligt med diskvalificeringer i stigen, eftersom der jo potentielt kan køre en bil der udelukker den reelle vinder, for derefter at bliver diskvalificeret.

Med fare for at få hensigterne misforstået, så vil jeg ikke på nuværende tidspunkt kommentere på regelsættene og fortolkningerne i åbent forum, men der er visse mismatches imellem den faktiske ordlyd, og det der bliver håndhævet. Foreslår nogle tilpasninger til ordlyden, så en si ikke accepteres som væsketæt feks. Men den kan tages til sæsonafslutning når alle de løb er kørt hvor reglementet forventes overholdt.

Vi kommer til at arbejde en del på det med ordlyden, det er vi opmærksomme på - det hjælper at se reglementet i brug og at komme lidt på afstand af skriveriet, før man kan se hvor der er problemer...

Alle observationer er velkommne...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
Vores tanker bag reglementet er HELT bestemt at alle regler skal overholdes. Det er af samme årsag at de ting man ikke åbenlyst kan kontrollere ikke forbydes, men blot frarådes.

som eksempel frarådes det at benytte støbejernssvinghjul ved motoromdrejninger over 8000 omdr/min. dette er af et sikkerhedsmæssigt hensyn, men det kan ikke chekkes, så vi må nøjes med at anbefale at få lavet/købe et stål svinghjul
hvis to af ophavsmændene til regelsæt, godkender en bil med ca. ti overtrædelser af samme regelsæt. er det så en succe? eller er det seriøst?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
Yugo Turbo skrev:
Vores tanker bag reglementet er HELT bestemt at alle regler skal overholdes. Det er af samme årsag at de ting man ikke åbenlyst kan kontrollere ikke forbydes, men blot frarådes.

som eksempel frarådes det at benytte støbejernssvinghjul ved motoromdrejninger over 8000 omdr/min. dette er af et sikkerhedsmæssigt hensyn, men det kan ikke chekkes, så vi må nøjes med at anbefale at få lavet/købe et stål svinghjul
hvis to af ophavsmændene til regelsæt, godkender en bil med ca. ti overtrædelser af samme regelsæt. er det så en succe? eller er det seriøst?
MVH søren

Du kan måske spørge dig selv, om hvad der er mest seriøst: at arbejde på at gøre noget bedre til gavn for flertallet, eller at sidde bøvsende bag en PC skærm i snavsede underbukser med chips i navlen og pege fingre...

...Søren, hvis du har noget at byde ind med, andet en din sædvanlige negative gætteleg, hvorfor kommer du så ikke og giver en hjælpende hånd med og gerne ulønnet, vi mangler nogle flere dygtige tekniske kontrollanter, skal jeg sige dig...

...eller i det mindste sæt dig ind i en bil og kør som deltager, ikke at jeg tror du tilnærmelsesvis er i besidelse en bil der kan klare en teknisk kontrol... men måske du er heldig, synsfolkene er jo nogle lallende tosser har jeg hørt...

Hvis der er andre der på en mere konstruktiv måde kan oplyse mig om hvilke biler eller bil der er lavet fejl på, så vi ikke laver samme fejl igen næste gang, ville jeg være glad.

(dækstørrelser og dørbeklædninger er vi opmærksomme på :wink: )

Billede

Senest rettet af Ravnen 15 jun 2010, 21:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
lqs skrev:
Yugo Turbo skrev:

MVH søren

Du kan måske spørge dig selv, om hvad der er mest seriøst: at arbejde på at gøre noget bedre til gavn for flertallet, eller at sidde bøvsende bag en PC skærm i snavsede underbukser med chips i navlen og pege fingre...

...Søren, hvis du har noget at byde ind med, andet en din sædvanlige negative gættelej, hvorfor kommer du så ikke og giver en hjælpende hånd med og gerne ulønnet, vi mangler nogle flere dygtige tekniske kontrollanter, skal jeg sige dig...

...eller i det mindste sæt dig ind i en bil og kør som deltager, ikke at jeg tror du tilnærmelsesvis er i besidelse en bil der kan klare en teknisk kontrol... men måske du er heldig, synsfolkene er jo nogle lallende tosser har jeg hørt...

Hvis der er andre der på en mere konstruktiv måde kan oplyse mig om hvilke biler eller bil der er lavet fejl på, så vi ikke laver samme fejl igen næste gang, ville jeg være glad.

(dækstørrelser og dørbeklædninger er vi opmærksomme på :wink: )

:D

Titel:
Mester Medlem

hovedafbryder/nødstop
bur/fastgørelse af samme
adskilelse mellem kabine og tank
lattergasflaske/fastgørelse af samme.
kardanfanger/fastgørelse af samme
fastgørelse af sæde
overløb for olie/ånde
overløb for vand
brændstofslange i førerkabine

samt under afvikling af løbet masser af metanoldampe i kabine... pga. mc tank anbragt i kabinen.... til at opfange div tåger fra motor...så det blev nødvendigt at køre med nedrullet vindue..

synes personligt det er mange ting at overse. jeg fortalte(på forhånd) i hvert fald ejeren JK, at det ikke var i overensstemmelse med jeres regler.
det forhindrede ham nu ikke i at vinde sin klasse. samt blive nr to samlet.
hvem der har kørt mest i år eller hvilken dag... eller hvem der ser bedst ud i undertrøje? er vi nok ikke enige om RAVN.
MVH søren
PS. de to "synsfolk"er begge aktive her i tråden.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
lqs skrev:
MVH søren

Til at starte med så har hverken Nick eller jeg synet biler ved DHB, så jeg kan ikke helt se hvem de to ophavsmænd skulle være. Jonas synede biler, og martin (som i modsætning til dig søren kommenterede og hjalp til med kommentarer og gav forslag til små justeringer af reglementet) synede også biler, men hvordan ved du hvem der har synet netop den bil du snakker om her?

og hvilken bil er der snak om og hvilke fejl, for så kan vi jo tage ved lære, men ved bare at påstå at der var en der overtrådte reglerne, er det ikke lidt for tyndt.

Der var da flere der overtrådte reglerne, de fik gule makater på og blev enten rykket rundt i klassementet, eller fik besked på at udbedre fejlen inden de kørte til start. Ved fører møde for finaledeltagerne kl 12 søndag blev det fortalt at der var fokus på bilerne og at folk skulle sørge for at de overholdt reglementet, så når to amerikaner biler møder op med 10,5W dæk på, så er det jo bevidst at forsøge at omgås reglerne. For angiveligt skulle de selvsamme ha de rette 10,5 dæk liggende i pitten. man kunne jo gisne på at det mon nok var de "rigtige" 10,5 dæk der var monteret ved teknisk kontrol, for senere at blive byttet rundt. kun et gæt fra min side dog...

Jeg vil til enhver tid påstå at vi var 99% tæt på at alle biler overholdt reglementet for deres klasse. og ved finalen kan jeg ikke tro på at der sku ha stillet en bil til start med 10 fejl i forhold til reglementet for dennes klasse.

MHT et tidligere tungt spørgsmål om hvordan vi vil kontrollere dækbrede, så må jeg jo gentage: vi måler pisset på startlinien, med det dæktryk føreren ønsker at stille til start med. er dækket bredere end 10,5 tommer i den brede der rører vejbelægningen, så er dækene FOR brede.

Titel:
Mester Medlem

du har nævnt navnene på de to der synede JKs bil.
prøv at læs det du skriver om at måle dækbredden.
som jeg læser det, vil du køre op på tommestokken.
er det rigtigt forstået?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

ang. dæk type (ikke bredde) så fik min ven BERND godkendt sin BUICK til street klassen. da jeg over telefonen fortalte min fætter ,som på dagen var udnævnt til chefmekaniker på bilen, at de dæk ikke hørte hjemme i street, spurgte de ind til det igen. stadig ok for de DOT mærkede dæk, med bløde sider.
før finalerne måtte bilen så skifte klasse. den hade ellers ligget rigtigt godt i klassen hvor den ikke hørte til... (kørt 12.07 til træningen/kval)
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time