lqs skrev:
hvis to af ophavsmændene til regelsæt, godkender en bil med ca. ti overtrædelser af samme regelsæt. er det så en succe? eller er det seriøst?
MVH søren
Til at starte med så har hverken Nick eller jeg synet biler ved DHB, så jeg kan ikke helt se hvem de to ophavsmænd skulle være. Jonas synede biler, og martin (som i modsætning til dig søren kommenterede og hjalp til med kommentarer og gav forslag til små justeringer af reglementet) synede også biler, men hvordan ved du hvem der har synet netop den bil du snakker om her?
og hvilken bil er der snak om og hvilke fejl, for så kan vi jo tage ved lære, men ved bare at påstå at der var en der overtrådte reglerne, er det ikke lidt for tyndt.
Der var da flere der overtrådte reglerne, de fik gule makater på og blev enten rykket rundt i klassementet, eller fik besked på at udbedre fejlen inden de kørte til start. Ved fører møde for finaledeltagerne kl 12 søndag blev det fortalt at der var fokus på bilerne og at folk skulle sørge for at de overholdt reglementet, så når to amerikaner biler møder op med 10,5W dæk på, så er det jo bevidst at forsøge at omgås reglerne. For angiveligt skulle de selvsamme ha de rette 10,5 dæk liggende i pitten. man kunne jo gisne på at det mon nok var de "rigtige" 10,5 dæk der var monteret ved teknisk kontrol, for senere at blive byttet rundt. kun et gæt fra min side dog...
Jeg vil til enhver tid påstå at vi var 99% tæt på at alle biler overholdt reglementet for deres klasse. og ved finalen kan jeg ikke tro på at der sku ha stillet en bil til start med 10 fejl i forhold til reglementet for dennes klasse.
MHT et tidligere tungt spørgsmål om
hvordan vi vil kontrollere dækbrede, så må jeg jo gentage: vi måler pisset på startlinien, med det dæktryk føreren ønsker at stille til start med. er dækket bredere end 10,5 tommer i den brede der rører vejbelægningen, så er dækene FOR brede.