Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 12:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

http://www.doorslammers.dk/forum_posts.asp?TID=342 nummer fire!
lægger vi så første afd. af EDPS til, er det fem løb planlagt på samme dag!
MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=701563

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Ja - det er jo vilkårne når en DASU klub tror at Streetrace bare er rent walk-over, det kræver engagement helt nede i "rødderne", når alle med blot middelmådigt kendskab til ulovligt gaderæs kunne have fortalt, at der højst er 5% af deltagerne i fredags og lørdagsrace, som gider køre Lovligt Streetrace.

Lovligt Streetrace er blevet en etableret motorsportsgren som primært hører hjemme på Sindal, Holeby, København og Vandel, her vender bøtten idet jeg gætter på, at maksimalt 10% af deltagerne også deltager i det ulovlige gaderæs.

Mange har gennem de seneste mange år forsøgt med tiltag rettet imod gruppen som deltager i det ulovlige gaderæs, og dybest set tror jeg kun at det er ildsjæle fra miljøet selv der kan gøre en forskel - hvis der overhovedet er ønske om at ændre på tingenes tilstand, hvilket jeg i min højt fremskredne alder kan have min oprigtige tvivl om :?:

Så set i bagklogskabens ulidelige lette lys, kan man konkluderer at det er lykkedes at få etableret en attraktiv ny motorsportsgren udenom DASU i Danmark, og det skal vi fortsat udvikle og gøre endnu mere attraktivt. Dette skal ske med et fortsat godt samarbejde med Politiet, Interesseorganissationer, pressen og ikke mindst engagerede politikere (hvis de findes).

Derimod har næsten alle forsøg målrettet imod dem ønsker at deltage i ulovligt streetrace fejlet, måske man skulle tænke i helt nye "baner" og arrangerer race hvor deltagerne kører imod politiet under kontrollerede og sikre forhold - men det er nok lige så urealistisk som at tro at vi nogensinde når gruppen af deltagere i ulovligt gaderæs.

Læs dagens artikkel i Nordjyske her: http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside ... 18%2c5%2c3

P.S.
Er der nogen som ved hvordan det gik med Michael Schusters Racedays arrangement for nogle uger siden ?

/Hartvig - nu med 4,4 kvadratmeter LED storskærm !

Titel:
Mester Medlem

som det står i avisen..... det hele var der.... mærkeligt nok bliver doktormanden ikke nævnt?
men der var vel officielt heller ikke mulighed for tilskuere. måske en af grundene til at der ingen kørere kom. det virker tit som om mange kører for at blive set.
ang. michal s. hvilke racedays mener du?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Tænker du på tandlægen fra Aalborg - han er vel ude og forklare bestyrelsen hvordan det går med formandens hyggeprojekt :P

Schüster lavede noget Racedays nede i Hobro for nogle uger siden - men ingen har rigtig omtalt det.

Nu sidder jeg bare helt stille og venter på at det bliver den 4. september så vi kan få afviklet årets sidste løb på Holeby :D

Hvis I skal bruge en 4,4 m2 storskærm oppe i Sindal til resultater så må du lige sige til, den nye skærm er præcis 3 x så stor som den på billederne :wink:

/Hartvig

Vedhæftede filer:
resultat1.JPG
resultat1.JPG [ 17.17 KiB | Vist 4375 gange ]
resultat2.JPG
resultat2.JPG [ 26.26 KiB | Vist 4384 gange ]

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Hej Hartvig.

Hartvig skrev:
Ja - det er jo vilkårne når en DASU klub tror at Streetrace bare er rent walk-over, det kræver engagement helt nede i "rødderne", når alle med blot middelmådigt kendskab til ulovligt gaderæs kunne have fortalt, at der højst er 5% af deltagerne i fredags og lørdagsrace, som gider køre Lovligt Streetrace.

Har vi to ikke haft den diskussion for længe siden? :-).

En mindre gratiøs mand end jeg, kunne fristes til at sige "hva' sagde jeg?" :-D.

Nåh, men spøg og selvironi til side - skal det forstås sådan at du har opgivet troen på at trække de illegale racere ud af natten og ind på de legale arrangementer?
Det er skrevet i den erindring at du tidligere har argumenteret for at kunne bevare mest muligt af "ånden" fra de illegale arrangement, ved de legale arrangementer, og så af den måde få en del med til de legale arrangementer.

... og det er sgu' ikke fordi jeg synes der er noget i vejen med det. Hatten af for ildhuen der er lagt i det - men hvis selv du mener at langt størstedelen af de illegale rødder er udenfor pædagogisk rækkevidde, ja så er der vel efterhånden ingen tilbage som tror på at det illegale race kan løses med legale alternativer.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
De folk der møder op til lovligt organiseret Ræs i weekenderne (Og Onsdag i Malmø :ha:) kommer jo et eller andet sted fra...

Jeg er rimeligt sikker på at de fleste kørere kommer med "skeletter" i bagagen, iform af tidligere mere eller mindre frekvente besøg på div. striber rundt omkring i landet - og langt de fleste af disse HAR cuttet forbindelsen til ulovligt ræs, så noget har det jo hjulpet...

Det er de nemme "kunder" der møder op til lovligt ræs, de resterende er en hel del mere besværlige og kræver mere arbejde at få i stald. Dette er en opgave en enkelt arrangør ikke alene kan bære, DASU måske, hvis de vågnede op - og politikerne, hvis de ellers gad at leve op til deres fede løncheck, delvist betalt af en vælgervariant de helt bevidst vælger at ignorere.

Det eneste der virker, er lukkede baner, i eller i nærheden af alle større byer, som Veidec i Malmø og gerne med åbningstider der ligger på samme tidspunkter som den ulovlige Stribeaktivitet man gerne vil stoppe og skulle der herefter være folk der stadig onsker at lege kispus med ordensmagten, kan de for min skyld gerne røvkneppe dem til helvede.

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
noget sker der da, når tilskuerne til de ulovlige events nu begynder at tude:

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=701639

en ja, som du også påpeger, der mangler et lovligt event, magen til det i Malmø :-( ovre hos os i det mørke jylland

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
De folk der møder op til lovligt organiseret Ræs i weekenderne (Og Onsdag i Malmø :ha:) kommer jo et eller andet sted fra...

Jeg er rimeligt sikker på at de fleste kørere kommer med "skeletter" i bagagen, iform af tidligere mere eller mindre frekvente besøg på div. striber rundt omkring i landet - og langt de fleste af disse HAR cuttet forbindelsen til ulovligt ræs, så noget har det jo hjulpet...

Ja ok - det er helt klart - ingen tvivl der - og det er altså ikke for at lange ud efter Hartvig eller noget i den dur.
Pointen er bare at dem der møder op til lovligt ræs, er ganske få procent af dem der møder op til illegalt race.
Så jow - "konvertitterne" er der - ingen tvivl. Men min oplevelse er at de er så få at det ikke er nok til at fjerne fokus fra den torn i øjet som de illegale er.

Citat:
Det eneste der virker, er lukkede baner, i eller i nærheden af alle større byer, som Veidec i Malmø og gerne med åbningstider der ligger på samme tidspunkter som den ulovlige Stribeaktivitet man gerne vil stoppe og skulle der herefter være folk der stadig onsker at lege kispus med ordensmagten, kan de for min skyld gerne røvkneppe dem til helvede.

Jeg tror ikke at "og gerne med åbningstider..." etc. - er nok. Jeg vil skyde på at det er helt essentielt at det er: "og kun med åbningstider..." etc...

Men det er så min oplevelse.

Tak for at i gør indsatsen alle sammen i hvert fald. Som udøver i en af de mere etablerede motorsportsgrene så er det kun en fordel at der gøres mest muligt for at luge ud i de brodne kar.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time