Ja - det er jo vilkårne når en DASU klub tror at Streetrace bare er rent walk-over, det kræver engagement helt nede i "rødderne", når alle med blot middelmådigt kendskab til ulovligt gaderæs kunne have fortalt, at der højst er 5% af deltagerne i fredags og lørdagsrace, som gider køre Lovligt Streetrace.
Lovligt Streetrace er blevet en etableret motorsportsgren som primært hører hjemme på Sindal, Holeby, København og Vandel, her vender bøtten idet jeg gætter på, at maksimalt 10% af deltagerne også deltager i det ulovlige gaderæs.
Mange har gennem de seneste mange år forsøgt med tiltag rettet imod gruppen som deltager i det ulovlige gaderæs, og dybest set tror jeg kun at det er ildsjæle fra miljøet selv der kan gøre en forskel - hvis der overhovedet er ønske om at ændre på tingenes tilstand, hvilket jeg i min højt fremskredne alder kan have min oprigtige tvivl om
Så set i bagklogskabens ulidelige lette lys, kan man konkluderer at det er lykkedes at få etableret en attraktiv ny motorsportsgren udenom DASU i Danmark, og det skal vi fortsat udvikle og gøre endnu mere attraktivt. Dette skal ske med et fortsat godt samarbejde med Politiet, Interesseorganissationer, pressen og ikke mindst engagerede politikere (hvis de findes).
Derimod har næsten alle forsøg målrettet imod dem ønsker at deltage i ulovligt streetrace fejlet, måske man skulle tænke i helt nye "baner" og arrangerer race hvor deltagerne kører imod politiet under kontrollerede og sikre forhold - men det er nok lige så urealistisk som at tro at vi nogensinde når gruppen af deltagere i ulovligt gaderæs.
Læs dagens artikkel i Nordjyske her:
http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside ... 18%2c5%2c3
P.S.
Er der nogen som ved hvordan det gik med Michael Schusters Racedays arrangement for nogle uger siden ?
/Hartvig - nu med 4,4 kvadratmeter LED storskærm !