Tandrems mærker?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

Tandrems mærker?

#1 Indlæg af JerrilD »

De eneste mærker jeg kan finde er dem her..

Billede

Skal ha malet blocken, så ville det være bedst at tag en kørner og lave et mærke på krumtap, taktakt og motorblock? eller hvad vil i gøre?

Vil ikke tro det er så godt at begynde at bank med en kørner på en støbejernsblock?

HVad skal jeg evt bruge som låseværktøj til takthjulet? kan se der er et hul til det... (Har ikke noget spiciel værktøj til sådan noget? )
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

Re: Tandrems mærker?

#2 Indlæg af Escort 3 »

JerrilD skrev:HVad skal jeg evt bruge som låseværktøj til takthjulet? kan se der er et hul til det... (Har ikke noget spiciel værktøj til sådan noget? )


hvad du lige kan at finde. på min plejer at par bor kunne gøre trikket sammen med min Makita nøgle til vinkelsliberen :lol:
Bare du er sikker på at den er låst.
katapouser
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 24 jul 2009, 19:39

#3 Indlæg af katapouser »

ligner noget pegøj topstykke det der...

det hul du nævner passer med en 10 mm (mener jeg) bolt ind i topstykket, når du sætter den i er hjulet låst.

og der skulle gerne være et inspektions hul ind til svinghjulet på udstødningssiden så du kan se et mærke på svinghjulet.

eller er det bare at sætte cyllinder nr 1 i øverste dødpunkt så skulle den gerne passe.

håber det kunne hjælpe, hvertfald sådan jeg har gjort på sådan en pisgøj 1,6 8v og det virkede

mvh sonny
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#4 Indlæg af JerrilD »

Jep det er en TU3J2Z motor Fra min Citroën AX GTi
Er ved at give den en overhaling... :)

Ellers skal der 1300 alu indsugning,spjæld, motorstyring og ledningsnet på...
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#5 Indlæg af luske »

katapouser skrev:ligner noget pegøj topstykke det der...

det hul du nævner passer med en 10 mm (mener jeg) bolt ind i topstykket, når du sætter den i er hjulet låst.

og der skulle gerne være et inspektions hul ind til svinghjulet på udstødningssiden så du kan se et mærke på svinghjulet.

eller er det bare at sætte cyllinder nr 1 i øverste dødpunkt så skulle den gerne passe.

håber det kunne hjælpe, hvertfald sådan jeg har gjort på sådan en pisgøj 1,6 8v og det virkede

mvh sonny


og over/bagved det nævnte inspektionshul (kan ikke altid ses med manifolden monteret men føles og rammes med lidt feel)) til bagsiden af svinghjulet er der et hul hvor man kan låse krumtappen med bagenden af et bor (5mm) eller hvad man nu har plads til at få i

MVH Luske
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#6 Indlæg af JerrilD »

Skal siges at motoren står med gearkasse på... Ude af bilen...

Altså skal vel bare ha mærket op der hvor den står nu( Ved krumtap ogTakthjul) Så når jeg samler top og bund at de står de rigtige steder?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#7 Indlæg af luske »

i stedet for at mærke noget op selv så benyt de originale låsemuligheder

så kan det ikke slå fejl :wink:

og når den er ude af bilen så er de også nemmere at se/komme til 8)

MVH Luske
Brugeravatar
Vaskebjørnen
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Geografisk sted: Næstved

#8 Indlæg af Vaskebjørnen »

Der normalt osse et hul ved svinghjulet det kan skrues en låse tab i lavet af en bolt og et stykke vandrørs fitting, det brugte jeg på min gamle tu2-4.. og så et bor af passende størelse i remhjulet på toppen... tror egentlig stadig jeg har den låse pal til svinghjulet hvis du ønsker at se billeder
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#9 Indlæg af JerrilD »

Vaskebjørnen skrev:Der normalt osse et hul ved svinghjulet det kan skrues en låse tab i lavet af en bolt og et stykke vandrørs fitting, det brugte jeg på min gamle tu2-4.. og så et bor af passende størelse i remhjulet på toppen... tror egentlig stadig jeg har den låse pal til svinghjulet hvis du ønsker at se billeder


Det vil jeg godt :)

Nu er det ikke lige så jeg kan se motoren her fra, på hvilken side af gearkassen sidder det inspektionshul? eller hvad i nu kalder det til svinghjulet?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
Vaskebjørnen
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Geografisk sted: Næstved

#10 Indlæg af Vaskebjørnen »

Jeg tager lige et par billeder når jeg kommer i værkstedet

Det sidder ind mod gearkassen fra cylinder rækken

et billede fra tolerance data.

https://docs.google.com/gview?pid=explo ... er=1&w=800
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!
Besvar