Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 11:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved
Formodenlig fittings af denne type K-Finn mener det er push lock fittings til stiv plast slange, festo laver dem i plast men norgren har dem i metal mener osse metalwork kan levere metal.. det er normalt luftfittings.
Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Okay. Det er slet ikke sådan nogen.
Som sagt, plastslange krympet på et banjoøje :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nord
Vaskebjørnen skrev:
Formodenlig fittings af denne type K-Finn mener det er push lock fittings til stiv plast slange, festo laver dem i plast men norgren har dem i metal mener osse metalwork kan levere metal.. det er normalt luftfittings.
Billede

Pas på med at bruge disse til olie/brændstof, da de med tiden tærer tætningen i fittingen. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved
Ja der kan blive noget med tætningen, det er muligt at forlænge slangen på denne måde. ikke sagt det er den bedste løsning.

Alternativt kunne man vel bytte banjoen ud med et overgangs stykke og ligge en ekstra slange stump i.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: østjylland
pakfladen på den fittings som sidder på din forlængede slange er for lille, altså er der ikke flade nok til at du kan få en kobberskive imellem og spænde det så det er ordentligt tæt.....
man kan selvfølgelig altid prøve om man kan finde en ting et eller andet sted med ordentlig pakflade men det kan godt være bøvlet og tage tid....
mulighed 1..... hvis det var mig ville jeg se mig om efter to kobberskiver, den ned mod din dårlige side som den er nu skal passe perfekt, gerne gå lidt stramt ned over og så ville jeg lave mig en overgang, nærmest en 3 skive i stål som passer perfekt ned over også og på den måde få nogen gode flader at pakke på
mulighed 2.... ville dreje mig en ny fittengs til at stikke ind med en ordentlig pakflade på og selvfølgelig det gevind i som banjobolten har (sikkert m12*1,5) og det er klart den bedste løsning i min verden :-) men kræver at man kan komme i nærheden af en drejebænk eller kender en der kender en

godt nytår alle

tommy

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
er det sådan en hård plastslange du skal have på din banjofætter? i ca 8mm

så er det bare at skyde en alm gummi benz slange ned over plastslangen og så banjofætteren ned i gummislangen så så spænde med enten en alm spændbånd eller de dertil lavede spændbånd til benzin slanger.

hvis jeg forstår det korrekt.

hov. det var ikke problemet..

:damn:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Møffe er inden på noget af det riktige!

Skær hovedet af banjoen,
møj en benzinslange over plastslangen, og brug 2 spændebånd til at sikre benzinslangen.

Den løsning brugte jeg på min fars Saab 900, da den gik fra karburator over til Kjet, og der skulle forlænges lidt benzinrør.
Og det holdt tæt i de 6 år den kørte.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Moderator

Runesm skrev:
HenrikGM skrev:
Nedstryger, samlerør, to spændebånd, og kvalitetsslange er et alternativ...

Det kan jeg ikke nej, det er sådan en type hård plastslange der er krympet på en banjonippel.

Jeg ville også gerne bare finde en god fitting, men spørgsmålet er hvor jeg skal lede. Jeg tog til grene som er ret stor leverandør indenfor hydraulik, men hans bedste var bare ikke godt nok

Arh, nu må du ind i kampen.

Er der noget der forhindrer dig i at skifte den eksisterende banjo??

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Det ville da kræve at jeg, mildt sagt, kompromitterede slangens udførelse. Den er jo halv hård, jeg synes ikke det virker til at jeg kan trække den ud. Den sidder jo ikke med spændebånd

Titel:
Moderator

Hemmeligheden er at skære slangen, lure udformningen af det eksisterende fitting, så kan du lune plastslangen, og presse en ny banjo i eksisterende plastslange, dog med en ~20mm opkortning.

Alternativet er gummislange udenpå. Stakke banjoer er reelt nok ligeså intermistisk.

Sidste alternativ er at lave en ny banjo selv. Kræver lidt adgang til maskiner, men der er masser til salg.

Masser af muligheder...

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time