
Forlængelse af benzinslanger
Redaktør: Moderatorer
- Vaskebjørnen
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
- Geografisk sted: Næstved
-
kbonde
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
- Geografisk sted: Nord
Vaskebjørnen skrev:Formodenlig fittings af denne type K-Finn mener det er push lock fittings til stiv plast slange, festo laver dem i plast men norgren har dem i metal mener osse metalwork kan levere metal.. det er normalt luftfittings.
Pas på med at bruge disse til olie/brændstof, da de med tiden tærer tætningen i fittingen.
- Vaskebjørnen
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
- Geografisk sted: Næstved
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland
pakfladen på den fittings som sidder på din forlængede slange er for lille, altså er der ikke flade nok til at du kan få en kobberskive imellem og spænde det så det er ordentligt tæt.....
man kan selvfølgelig altid prøve om man kan finde en ting et eller andet sted med ordentlig pakflade men det kan godt være bøvlet og tage tid....
mulighed 1..... hvis det var mig ville jeg se mig om efter to kobberskiver, den ned mod din dårlige side som den er nu skal passe perfekt, gerne gå lidt stramt ned over og så ville jeg lave mig en overgang, nærmest en 3 skive i stål som passer perfekt ned over også og på den måde få nogen gode flader at pakke på
mulighed 2.... ville dreje mig en ny fittengs til at stikke ind med en ordentlig pakflade på og selvfølgelig det gevind i som banjobolten har (sikkert m12*1,5) og det er klart den bedste løsning i min verden
men kræver at man kan komme i nærheden af en drejebænk eller kender en der kender en
godt nytår alle
tommy
man kan selvfølgelig altid prøve om man kan finde en ting et eller andet sted med ordentlig pakflade men det kan godt være bøvlet og tage tid....
mulighed 1..... hvis det var mig ville jeg se mig om efter to kobberskiver, den ned mod din dårlige side som den er nu skal passe perfekt, gerne gå lidt stramt ned over og så ville jeg lave mig en overgang, nærmest en 3 skive i stål som passer perfekt ned over også og på den måde få nogen gode flader at pakke på
mulighed 2.... ville dreje mig en ny fittengs til at stikke ind med en ordentlig pakflade på og selvfølgelig det gevind i som banjobolten har (sikkert m12*1,5) og det er klart den bedste løsning i min verden
godt nytår alle
tommy
første gear er for biler uden moment
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
er det sådan en hård plastslange du skal have på din banjofætter? i ca 8mm
så er det bare at skyde en alm gummi benz slange ned over plastslangen og så banjofætteren ned i gummislangen så så spænde med enten en alm spændbånd eller de dertil lavede spændbånd til benzin slanger.
hvis jeg forstår det korrekt.
hov. det var ikke problemet..

så er det bare at skyde en alm gummi benz slange ned over plastslangen og så banjofætteren ned i gummislangen så så spænde med enten en alm spændbånd eller de dertil lavede spændbånd til benzin slanger.
hvis jeg forstår det korrekt.
hov. det var ikke problemet..
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Møffe er inden på noget af det riktige!
Skær hovedet af banjoen,
møj en benzinslange over plastslangen, og brug 2 spændebånd til at sikre benzinslangen.
Den løsning brugte jeg på min fars Saab 900, da den gik fra karburator over til Kjet, og der skulle forlænges lidt benzinrør.
Og det holdt tæt i de 6 år den kørte.
MVH
Morten
Skær hovedet af banjoen,
møj en benzinslange over plastslangen, og brug 2 spændebånd til at sikre benzinslangen.
Den løsning brugte jeg på min fars Saab 900, da den gik fra karburator over til Kjet, og der skulle forlænges lidt benzinrør.
Og det holdt tæt i de 6 år den kørte.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Runesm skrev:HenrikGM skrev:Nedstryger, samlerør, to spændebånd, og kvalitetsslange er et alternativ...
Det kan jeg ikke nej, det er sådan en type hård plastslange der er krympet på en banjonippel.
Jeg ville også gerne bare finde en god fitting, men spørgsmålet er hvor jeg skal lede. Jeg tog til grene som er ret stor leverandør indenfor hydraulik, men hans bedste var bare ikke godt nok
Arh, nu må du ind i kampen.
Er der noget der forhindrer dig i at skifte den eksisterende banjo??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Det ville da kræve at jeg, mildt sagt, kompromitterede slangens udførelse. Den er jo halv hård, jeg synes ikke det virker til at jeg kan trække den ud. Den sidder jo ikke med spændebånd
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hemmeligheden er at skære slangen, lure udformningen af det eksisterende fitting, så kan du lune plastslangen, og presse en ny banjo i eksisterende plastslange, dog med en ~20mm opkortning.
Alternativet er gummislange udenpå. Stakke banjoer er reelt nok ligeså intermistisk.
Sidste alternativ er at lave en ny banjo selv. Kræver lidt adgang til maskiner, men der er masser til salg.
Masser af muligheder...
Alternativet er gummislange udenpå. Stakke banjoer er reelt nok ligeså intermistisk.
Sidste alternativ er at lave en ny banjo selv. Kræver lidt adgang til maskiner, men der er masser til salg.
Masser af muligheder...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!