Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 21:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 feb 2011, 21:43 
Offline

Tilmeldt: 09 feb 2011, 21:33
Indlæg: 3
Jeg har mod min vilje købt en CA18DET motor. Jeg var allerede skeptisk inden jeg købte den, og da jeg skiller bunden ad, finder jeg ud af det er godt begrundet. Plejllejet på cylinder 1 er pist væk og krumtappen ligner overfladen på et knækbrød :damn: Sælger nægter selvfølgelig alt, og siger den kørte fint :coffee:

Spørgsmålet er: Kan det betale sig at få slebet krumtappen, eller brækker motoren sig igen efter et par uger? Jeg har ikke lyst til at ofre uendelige penge på denne motor, da den er tilegnet en billig bil.

Har i nogle gode erfaringer? :popcorn:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2011, 22:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
på Toyotas 4a motorer duer det ikke.

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2011, 06:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Ring lige til Bo (westspeed) Han ved en ting eller 2 om Opel.

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2011, 06:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
-Pedersen- skrev:
Ring lige til Bo (westspeed) Han ved en ting eller 2 om Opel.


Øh Opel ??

Tror du tænker i c20let baner... ca18det er Nissan ...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2011, 06:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Captain Slow skrev:
på Toyotas 4a motorer duer det ikke.


Hvor mange kender du da til hvor det ikke har kunne lade sig gøre siden du så generelt kan udtale dig om 4a... hvem har slebet dem og hvor meget blev fjernet? Og hvilken af de 3 krumtappe var det.. Bluetop, Blacktop eller en af de andre..


( * ) 4a skulle desuden, ifølge rygter, være udstyret med smedet stålkrumtap ab fabrik ...


.. om det er det der skulle drille tror jeg nu ikke.. med mindre man sliber igennem lejeoverfalnes "indsætning" eller hvad det nu hedder.. men så er der også fjernet et pænt stykke... der er ihvertfald ikke mere "camfer rolled corner radie" tilbage .. se lige bort fra at jeg har glemt stavepladen .. og det bliver ikke nemt at finde lejer når sølen er så meget under mål...

(*) Lad lige dette forblive et rygte.. jeg kan ikke lige finde bevis for det... og tror egentligt jeg huskede forkert og fik blandet en gammel "gze smedet vs støbt" stemple diskussionen ind i det... for dem der skulle ønske svaret på det så er det korte svar ja.. smedet... ellers så skulle en bruger kaldet 'oldcorolla'... på et forum hvis navn jeg ikke lige kan huske.. have tested disse stempler i noget meget fancy maskineri og kommet frem til at metalstrukturen bærer præ efter smedning... metallers struktur har de karrakteriske "løg ringe" ... dog skulle der, så vidt jeg husker, være tale om squicecast (det er vidst noget med at metalet opvarmet så der skal bruges mindre energi på at mase metallet på plads ...aka plastisk deformation). det er åbenbart ofte fejl beskrevet som semiforged...jeg har ikke den store ide om hvad der er forskel... men søg efter ovenstående bruger hvis det ønskes bedre forklaret


Senest rettet af ae86 11 feb 2011, 06:39, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2011, 10:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Det må kunne lade sig gøre at finde en brugt der ikke fejler noget, enten her i Sverige eller Uk.
Ellers har jeg BG. adressen på en fra fyn som skulle have rigtig mange brugte ca stumper, har selv lige handlet med ham i sidste uge og hans priser er slet slet ikke urimelige.
Jeg vil ud fra hvad andre har købt af ham tro at han har mindst 3 - 4 200sx biler der bliver solgt i dele.

Så er der en på SXOC der har en til salg med nye ACL lejer for 200£
Og på Driftworks er der en der vil sælge en til 30£

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2011, 12:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
ae86 skrev:
Captain Slow skrev:
på Toyotas 4a motorer duer det ikke.


Hvor mange kender du da til hvor det ikke har kunne lade sig gøre siden du så generelt kan udtale dig om 4a... hvem har slebet dem og hvor meget blev fjernet? Og hvilken af de 3 krumtappe var det.. Bluetop, Blacktop eller en af de andre..

4a skulle desuden, ifølge rygter, være udstyret med smedet stålkrumtap ab fabrik ... om det er det der skulle drille tror jeg nu ikke.. med mindre man sliber igennem lejeoverfalnes "indsætning" eller hvad det nu hedder.. men så er der også fjernet et pænt stykke... der er ihvertfald ikke mere "camfer rolled corner radie" tilbage .. se lige bort fra at jeg har glemt stavepladen .. og det bliver ikke nemt at finde lejer når sølen er så meget under mål...


Bo hos westspeed har slebet ikke mindre end 4 for mig,,alle har fejlet. (0,25 og 0,50 os) og leveret lejer til dem
smedet krumtap i 4a,,,det har jeg aldrig hørt om ?

det er nu almindelig kendt i 4a kredse at det er nogo,,jeg satte det på en prøve, og måtte sande at det var korrekt

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2011, 16:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvad går galt med det sliberri på 4a motoren??

Sliber i det så grov at den ikke kan holde filmen, eller er tolerancen hent i hegnet, eller??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2011, 16:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
var glat som en barnerøv, og tolerancer målt med platic gauge,,

prøvet både med brugte og nye oliepumper,,,lejer revet efter kort tid,, kan ikke sætte en finger på hvad der var galt.

der har været lidt snak om urenheder i krumtappens smørekanaler, men om det er der koen er begravet vides ikke

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2011, 17:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Der er jo umiddelbart ingen logiske forklaring på at det skulle gøre en nævneværdig forskel at slibe krumbassen til overstørrelse lejer, som jo kan fåes af samme årsag. Men en vigtig ting er også at kontrollere at f.eks plejlstængerne stadigt er 100% runde, ellers skal de hones i dertil beregnet udstyr. Det gælder også hovedlejer, et skift til f.eks ARP bolte kan nogle gange være nok til at de går ud af facon og pludseligt ikke er helt runde mere

Hvis jeg ikke er helt galt på den vil brugen af kun plasti-gauge få professionelle motorbyggere til at lave den her :roll: ..det er bare ikke godt nok til en ordenlig 100% kontrol.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team