VW passat 2.0 tdi DSG 05/2006

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
cphjea
Medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 08 mar 2005, 07:04
Geografisk sted: Area mid - Køge
Kontakt:

VW passat 2.0 tdi DSG 05/2006

#1 Indlæg af cphjea »

Naboen har købt sig en brugt model af ovenstående - men desværre har den fået en mærkelig fejl : når man kommer op på ca. 140 slår den simpelthen fra - ingen speeder respons, og man skal ind til siden og have nøglen ud og genstarte før den kan køre igen.

Nogen der kender dette symptom, og måske har en løsning?

JohnE
Passat + Lupo 3L
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Prøv at udlæse fejlkoderne først, det kan være at de giver et hint.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#3 Indlæg af møffe »

nu kan jeg jo bare ikke lige huske hvad det hedder. men ventilen der åbner for genbrugen af udstødningsgasserne..
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

møffe skrev:nu kan jeg jo bare ikke lige huske hvad det hedder. men ventilen der åbner for genbrugen af udstødningsgasserne..


Mener du en stoppet EGR ventil ?

det virker bare mystisk at den først slår fra ved 140kmt.

opfører bilen sig underligt op til de 140 eller på anden måde ?

kan du i andre gear fremprovokere fejlen ved samme omdrejningstal ?

er bilen chippet ? der er nogle biler der slår fra hvis de registrere for meget forbrug, fx renault traffic ;)
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#5 Indlæg af Volvo-Dennis »

Nogle kan finde på at slå fra hvis ladetrykket bliver for højt..
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Lav egr ventilen først!!!!!!
Det kan være at det løser problemet.
Desværre er der ikke fejlkoder for alle fejl,
men en fungerende egr ventil er meget viktig for en moderne diesel motor.
For ikke så lang tid siden havde jeg næsten samme problem.
På en fabriksny LR Defender.
Den døde på samme måde når den kom på motorvejen, efter at have kørt et stykke tid med ca 120 km/t.
Ingen fejlkoder, eller andre åbenlyse indikationer på fejl.
Efter 3 dages fejlsøgning, udskiftning af div. komponenter, og mails til fabrikken.
Så fandt jeg endelig fejlen ved at studere dataloggen igen igen.
Motoren blev for varm, og motorstyringen lukkede ned.
Det var bare en defekt termostat :grr: der var skyld i det hele :evil:
Fanden have udugelige software programmører :lee:

Start med det åbentlyse, dvs. fejlkoden, og se hvordan det går derfra.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#7 Indlæg af luske »

der var noget med ledningsnettet i toppen til dysserne der var en kendt fejl (brud eller kortslutning der kunne give omtalte cuts) på pumpedysemotorene men kan ikke huske om det var 1.9 , 2.0 eller dem begge

MVH Luske
Besvar