Naboen har købt sig en brugt model af ovenstående - men desværre har den fået en mærkelig fejl : når man kommer op på ca. 140 slår den simpelthen fra - ingen speeder respons, og man skal ind til siden og have nøglen ud og genstarte før den kan køre igen.
Nogen der kender dette symptom, og måske har en løsning?
JohnE
VW passat 2.0 tdi DSG 05/2006
Redaktør: Moderatorer
- cphjea
- Medlem
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 08 mar 2005, 07:04
- Geografisk sted: Area mid - Køge
- Kontakt:
VW passat 2.0 tdi DSG 05/2006
Passat + Lupo 3L
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Prøv at udlæse fejlkoderne først, det kan være at de giver et hint.
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
møffe skrev:nu kan jeg jo bare ikke lige huske hvad det hedder. men ventilen der åbner for genbrugen af udstødningsgasserne..
Mener du en stoppet EGR ventil ?
det virker bare mystisk at den først slår fra ved 140kmt.
opfører bilen sig underligt op til de 140 eller på anden måde ?
kan du i andre gear fremprovokere fejlen ved samme omdrejningstal ?
er bilen chippet ? der er nogle biler der slår fra hvis de registrere for meget forbrug, fx renault traffic
Fri bane fuld hane! 
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Lav egr ventilen først!!!!!!
Det kan være at det løser problemet.
Desværre er der ikke fejlkoder for alle fejl,
men en fungerende egr ventil er meget viktig for en moderne diesel motor.
For ikke så lang tid siden havde jeg næsten samme problem.
På en fabriksny LR Defender.
Den døde på samme måde når den kom på motorvejen, efter at have kørt et stykke tid med ca 120 km/t.
Ingen fejlkoder, eller andre åbenlyse indikationer på fejl.
Efter 3 dages fejlsøgning, udskiftning af div. komponenter, og mails til fabrikken.
Så fandt jeg endelig fejlen ved at studere dataloggen igen igen.
Motoren blev for varm, og motorstyringen lukkede ned.
Det var bare en defekt termostat
der var skyld i det hele
Fanden have udugelige software programmører
Start med det åbentlyse, dvs. fejlkoden, og se hvordan det går derfra.
MVH
Morten
Det kan være at det løser problemet.
Desværre er der ikke fejlkoder for alle fejl,
men en fungerende egr ventil er meget viktig for en moderne diesel motor.
For ikke så lang tid siden havde jeg næsten samme problem.
På en fabriksny LR Defender.
Den døde på samme måde når den kom på motorvejen, efter at have kørt et stykke tid med ca 120 km/t.
Ingen fejlkoder, eller andre åbenlyse indikationer på fejl.
Efter 3 dages fejlsøgning, udskiftning af div. komponenter, og mails til fabrikken.
Så fandt jeg endelig fejlen ved at studere dataloggen igen igen.
Motoren blev for varm, og motorstyringen lukkede ned.
Det var bare en defekt termostat
Fanden have udugelige software programmører
Start med det åbentlyse, dvs. fejlkoden, og se hvordan det går derfra.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html