Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jul 2025, 21:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
jens skrev:
De kørte på dot dæk men det er jo tit samme gummi som slicks bare med svagt forekommende mønster.

Ok! Beklager min manglende viden om dæk typer....

Men jeg vil da tro at der var 7-10 biler der kørte under 8 sek. og hvis jeg ikke husker forkert så jeg en der kørte 7.19 sek omkring kl 1700 :popcorn:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
man når på ingen måde 198 km/t ved at køre 7,19 sec, som svarer til en lav 11 sec tid på 402m

vil tro man med en 7,19 sec tid når ca. 160 km/t, og ca. 200 km/t på 402 m

umiddelbart skal der vel noget der ligner temmelig lave 6 sec tider til for at nå 200 km/t på 201 m

selvom hastighed og tid ikke altid er sammenlignelig :mrgreen:

Senest rettet af Captain Slow 29 jun 2011, 18:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator

jens skrev:
Vejen er ikke egnet til alt for hurtige biler selvom der dog blev kørt 198 km/t i finalen. Træer på begge sider og kun 1 meter ud til betonklodserne gjorde at mange var tæt på at skulle have skiftet underbukser. De kørte på dot dæk men det er jo tit samme gummi som slicks bare med svagt forekommende mønster.

Hej Jens.

198km/t lyder af meget på 201m. Blev der også kørt 402m?

http://www.hotrodpitstop.com/tools.html for tommelfingeromregninger.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Den gik 7.03 med 198 km/t start fra tomgang. Formentlig en 540-632 cui motor i en hvid 70-73 camaro. De kører omkring 6 sekunder på malmø banen flere af de biler der stiller op. Nogle lavede spind fra start til mål.
En gammel rusten volvo 240 med chevrolet motor gik 8.4 på smalle kumho dæk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Dragracing dk laver efter min menning et kanon arrangement med de muligheder der nu er med diverse regler og problemer for at få lavet sådan et ræs på et stykke afspærret offentlig vej. Der blev kørt 201 meter da man jo ikke må lave et street race på 402 meter. Vinderen i klasse 4 ( amerikaner biler ) blev en 70´er camaro som fik en udgangshastighed på 198,xx km/t i følge tidstagningen. Der var en dasu repræsentant til stede og hvis der blev kørt under 7 sekunder fik man en advarsel og anden gang ville man blive diskvalificeret. Angående dæk må man jo godt køre med drag radials så længe de bare er dot godkendte og med minimum 1,6 mm mønster tilbage.

Til captain slow

Prøv eventuelt at ringe til brian eller jan kisling
( deres tlf numre står på dragracing.dk under street cup ) og hør om du må deltage næste gang d. 20 august med danske prøve plader ..... Man kan jo krydse af på prøveplade formulaen i noget med den skal bruges til lovligt arrangeret ræs der er godkent af politiet. det er da et forsøg hver ;o)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

havde alle gyldig licens ?

hvis ikke, well så overholder man ikke dasu regler.

desværre åbner dansk lovgivning for let tilgængelige "lovlige amerikaner hk"
desværre kan vi andre ikke være med på den leg med nummerplader

det er mega ærgeligt for os alle.

og måske er der derfor mindre vilje hos amerikaner folket til at lobbyarbejde for rigtigt ræs, når de kan deltage alle steder.

ikke et ondt ord om eller til arrangørene, de gør det så nogen kan komme ud at køre, og tror da at hvis de kunne ville de åbne for alle

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Captain Slow skrev:
havde alle gyldig licens ?

hvis ikke, well så overholder man ikke dasu regler.

desværre åbner dansk lovgivning for let tilgængelige "lovlige amerikaner hk"
desværre kan vi andre ikke være med på den leg med nummerplader

det er mega ærgeligt for os alle.

og måske er der derfor mindre vilje hos amerikaner folket til at lobbyarbejde for rigtigt ræs, når de kan deltage alle steder.

ikke et ondt ord om eller til arrangørene, de gør det så nogen kan komme ud at køre, og tror da at hvis de kunne ville de åbne for alle

Nej alle havde ikke licens men dem uden fik pudsigt nok en "1 dags" licens betalt af dragracing dk.

At du synes det er ærgeligt man kan køre med mange hk i en amerikaner bil i danmark er jo helt hen i vejret. Du burde istedet synes det er ærgeligt vi ikke alle kan få lov til det i danmark og med alle bilmærker / årgange uden at skulle sælge huset for at kunne financere det.

Så skriver du at amerikaner folket ikke vil lave lobby-arbejde for vores hobby men der må jeg sige du tar gruligt fejl. Hvis du kigger på hvem der generelt har arrangeret drag race løb ( ikke street race løb ) så har det næsten altid været amerikaner folk der har stået bag løbene.

Som du iøvrigt selv skriver så ved jeg arrangørene hellere en gerne ville kunne køre på en rigtig bane 201 eller 402 meter med alle klasser lige fra street til top fuel.

Men prøv nu at give dem et kald og hør om du ikke må køre på prøveplader der er udskrevet til brug / kørsel under lovligt og godkendt ræs.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Gearhead skrev:
Til captain slow

Prøv eventuelt at ringe til brian eller jan kisling
( deres tlf numre står på dragracing.dk under street cup ) og hør om du må deltage næste gang d. 20 august med danske prøve plader ..... Man kan jo krydse af på prøveplade formulaen i noget med den skal bruges til lovligt arrangeret ræs der er godkent af politiet. det er da et forsøg hver ;o)

Det felt er til biler der er "rallysynet" - dvs. de er godkendt under rallyreglementet til brug i netop rallyløb. Det er både sikkerhedsmæssigt og rent klassemæssigt nogle HELT andre bestemmelser der skal leves op til (omend der da givetvis er sammenfald her og der).
For at få de plader (eller i hvert fald for at de skal være gyldige) skal man til bilen have rallysynsattest (også kendt som godkendelsesblad - det er en beskrivelse af ændringerne på bilen som DASU's repræsentant har fundet værende i overensstemmelse med de relevante reglementer, og udført forsvarligt) og en synsattest der er under 2 år gammel, og hvor bilen er blevet godkendt af en godkendt synsmyndighed - dog under reglerne om dispensation fra Detailforeskrifter for motorkøretøjer for biler der bruges til motorsport (mener det er kapitel 18 hvor dette er beskrevet).

Med andre ord: hvad man end har rendt derhjemme og flikket sammen kan ikke bare nødvendigvis rallysynes...

I øvrigt må pladerne kun bruges til DASU-godkendte løb (hvilket måske - måske ikke er et problem her, da det jo er DASU-sanktioneret - spørgsmålet er om det skal være iht. løbsreglementet for rally - for det er dragracing jo ikke), og bilen må i øvrigt ikke køre TIL eller FRA løbet på de plader - her skal bruges trailer.

Min bil er så rallysynet men med afgift og rigtige nummerplader - jeg må så gerne køre til og fra løb i den hvis jeg vil (samt prøveture i en vis radius omkring hjem eller værksted, samt transport mellem hjem og værkstef), men ellers gælder samme bestemmelser.

Kort sagt: det kryds er ikke bare den sikre nemme vej til at få noget på plader...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Gearhead,,

det var helt sikkert en fejformulering fra min side,,
:oops:

"desværre" skulle forståes sådan at det er en skam at det ikke er muligt for alle...at få synet biler med "mange hk"

problemet er i mine øjne dog ikke at man ikke kan få nummerplader, men at skal have dem.

vi har jo reelt INTET at bruge de skide plader til. kan ikke se hvad jeg skal med dem,,hvis du forstår :wink:

Titel:
Mester Medlem

du har brug for pladerne pga. det er et lovkrav, bla. fra DASUs side.
det du reelt har brug for er en ansvarsforsikring. nøjagtig som det var kravet til det tyske løb, du tænke på at tage til sidste år.
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time