Gearhead skrev:
Til captain slow
Prøv eventuelt at ringe til brian eller jan kisling
( deres tlf numre står på dragracing.dk under street cup ) og hør om du må deltage næste gang d. 20 august med danske prøve plader ..... Man kan jo krydse af på prøveplade formulaen i noget med den skal bruges til lovligt arrangeret ræs der er godkent af politiet. det er da et forsøg hver ;o)
Det felt er til biler der er "rallysynet" - dvs. de er godkendt under rallyreglementet til brug i netop rallyløb. Det er både sikkerhedsmæssigt og rent klassemæssigt nogle HELT andre bestemmelser der skal leves op til (omend der da givetvis er sammenfald her og der).
For at få de plader (eller i hvert fald for at de skal være gyldige) skal man til bilen have rallysynsattest (også kendt som godkendelsesblad - det er en beskrivelse af ændringerne på bilen som DASU's repræsentant har fundet værende i overensstemmelse med de relevante reglementer, og udført forsvarligt) og en synsattest der er under 2 år gammel, og hvor bilen er blevet godkendt af en godkendt synsmyndighed - dog under reglerne om dispensation fra Detailforeskrifter for motorkøretøjer for biler der bruges til motorsport (mener det er kapitel 18 hvor dette er beskrevet).
Med andre ord: hvad man end har rendt derhjemme og flikket sammen kan ikke bare nødvendigvis rallysynes...
I øvrigt må pladerne kun bruges til DASU-godkendte løb (hvilket måske - måske ikke er et problem her, da det jo er DASU-sanktioneret - spørgsmålet er om det skal være iht. løbsreglementet for rally - for det er dragracing jo ikke), og bilen må i øvrigt ikke køre TIL eller FRA løbet på de plader - her skal bruges trailer.
Min bil er så rallysynet men med afgift og rigtige nummerplader - jeg må så gerne køre til og fra løb i den hvis jeg vil (samt prøveture i en vis radius omkring hjem eller værksted, samt transport mellem hjem og værkstef), men ellers gælder samme bestemmelser.
Kort sagt: det kryds er ikke bare den sikre nemme vej til at få noget på plader...