Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 05:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

-Pedersen- skrev:
Det glæder mig at du poster det Morten.
Lidt nyt i sagen er at efter hele aftenen i går gik med at tumle, med en defekt hall sensor. Besluttede jeg i dag at ringe til producenten af boksen og høre hans mening om dette sluttrin og hans MS boks.

Han var slet ikke vider begejstret for det modul. Det ville aldrig komme til at fungere med hans styrring dels grundet af spoles lave OHM værdi. Og når dyserne nåede en højere åbnings tid ville dette virkelig give problemer.

Jeg havde 3 muligheder.
Enten lave et transistor kredsløb før modulet.
Eller trække modulet helt ind ved siden af boksen og give den det samme stelpunkt.
Eller 2 ældre typer sluttrin

Har prøvet at flytte modulet tilbage, pulsen er nu en del bedre dog stadig "stigende". Havde derefter lige scoopet på vr sensoren, hvorefter bílen trak 2 test træk uden en forkert prut ?

Derefter igen udsættere.
Må have luret på de transistor kredsløb.

BCX 58 er hvad jeg kan se et siemens komponet. Ikke til at opdrive på 1 dag.

Har kigget efter BIP373 dog vil der gå nogle dage i levering.
Nogle der ligger inde med stumper ?

Mvh

Det 4kanals moduls drivere inde i modulet ligner skægt nok BIP373 i tankevækkende grad.

Du skriver spolens lave ohm-værdi som argument for at modulet ikke skulle virke. Hvilken ohmværdi har du da?
Samtidigt skulle der være sammenhæng mellem tændingsmodulets ydelse og dysernes åbningstid..? Kan du ikke udvide den sætning lidt, det giver ikke så meget mening hvordan det hænger sammen?

En normal MS har naturligvist et drivertrin indbygget. Baseret på de anbefalinger du tilsyneladende har fået, så lyder det som om tændingsmodulet skal trækkes direkte af CPUen i den boks du har. Kan det være rigtigt?

Du må aldrigt trække et tændingsmodul væk fra motoren. Dit ground bliver vældigt langt og stel fra tændingsmodulet bærer en masse støj fra tændingen.

BC547 er længe hurtig og robust nok, og den kan du få overalt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
-Pedersen- skrev:
Fik held af at få hele det nye tændingssystem il at fungere i første hug.
Bilen starter og tager gassen som aldrig før. Dog har vi fået et større problem.

Gasser jeg bilen op i frigear er der ingen problemer men lige så snart jeg rammer 5500 omd og 1 bars tryk kommer der et brag ud af udstødningen, både højere og lavere i mine maps køre bilen fint.

AFR ligger i omegnen af 11 og tændingen har jeg prøvet både at rykke frem og tilbage i det felt hvor jeg har misfires, dog med samme resultat.

Tændrørene på cyl 1 og 4 er hvide 2 og 3 er brune ???
Loggede trigger signalet med tunerstudio og lige som braget kom er der en heftig spike på trigger delen, dog er tooth logger helt normal og omdsignal klippe stabilt.

Lugter dette ikke lidt af støj på linjen ?

Mvh

Hvis jeg læser dette riktigt.
Så har motoren ingen problemer ved de omdrejninger ubelastet.
Dermed så ville jeg udelukke Vr sensoren som en fejl, og det tilhørende conditioner kredsløb.

Det jeg læser er at gnisten bliver blæst ud, eller faktisk ikke springer i tændrøret.
Og så sker der 2 ting benzinen antændes i udstødningen, Det er knaldene du hører.
Og de ca 40,000 volt som tændspolen ikke kan få til at springe i tændrøret
Springer et andet sted, og giver en helvedes masse støj.
Har du prøvet med en mindre elektrode afstand?
Har modulet en ordentlig køleplade og er det placeret et køligt sted i motorrummet?

Eletromotive påstår i deres data at de oplader spolen med 9 amp.
Og det giver 3.6 ms i dwell, hvis man sammenligner med en tilsvarende spole fra MSD, som der er specifikationer på.
Problemet er så at modulet er specificeret til under 8,5 amp. kontinuert belastning, og lukker helt ned ved ca 10 amp i belastning.
Og som jeg har forstået det så vil et varmt modul nå amperer grænsen tidligere.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Elektrode afstanden har vi haft justeret på samme resultat.

Jeg har dog i går lagt mærke til at der er spikes på loggen ved MAT og CLT.
Og det hænger somregel sammen med en meget høj PW, tror der lige er nogle ting der skal følges op på der.
Firkant pulsen er der helt styr på nu efter der røg 2 denso monduler på, dog hjalp det lige ikke på motorgangen.

Lige et side spørgsmål..
Hvormange har kørt kreidler trigger hjul og VR med sucess ?

Titel:
Mester Medlem

-Pedersen- skrev:
Elektrode afstanden har vi haft justeret på samme resultat.

Jeg har dog i går lagt mærke til at der er spikes på loggen ved MAT og CLT.
Og det hænger somregel sammen med en meget høj PW, tror der lige er nogle ting der skal følges op på der.
Firkant pulsen er der helt styr på nu efter der røg 2 denso monduler på, dog hjalp det lige ikke på motorgangen.

Lige et side spørgsmål..
Hvormange har kørt kreidler trigger hjul og VR med sucess ?

jeg kører med kreidler trikkerhjul sammen med en VR sensor fra en bmw e30 325i m20 motor og det fungerer 100%

Titel:
Senior Medlem

HenrikGM skrev:
-Pedersen- skrev:
Det glæder mig at du poster det Morten.
Lidt nyt i sagen er at efter hele aftenen i går gik med at tumle, med en defekt hall sensor. Besluttede jeg i dag at ringe til producenten af boksen og høre hans mening om dette sluttrin og hans MS boks.

Han var slet ikke vider begejstret for det modul. Det ville aldrig komme til at fungere med hans styrring dels grundet af spoles lave OHM værdi. Og når dyserne nåede en højere åbnings tid ville dette virkelig give problemer.

Jeg havde 3 muligheder.
Enten lave et transistor kredsløb før modulet.
Eller trække modulet helt ind ved siden af boksen og give den det samme stelpunkt.
Eller 2 ældre typer sluttrin

Har prøvet at flytte modulet tilbage, pulsen er nu en del bedre dog stadig "stigende". Havde derefter lige scoopet på vr sensoren, hvorefter bílen trak 2 test træk uden en forkert prut ?

Derefter igen udsættere.
Må have luret på de transistor kredsløb.

BCX 58 er hvad jeg kan se et siemens komponet. Ikke til at opdrive på 1 dag.

Har kigget efter BIP373 dog vil der gå nogle dage i levering.
Nogle der ligger inde med stumper ?

Mvh

Det 4kanals moduls drivere inde i modulet ligner skægt nok BIP373 i tankevækkende grad.

Du skriver spolens lave ohm-værdi som argument for at modulet ikke skulle virke. Hvilken ohmværdi har du da?
Samtidigt skulle der være sammenhæng mellem tændingsmodulets ydelse og dysernes åbningstid..? Kan du ikke udvide den sætning lidt, det giver ikke så meget mening hvordan det hænger sammen?

En normal MS har naturligvist et drivertrin indbygget. Baseret på de anbefalinger du tilsyneladende har fået, så lyder det som om tændingsmodulet skal trækkes direkte af CPUen i den boks du har. Kan det være rigtigt?

Du må aldrigt trække et tændingsmodul væk fra motoren. Dit ground bliver vældigt langt og stel fra tændingsmodulet bærer en masse støj fra tændingen.

BC547 er længe hurtig og robust nok, og den kan du få overalt.

Nej det kan ikke være rigtig.
Og jeg har sikkert misforstået en længere smøre i røret.

Men som jeg forstod det, gav 8 lavohms dyser samt et ret strømkrævende mondul stel problemer i korte træk.
Og nu jeg lure på det kan jeg også se at PW er maxet...

Så er gået i tænke tank ...

Titel:
Mester Medlem

Smid nu bare alt det gøjler fis væk, og monter en orginal strømfordeler, så kører det med det samme :-)

Titel:
Senior Medlem

K-FINN skrev:
Smid nu bare alt det gøjler fis væk, og monter en orginal strømfordeler, så kører det med det samme :-)
Offtopic: Der er orginal strømfordeler monteret :gnaek:

Titel:
Mester Medlem

:shock: hvorfor kører du så ikke på den :-)

Titel:
Senior Medlem

Finn.
Sidste år tabte vi gnisten, lige som vi gør nu.(dog var PW ikke så høj)
Der skulle tændrør gabbes 0,45 for at ville tage 1 bar, på orginal fordeler.
Det ville vi gerne væk fra.
Om de nye spoler så var en fejl investering _.. Måske/måske ikke.
Men nu sidder de altså på bilen, også kan vi jo lige så godt få det til at fungere.

Titel:
Mester Medlem

Der må være andre ting der spiller ind, for en orginal tænding på en 4age, kan fint tænde igennem ved 2,5 bar, endda set 3 bar kortvarrigt, med en effekt på over 600hk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time