-Pedersen- skrev:
Fik held af at få hele det nye tændingssystem il at fungere i første hug.
Bilen starter og tager gassen som aldrig før. Dog har vi fået et større problem.
Gasser jeg bilen op i frigear er der ingen problemer men lige så snart jeg rammer 5500 omd og 1 bars tryk kommer der et brag ud af udstødningen, både højere og lavere i mine maps køre bilen fint.
AFR ligger i omegnen af 11 og tændingen har jeg prøvet både at rykke frem og tilbage i det felt hvor jeg har misfires, dog med samme resultat.
Tændrørene på cyl 1 og 4 er hvide 2 og 3 er brune ???
Loggede trigger signalet med tunerstudio og lige som braget kom er der en heftig spike på trigger delen, dog er tooth logger helt normal og omdsignal klippe stabilt.
Lugter dette ikke lidt af støj på linjen ?
Mvh
Hvis jeg læser dette riktigt.
Så har motoren ingen problemer ved de omdrejninger ubelastet.
Dermed så ville jeg udelukke Vr sensoren som en fejl, og det tilhørende conditioner kredsløb.
Det jeg læser er at gnisten bliver blæst ud, eller faktisk ikke springer i tændrøret.
Og så sker der 2 ting benzinen antændes i udstødningen, Det er knaldene du hører.
Og de ca 40,000 volt som tændspolen ikke kan få til at springe i tændrøret
Springer et andet sted, og giver en helvedes masse støj.
Har du prøvet med en mindre elektrode afstand?
Har modulet en ordentlig køleplade og er det placeret et køligt sted i motorrummet?
Eletromotive påstår i deres data at de oplader spolen med 9 amp.
Og det giver 3.6 ms i dwell, hvis man sammenligner med en tilsvarende spole fra MSD, som der er specifikationer på.
Problemet er så at modulet er specificeret til under 8,5 amp. kontinuert belastning, og lukker helt ned ved ca 10 amp i belastning.
Og som jeg har forstået det så vil et varmt modul nå amperer grænsen tidligere.
MVH
Morten
http://www.volvo200klub.dk/index.html