mazda 323 1.6 16v turbo - fuelcutter!

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

mazda 323 1.6 16v turbo - fuelcutter!

#1 Indlæg af bamse24 »

jeg har denne vogn som virkelig driller.. når den får gas og får lov og arbejde så fuelcutter den..1 gear er der ingenting.. 2 gear slår den fra ved 4500 omdr 3 gear 4000 4 gear 4000 omdr osv..
det er drøn irreterende, så det for er sjovt når den når de omdr.. motoren er hævet til 0.9 bars tryk.. der er sat benzinregulator på og større ic ..

kort og godt! hvordan får jeg løst problemet?

jeg ved man kan købe sådan en dims ved turbomotor, der kan deaktiver så den ikk slår fra. men det er vel ikk det optimale da der er en grund til at den slår fra motoren. den vil da brænde et stempel hvis den "dims" bare blev sat til..

hva med tilskudsystem til den? ved en MS styring vil løse alle problemerne.. men er der ikk et andet alternativ?
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#2 Indlæg af Mads B (dk) »

Den nemme skrue den ned i tryk igen

Den billige køb en dims hos turbo motor (og bliv ved med at skru op for trykket til den dør)

Den lidt dyre få lavet en chip den passer til det opsæt du vil køre med

Den "svære" monter f.eks ms og få det hele til at køre perfekt
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Den nemme kunne også være, køb den billige, og montere en WB, og så skru op indtil AFR bliver for høj, da den orginale ecu sikkert nemt kan følge med til lidt mere end orginal fuelcut.

Sådan gør de fleste.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#4 Indlæg af bamse24 »

altså købe den FCD ved turbomotor?

og hva så?

HVa er en WB?

og AFR?

er måske lidt på herrens mark der K-FINN ;)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Du køber den FCD.
Så montere du en wideband sonde, for kontrollere om motor får den rigtige blanding, så skruer du op for tryk, indtil din blanding bliver for mager.

Men tror det er en god ide, du får en til og hjælpe dig :wink:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
bamse24
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20 nov 2008, 16:25

#6 Indlæg af bamse24 »

jamen det ikk noget jeg selv skal rode med.. :) men tak for gode svar. så har jeg lidt at gå efter..
Besvar