Dysespidser til dieselmotore

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Dysespidser til dieselmotore

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg skal snart kalibrere et sæt dyser til en 525 for en ven. I samme ombæring kunne det være meget spændene, at få et sæt større dysespidser i, da han kører med markant mere ladetryk end normalt, og han render tør for diesel når den virkelig skal arbejde. Bilen er bokstunet, og har fået flyttet forstillerenheden på pumpen en halv milimeter (Lige akkurat så den får en lidt rullende tomgang).

Er der nogle der kan decifrere det originale bosch-nummer, og foreslå næste størrelse op?

Den kører med:
0 434 250 161
dysespidser fra bosch.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

De er vidst også kendt som
DN0SD300
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#3 Indlæg af Lars PH »

vis det er diesel i er rendt tør for tror jeg ikke det hjælper meget med støre dyse spidser du ved jo nok hva jeg synes i skal. men kan være der er nogen som er mere vidne om det ind mig ved heller ikke hva dine nu værende dyser kan flove
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Lars PH skrev:vis det er diesel i er rendt tør for tror jeg ikke det hjælper meget med støre dyse spidser du ved jo nok hva jeg synes i skal. men kan være der er nogen som er mere vidne om det ind mig ved heller ikke hva dine nu værende dyser kan flove


Jeg må nok sige at jeg er en kende blank på området.
Det er jo bare meget brugt i vw kredse at putte et hak større dysespidser i. Derfor jeg tænkte det kunne gavne den her bmw, nu vi alligevel skulle justere dyserne op
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#5 Indlæg af TB206HDI »

Er det en commonrail kværn?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

TB206HDI skrev:Er det en commonrail kværn?

Nej,en elektronisk styret rotor pumpe, meget lig en golf 3tdi
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
"splatter"
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 13 apr 2006, 15:54
Geografisk sted: aalborg

#7 Indlæg af "splatter" »

det er vel med forkammer ikk?
dysserne er nok ikke jeres problem men sikkert pumpen istedet ;)
så skal den til en specialist og laves $$$$ :)
feks http://www.dieselmeken.se/index.php men regn med imellem 7.000kr og 10.000kr men så tror jeg også han bliver rigtig rigtig glad for sin tds'er bagefter :rock:
if you dont like my drift call 1-800-eat shit
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#8 Indlæg af Lars PH »

Det er vel ikke så dyrt i forhold til at skulle skifte dyse spidser ved ikke hva de koster men 500*6 er også 3000 det er jo også penge. og med en anden pumpe bliver det også en helt anden bil
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#9 Indlæg af Runesm »

"splatter" skrev:det er vel med forkammer ikk?
dysserne er nok ikke jeres problem men sikkert pumpen istedet ;)
så skal den til en specialist og laves $$$$ :)
feks http://www.dieselmeken.se/index.php men regn med imellem 7.000kr og 10.000kr men så tror jeg også han bliver rigtig rigtig glad for sin tds'er bagefter :rock:


Kender dieselmeken, han plejer at sige når man laver dem der, at man tager en alm pumpe frem for den elektroniske, det kræver en større hovedpine mht kabelføring og ny speederpedal til kabeltræk, tandhjul på pumpen etc.


Lars PH - dysespidser kan fåes til omkring 200kr til de dyser, så det kan jo nemt gå. Det er bare svært at finde nogle, for det er vidst tilsyneladende 2-trins dyser også
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
"splatter"
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 13 apr 2006, 15:54
Geografisk sted: aalborg

#10 Indlæg af "splatter" »

ja mener også de parre en alm. 324/524 pumpe med tds pumpen :)

synes jeg har set et sted at orig. dysserne følger med til 350-400hk?
if you dont like my drift call 1-800-eat shit
Besvar