Hjemmebyg af udst. manifold.
Redaktør: Moderatorer
-
wukshady
- Senior Medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
- Geografisk sted: Vendsyssel
Hjemmebyg af udst. manifold.
Jeg er i gang med at bygge et udstødningsmanifold i sort jern. Jeg har flere gange læst at man bør udgløde manifoldet, men jeg er ikke så velbevandret i smedeudtryk, så jeg vil lige høre om nogen kan forklare mig præcis hvad det går ud på?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Du skal jo have den svejst, og hvis du ikke gør noget så trækker den sig, så den ikke passer topstykket.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Jeg havde heller ikke gjort noget ved den der sad på min gamle polo.
Den blev bare boltet på et stykke jernbane svelle da den blev svejst, den var stadig så flad som en pandekage bagefter.
Den blev bare boltet på et stykke jernbane svelle da den blev svejst, den var stadig så flad som en pandekage bagefter.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Jeg har netop gjort denne færdig og klar til coating
Som runesm skriver så bolt den op på noget massivt der holder form og endnu vigtigere kan trække varmen ud af flangen. Det gælder specielt også turboflangen.
Jeg bruger et turbinehus til formålet når jeg svejser kollektorer. Gevindstænger i flangen og påmonter turbinehus, så er der ingen forhindringer på bagsiden til at lægge svejsningen og turbinehuset sluger varmen så flangen er plan bagefter.

Som runesm skriver så bolt den op på noget massivt der holder form og endnu vigtigere kan trække varmen ud af flangen. Det gælder specielt også turboflangen.
Jeg bruger et turbinehus til formålet når jeg svejser kollektorer. Gevindstænger i flangen og påmonter turbinehus, så er der ingen forhindringer på bagsiden til at lægge svejsningen og turbinehuset sluger varmen så flangen er plan bagefter.

- Vedhæftede filer
-
- Manifold.jpg (397.48 KiB) Vist 8899 gange
-
wukshady
- Senior Medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
- Geografisk sted: Vendsyssel
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
John; En sortrørsmanifold til turbobrug vil have en materialetemperatur over skalningstemp, dvs den vil generere glødeskaller indtil den dag stålet er væk.
Det er således ikke en relevant bekymring, da accepten at problemet kom da du valgte materialet.
Hvis turboen ellers er at robust kvalitet, så går det nu nok, men keramiske hjul er måske lidt op af bakke.
Det er således ikke en relevant bekymring, da accepten at problemet kom da du valgte materialet.
Hvis turboen ellers er at robust kvalitet, så går det nu nok, men keramiske hjul er måske lidt op af bakke.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
wukshady
- Senior Medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
- Geografisk sted: Vendsyssel
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
præcis.wukshady skrev:Tjah, man kan jo sige, at med de belastninger som turboer bliver udsat for til træk, så er lidt glødeskaller nok ens mindste bekymring...
Du skal dog nok ikke have løse svejseklatter i røret fra gennembrændinger, og lign. smådårligt fusk
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
wukshady
- Senior Medlem
- Indlæg: 475
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
- Geografisk sted: Vendsyssel