hjemme lavet torque / honnings plate
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
- syncroGT
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Hyton i haderslev har ra/rz måling af deres overflader ved honing, de honer godt nok ikke motorer, men meget store hydraulik cylindere.
Da jeg skulle havde boret min blok for år tilbage, lavede jeg selv en stress plade. Det var faktisk sjovt at se hvor meget det ændrede sig når alt blev spændt op, havde godt nok ikke en cylinder måler til at måle med, så kunne ikke måle rundhed på hullerne, men havde da en 3-punkts måler.
Mener faktisk at det var omkring 0,01mm at hulerne var tøndeformet når alt blev løsnet.
Har tilføjet et lille billede af blokken klargjort til boring.
Da jeg skulle havde boret min blok for år tilbage, lavede jeg selv en stress plade. Det var faktisk sjovt at se hvor meget det ændrede sig når alt blev spændt op, havde godt nok ikke en cylinder måler til at måle med, så kunne ikke måle rundhed på hullerne, men havde da en 3-punkts måler.
Mener faktisk at det var omkring 0,01mm at hulerne var tøndeformet når alt blev løsnet.
Har tilføjet et lille billede af blokken klargjort til boring.
- Vedhæftede filer
-
- motor.jpg (53.28 KiB) Vist 5843 gange
-
- motor.jpg (53.28 KiB) Vist 5847 gange
-
møffe
- Mester Medlem
Når vi nu er ude i at blokken skal have samme temperatur som ved forbrændingen og der er forskellig temperatur fra forrest til bagerst, og dette skal efterleves, hvad så med den kompressions trykket, det er vel også noget der skal med i beregningerne for at opnå det perfekte hul, efter de perfekte udregninger.
Eller skal man baare gøre som alle og lave kontrol målinger ved 20 grader og så få den på gaden i en fart ?
SyncroGT
Fint arbejde, men var det meget kedeligt ved cnc'en med alt det lir du har skrevet på pladen
Eller skal man baare gøre som alle og lave kontrol målinger ved 20 grader og så få den på gaden i en fart ?
SyncroGT
Fint arbejde, men var det meget kedeligt ved cnc'en med alt det lir du har skrevet på pladen
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
TB206HDI skrev:..eller man kunne bare bore den med en stress-plade på - og så glæde sig over alle de kilometer man kan køre mens de andre sidder og er akademiske på forummet.
Vild ide: Man kunne spare stresspladen, og veksle den til noget der gjorde en forskel
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
møffe
- Mester Medlem
TB206HDI skrev:..eller man kunne bare bore den med en stress-plade på - og så glæde sig over alle de kilometer man kan køre mens de andre sidder og er akademiske på forummet.
My point.
Det er jo bare at snakke med dem der faktisk HAR erfaring om hvad de gør. Har set masser af budget projekter der virker ganske godt.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- syncroGT
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland