hjemme lavet torque / honnings plate

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#11 Indlæg af møffe »

Hvordan opvarmer man en tom blok så det efterligner en motor i drift ? Og hvornår er drifttemperaturen perfekt , bare så man ved hvad man skal varme op til.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Kedde1980
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Geografisk sted: Ribe, Danmark

#12 Indlæg af Kedde1980 »

kan man ikke bare bruge et gammelt defekt topstykke og så fræse forbrændingskammeret ud?

tænker ikke lige på opvarmning lige nu..
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#13 Indlæg af syncroGT »

Hyton i haderslev har ra/rz måling af deres overflader ved honing, de honer godt nok ikke motorer, men meget store hydraulik cylindere.

Da jeg skulle havde boret min blok for år tilbage, lavede jeg selv en stress plade. Det var faktisk sjovt at se hvor meget det ændrede sig når alt blev spændt op, havde godt nok ikke en cylinder måler til at måle med, så kunne ikke måle rundhed på hullerne, men havde da en 3-punkts måler.
Mener faktisk at det var omkring 0,01mm at hulerne var tøndeformet når alt blev løsnet.

Har tilføjet et lille billede af blokken klargjort til boring.
Vedhæftede filer
motor.jpg
motor.jpg (53.28 KiB) Vist 5847 gange
motor.jpg
motor.jpg (53.28 KiB) Vist 5851 gange
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#14 Indlæg af møffe »

Når vi nu er ude i at blokken skal have samme temperatur som ved forbrændingen og der er forskellig temperatur fra forrest til bagerst, og dette skal efterleves, hvad så med den kompressions trykket, det er vel også noget der skal med i beregningerne for at opnå det perfekte hul, efter de perfekte udregninger.

Eller skal man baare gøre som alle og lave kontrol målinger ved 20 grader og så få den på gaden i en fart ?

SyncroGT

Fint arbejde, men var det meget kedeligt ved cnc'en med alt det lir du har skrevet på pladen :grin:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#15 Indlæg af TB206HDI »

..eller man kunne bare bore den med en stress-plade på - og så glæde sig over alle de kilometer man kan køre mens de andre sidder og er akademiske på forummet. :)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

TB206HDI skrev:..eller man kunne bare bore den med en stress-plade på - og så glæde sig over alle de kilometer man kan køre mens de andre sidder og er akademiske på forummet. :)


Vild ide: Man kunne spare stresspladen, og veksle den til noget der gjorde en forskel :wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#17 Indlæg af møffe »

TB206HDI skrev:..eller man kunne bare bore den med en stress-plade på - og så glæde sig over alle de kilometer man kan køre mens de andre sidder og er akademiske på forummet. :)


My point. :mrgreen:

Det er jo bare at snakke med dem der faktisk HAR erfaring om hvad de gør. Har set masser af budget projekter der virker ganske godt.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#18 Indlæg af TB206HDI »

HenrikGM skrev:
TB206HDI skrev:..eller man kunne bare bore den med en stress-plade på - og så glæde sig over alle de kilometer man kan køre mens de andre sidder og er akademiske på forummet. :)


Vild ide: Man kunne spare stresspladen, og veksle den til noget der gjorde en forskel :wink:


Præcis :)
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#19 Indlæg af syncroGT »

møffe skrev:
SyncroGT

Fint arbejde, men var det meget kedeligt ved cnc'en med alt det lir du har skrevet på pladen :grin:


Tja, det var en go dag på arbejde, når man kan få tilpasset sit arbejde, med samtidig at gå og lave sådan noget til en selv, i arbejdstiden :)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#20 Indlæg af møffe »

Det er jo så det gode ved cnc, når det køre, så er der ikke meget at se til.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar