Peugeot 106, årg. 1992. ikke starte.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
pav
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01 feb 2013, 14:35

Peugeot 106, årg. 1992. ikke starte.

#1 Indlæg af pav »

Hej.
Bilen er med indsprøjtning. Sådan lige ved at starte efter lang tid med nøglen, med går ikke igang. Benzinpumpen sprøjter masser af benzin ud af fødeslangen.
Tog et tændrør af og drejede starteren ingen gnist??
Tog ledningen af denne herunder (er det ikke tændspolen?) - satte et kabel på denne med et tændrør i - ingen gnist - skulle den ikke få et tændrør til at gniste når man drejer starteren?
Billede

Mvh
Æ´lærling
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#2 Indlæg af Wildert »

Det er ganske rigtigt tændspolen, og den burde gniste.
Men hvis du mener at den lyder som om at den er liiiige ved og næsten med at komme i gang, så burde der da trods alt være NOGET gnist.

Det ville dog ikke være første gang i historien at et tændingsmodul er stået af. Nu husker jeg så ikke om sådan en der er udstyret med det, men jeg mener at huske at det er tilfældet.
Så formentlig ikke spolen, men modulet der trigger den.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
pav
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01 feb 2013, 14:35

#3 Indlæg af pav »

Hej - tak for rådet.
Hvordan ser sådan et "tændingsmodul" ud :shock:

M.v.h.
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

#4 Indlæg af ad2 »

Som regl en lille flad boks med en masse ledninger samlet i et stik.
Har den startspærre?
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

#5 Indlæg af ad2 »

zky
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af zky »

Billede
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt
pav
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01 feb 2013, 14:35

#7 Indlæg af pav »

FÅR for meget benzin :(
Har nu endelig konstateret at tænding er iorden. MEN den får alt for meget benzin ved start, nærmest drukner før den går igang - hvad kan det være????
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

Vand Temperatur føler.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
pav
Indlæg: 6
Tilmeldt: 01 feb 2013, 14:35

#9 Indlæg af pav »

Tak for svar.
er der noget med at de har forskellige farver? - eller :roll:
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#10 Indlæg af martin306xsi »

Ja der er monteret 2 temp. føler. Så en er blå og den anden er grøn. Mener det er den grønne der er til ecu og den blå er til instrument. Prøv evt at lus stikket til den grønne så skulle indikere at motoren er meget varm og derfor giv meget lidt benzin.
Mvh Martin
Besvar