Hej.
Bilen er med indsprøjtning. Sådan lige ved at starte efter lang tid med nøglen, med går ikke igang. Benzinpumpen sprøjter masser af benzin ud af fødeslangen.
Tog et tændrør af og drejede starteren ingen gnist??
Tog ledningen af denne herunder (er det ikke tændspolen?) - satte et kabel på denne med et tændrør i - ingen gnist - skulle den ikke få et tændrør til at gniste når man drejer starteren?
Det er ganske rigtigt tændspolen, og den burde gniste.
Men hvis du mener at den lyder som om at den er liiiige ved og næsten med at komme i gang, så burde der da trods alt være NOGET gnist.
Det ville dog ikke være første gang i historien at et tændingsmodul er stået af. Nu husker jeg så ikke om sådan en der er udstyret med det, men jeg mener at huske at det er tilfældet.
Så formentlig ikke spolen, men modulet der trigger den.
FÅR for meget benzin Har nu endelig konstateret at tænding er iorden. MEN den får alt for meget benzin ved start, nærmest drukner før den går igang - hvad kan det være????
Ja der er monteret 2 temp. føler. Så en er blå og den anden er grøn. Mener det er den grønne der er til ecu og den blå er til instrument. Prøv evt at lus stikket til den grønne så skulle indikere at motoren er meget varm og derfor giv meget lidt benzin.