Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 20:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Næste
Forfatter besked
Att.: Saab-Daniel

Vil ikke umiddelbart tro at det har så megen betydning, eftersom at man meget let kan bygge venstre styrede biler om til højre styret og omvendt. Karrossen er simpelthen 100% ens, det er blot et spørgsmål om hvor man placere rattet. Så med mindre at den nye Skyline skiller sig meget ud fra alle andre biler på markedet, kunne jeg forestille mig at det samme gælder her.

Att. : Wildert

Nej, jeg vil heller ikke mene at crashtesten er et problem, så ville den nemlig heller ikke være lovlig i Tyskland og England, som jo også er EU lande.
Og netop derfor er emmisionen heller ikke et problem, da EU reglerne også gælder her; hvis bilen er godkendt i et andet EU land, vil det også være muligt at få den godkendt i Danmark som også er et EU land (altså ikke noget at den danske regering bestemmer, selv om de gerne ville).
Derudover er det ligemeget hvilket "trim" der kommer på en Skyline, den kan stadig synes. Denne påstand skyldes at Nissan selv levere disse (op til over 1000 HK), og er dermed også godkendt af Nissan til at måtte sidde på bilen. Reglerne siger at; hvis bilproducenten siger god for tunings/stylings indgrebet, kan syns folkende ikke andet end at bukke og sige pænt tak for kigget.....og derefter stemple "GODKENDT" på parpiret.

Desuden køre der i hvert fald 5 Supra biturbo herhjemme i Danmark, som jeg selv har set (i annoncer og "live"), så dem er der heller ingen tvivl om.

Så gå du bare i krig ;-)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Att: Nemesis.
Jeg ved godt, biler som regel er helt ens, det eneste jeg kunne se forskellen i her er, at der ikke er produceret et "omvendt" instrumentbord! Jeg har selv en 900 turbo der har rattet i højre side, og alt mekanik er som i en venstrestyret. Det de gør i mit tilfælde hos saab når de sender den til f.eks England er, at de trækker kabler og alt videre til højre side i stedet for... Spørgsmålet er, om de gør det med Skyline, når den ikke er produceret i et venstre-styret land? Og måske det er en dyr operation, netop fordi du ikke lige sådan finder de dele der skal til for at føre pedaler og andet over til venstre side???
Man kan også gøre som mig og være lidt speciel: Beholde rattet i den "forkerte" side! Det giver sgu opmærksomhed, når den formodede fører sidder med hænder og fødder ud af vinduet, samtidigt med, at bilen accellerer og drejer:)
MÆGTIG GOD UNDERHOLDNING.
Daniel

Att.: Saab-Daniel

Ja det kan jo godt være, men mig bekendt sælges Skyline også i USA, og jeg tror da ikke de er tilfreds med at sidde og "lure" i den "forkerte" side at bilen. Men måske du har ret, jeg ved det ikke med sikkerhed.
Ang. lade rattet sidde i den "forkerte" side, ja det kunne da være kinky, meeen jeg vil nu helst have rattet der hvor det høre hjemme :-D ellers ender det bare med at jeg køre ind i alting.....og det er katastrofalt i en Skyline :-O

Hehe, det kan der godt være noget om! Men jeg gør det, og det kræver ikke meget tilvending... Men når man så skal overhale en lastbil, bliver man glad for de 250 nm turboen laver, for ellers kunne man måske godt få røven på komedie, hvis man ikke kan se ordentlig:)
Egentligt lidt sjovt, at det er lovligt... Men på den anden side kan de jo heller ikke forbyde englændere at køre i Europa...

Att: MrCooler
Har du fundet ud af, hvad du vil have for en skøjte? Fo det gode vejr lurer lige om hjørnet, og 5-600 hk har det bedst om sommeren:)
Daniel.

Re. Saab-Daniel
Nej, ikke helt.. Det bli'r nok enten en Toyota Supra eller en Nissan Skyline...
Det er rigtigt at det er mest lækkert at have bilen om sommeren og jeg bør nok snart finde ud af hvilken bil jeg skal købe og hvor... Spørgsmålet er bare om EU får Danmark underkendt de nye regler om indførsel af biler.. Hvis dette er tilfældet bliver registreringsattesten sat væsentligt ned fra de nuværende 180% af bilens værdi.. Og når vi snakker biler i denne prisklasse vil der nok være flere hundrede tusinde at hente... Og jeg har ikke lyst til bare at smide pengene væk, hvis du forstår!!! :-D

Jeg har stadigvæk ikke helt fundet ud af hvilken af de to øverst nævnte biler der er bedst at tune... Efter hvad jeg har forstået, er Nissan Skyline nok den der kan tunes højst op, og Jf. Nemesis nok lettest at få gennem syn etc., dog er jeg vild med designet af den nye Toyota Supra.. Den er for lækker!!! :-D

ved godt at du helst vil have japaner men tjek lige de her slæder
http://www.mobile.de/SIDPFGFzX0snoPweBw ... 120176716&

http://www.mobile.de/SIDPFGFzX0snoPweBw ... 120026807&

http://www.mobile.de/SIDPFGFzX0snoPweBw ... 119910748&

de er da for fede ikke:-D :-D :-D :-D
:-P :-P

her inde kan i finde lyden på den slæde , den lyder bare for fed:-D :-D :-D
http://ftp://tommy.roeplukker.dk/pub/Sound_clips/

kig så under de Thomaso og hent den ,,

ftp://tommy.roeplukker.dk/pub/Sound_clips/

prøv lige det her istedet for :-)) :-)) B-] B-] B-]

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
En pantera har 2 fordele italiensk design og billig amerikansk motor (fattigmands ferrari) med masser af billige tuningsdele fra ford motorsport feks 430 hk 392 windsor stroker eller 600 hk 514 og så er den let. Men undgå de nye modeller de har kun en 302 cui motor fra mustang som ikke må ændres/byttes pågrund af emissionsregler. Hvis du vil fjerne det hele til syn har ati kompressorkit og incon turbokit men det bliver nok svært at få plads til. De gamle cleveland pantera gik 13.5 på 1/4 mile og nemt 11 med dobbeltturbo da de står godt fast. Denne 72 er til salg i billund http://www.cray.dk/io?10022434,160,120

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time