Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 08:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Næste
Forfatter besked
Så vidt jeg husker, har jeg ikke udtalt at mit første mål er 1000hk.. Mit mål er en fed slæde, med fedt optræk, som kan rykke fra en porche 911..
Derudover er alle de dyre ting som du omtaler ikke helt så nødvendig for tuning af de i forvejen heftige slæder.. Ja, for maks tuning måske, men 200K rækker sgu langt kun til tuningsdelen, hvis man i forvejen har købt en skyline, supra, subaro eller tilsvarende bil..
Hvad skal der til at rykke fra en mindre tunet porche 911.. -> 600hk er vel nok? Og det mener jeg er muligt at få for 200K i en skyline, supra etc.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
En vette/camaro ls1 med ati kompressor æder let en porche og en tunet viper kan følge en mclaren. men nævn en samlet total pris det give lige som bedre indsigt da mange af de forslåede biler koster helt urealistisk på danske plader. Camaroen med kompressor er nok mest realistisk selvom jeg ville foretrække en bil der ikke kan ruste som feks corvette eller en hotrod. Der findes faktisk nogen der kan bygge sådan en i sverige på bestilling på en dansk ramme. En i vejle har en 24 ventilet zr1 motor til salg = 100% unik 400 + hk til 1100 kg og masser af bilklubber du kan være medlem af samt mindre værditab.
Det undrer mig dog der ikke er nogen der har nævnt tvr cerbera let stor simpel motor god undervogn 1/4 mile som en viper og pris som en bmw m3

Du vil have en samlet pris.. Jeg ville umidelbart sige omkring 1,5 for bilen og 200 til tun.. Samlet en sum på omkring 1,7 mil. 2 mil er nok det højste beløb jeg vil give for en bil. Lad mig dermed ikke sige at jeg udelukker en fed slæde til 500.000, overhoved ikke.. Jeg kan lige så godt ende op med en langt billigere end maks beløbet, hvis der er tale om en flot, fed bil med mulighed for tuning.
Nu skal I ikke misforstå mig og spørge hvorfor jeg ikke køber eksempelvis en porche. Svaret er den at jeg ikke gider de dyre mærker.. Hellere en som er dens pris værd og ikke betale for mærket..
Jeg har ikke lige haft tid til at tjekke de nyeste forslag ud, men vil selvfølgelig se på dem. Fordele som ulemper.
Den der tvr cerbera vil jeg klart undersøge, da den lyder fornuftig..!

Mester Medlem
Brugeravatar

Så skulle der være råd til at importere en brugt viper med 650 - 750 hk eller måske 1000 hk turbo. Eller vette/camaro med 535 hk kompressorkit
Ellers findes der vist også en fabrikslavet ac cobra replica der kan synes i dk. En skør ide kunne være en prowler med v8 men men
Her er tvr til salg og det er jo noget billigere da de kostede ca 1 million fra ny det skal være en 4.5 Den der var i programmet det 5 gear havde vist 450 hk + gas til 11?? kg og fulgte med alt på gaden ifølge ejeren

http://www.pistonheads.com/uploads/adverts/9947-1t.jpg http://www.pistonheads.com/ads/adverts.asp?s=6

Men husk lige at sætte penge af til forsikring og vedligeholdelse det er 2 store poster (derfor har jeg valgt en gammel bil med veteran forsikring)

med sådan et budget ville jeg vælge en supra mk4:-) http://t04r.com/memers/jesusrivera.html

ups.... http://t04r.com/members/jesusrivera.html

Mester Medlem
Brugeravatar

Meget imponerende dyno sheets bare ærgeligt den ikke går hurtigere end en 700 hk vette bare se en 300000 kr bil som boviens camaro og corvette. Supraen kan simpelthen ikke få så mange hk til vejen så pengene for alt over 600 hk er spildt. Lingenfelter dobbeltturbo vetten går meget hutigere med færre hk fordi den er med ramme og et hav af muligheder i ophæng gearkasser og bagtøjer og plads til bredere dæk. Supraen vil falde til under 100000 med tiden lige som en mk2 fordi det er bare en "ricer"
Hvad er iøvrigt tomgangen med 850 cc dysser de cossie rallycross biler jeg har set står meget højt i tomgang for at gå rent.

ac cobra replica og prowler er ik lige biler for mig..
Jens du virker til at have styr på det hele..! Hvad ville du så råde mig til.. Valget stå vel mellem:
camaro
tvr cerbera
brugt viper
corvette

Supra, subaro og Skyline hvad mener bu om dem..?
Nu skal der selvfølgelig også tages hensyn til at de skal kunne køres gennem syn. Hvilket jo betyder at fabrikanten kan sige god for at karosseri etc. kan holde til de ekstra hk etc. Eller at bilen bliver lavet med ekstemt mange hk, så 20% reglen kan overholdes... Jeg er lidt usikker på camaro, supra og subaro, mht. dette aspekt..!

Re. Bo
Hvad vil du skyde prisen på en sirius lotec til?

Mester Medlem
Brugeravatar

Kender ikke en lotec men ved der har været en viper 94 til salg for 285000 + afgift måske har han den stadig
http://www.kandu.dk/dk/news/238465/groupid/20210
Alle tunede biler efter 84 skal skrues ned og have iøjenfaldende gejl fjernet til syn ellers ryger du hjem igen.
Selv er jeg pontiac fan da de lige har det ekstra camaroen mangler desværre er de ikke i fiber som vetten men den billigere pris og det at man kun bruger dem i godt vejr gør at jeg foretrækker trans am.
Hvis det bare skal være en helårs bil så køb supraen det betyder ikke så meget om den rådner væk :-D :-D
Cerbera er vist kun lavet højrestyret og koster det samme som viperen men nok noget billigere i afgift da viper vel kostede det dobbelte fra ny.
Viperen har den fordel at den kan tunes til 650-750 hk uden turbo og alligevel holde til at blive pisket i 24 timers lemans
Amerikanske biler har den fordel at man kan få alt i dele
Supra kan tunes til 460 hk derefter skal der enkelt turbo på som tager noget af bunden og helt sikkert ikke falder i en synsmands smag.
Skylinen er efter sigende en rigtig køremaskine men ligner en 2 dørs primera og igen skal der byttes til enkelt turbo men den kan holde til meget lige fornær kobling og trækakslerne som altid er et problem med uafhængig undervogn men penge kan løse næsten alt . Turbobiler har altid et kæmpe værditab ved salg da alle ved at de har fået tæsk. Hvis du vil være medlem i en bilklub så vælg amerikansk. Hvis jeg fik så mange penge til bilkøb ville jeg bygge en hotrod med 600 hk. bare se 100 kg johns ford 32 det virker og trækker folk som en vis ting tiltrækker fluer.
Den nye ford gt40 lyder spændende men $$$$
Snak lige med forsikringen først så bliver det nok kun en camaro på gule plader :-D

Mester Medlem
Brugeravatar

Glem den lotec den koster da mere end en ferrari f60 eller koenig 1000 hk
Der findes et 1000 hk turbo kit til viperen. du kunne få en 993 hk 2000 svs stryker venom viper for 127000$ + det løse men så er der jo lige afgift se lidt realistisk på sagen og hold dig til ca 600 hk du kommer alligevel ikke under 3.5 til 100 på gadedæk. blitz skylinen lyder interessant men det kan vist ikke laves til den pris bare turboer og intercooler koster 5500 £. Der er tidligere motocross kører der har en skyline i dk det kunne være du skulle snakke med ham om han kan syne hans

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 151 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time