Problemer med kadett turbo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#11 Indlæg af 2fat2fly »

Når du piller vakuum slangerne af både den org trykregulator(den ved dysebroen) og den ekstra du har monteret, skal trykket justeres til ca 3bar på din justerbare trykregulator, så skulle den gerne gå lidt længere på litteren for du drukner den med 5.5bar ved 0bar ladetryk som du skriver den har, de 5.5bar skal den først have ved 0.6 bar ladetryk hvor den skal bruge benzinen.

Og jeg ville ikke køre med mere end 0.6 i ladetryk så længe du ikke har større dyser i den, ellers skal du nok også snare have en ny motor.

Ja du skal have nye tændrør i din motor prøv med dem fra den org turbo calibra/vectra, de gamle er nok allerede døde nu.

Hvad har du gjort for at sænke Comp og hvor lav er den?
anders

#12 Indlæg af anders »

Jeg kan ikke justere på den for bare jeg skruger lidt ned for den, får den ikke benzin nok.

Skal man ikke pille den org. trykregulator fra når man montere den ny???
For det har jeg gjort.

Hvad koster dyser og hvor store skal de være???

Så vil jeg lige ud og købe nye tændrør og sætte mit ladetryk ned :cry:
Men det er jo nok nødvendigt

Jeg har købt turbo stempler og de er drejet ned så comp. er på 7,5:1.
Anders

#13 Indlæg af Anders »

Nu har jeg sat mit ladetryk ned til 0,6bar og benzin tryk ned til 3bar ved nul bar´s ladetryk.

og så kommer benzin tyrkket kun op på 3,3bar ved 0,6bar ladetryk kan det passe?? For den får ikke benzin nok
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#14 Indlæg af 2fat2fly »

Nej gør den ikke den SKAL op på ca 5.5bar.
Der er sku noget helt galt med den tryk regulator er den stor nok? og er den monteret rigtigt?

Hellere for meget i bunden end kun 3.3bar ved fuld ladetryk.

Hvis din org var sat til ville den jo også hjælpe lidt til med at hæve trykket når der kommer ladetryk.
Anders

#15 Indlæg af Anders »

Jeg fik af vide at den Kunne klare op til to bars ladetryk der hvor jeg købte den. Den kan næsten ikke monteres forkert.

Men jeg vil lige ringe til ham, jeg har købt den af og høre hvad der er galt.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#16 Indlæg af 2fat2fly »

Ja gør lige det, for 0.3 bar ekstra benzintryk kan man jo ikke bruge til noget.
Hvor er den købt?
Anders

#17 Indlæg af Anders »

Kan man købe den for stor jeg kan først få benzin trykket til at stige ved over en bar`s ladetryk????
Anders

#18 Indlæg af Anders »

Jeg har købt den i kvong (west speed)
Nedtur de holder ferie lukket indtil d. 4/8
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#19 Indlæg af 2fat2fly »

Er der sket mere i sagen :?:
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#20 Indlæg af Hald79 »

hejsa du.......

hvor henne købte du dine stempler og hvad gav du for dem????
står nemlig og mangler 4 stk c20xe eller c20let stempler med ringe.....

MVH Jens Hald
jenshald79@hotmail.com
Besvar