Udsættere. Zetec motor

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Thomas.

Udsættere. Zetec motor

#1 Indlæg af Thomas. »

Hejsa.
Har et stort problem med min Escort 1,8 zetec
fra 1993.
Den har udsættere i lav fart når den skal sejtrække. Det er ikke altid den gør det. nogle dage gør den det 5-6 gange; andre dage slet ikke.
Har også været ude for at den går i sta ca 4 gange. Men den starter første gang bagefter....
Den kører heller ikke så lamgt på literen. kun 10km/l ved pæn kørsel.
Der er nye org. tændkabler, tændrør, benzinfilter og nyt sport luftfilter
Håber der er nogen der kan hjælpe da jeg er lidt i vildrede.
Thomas.
Gæst

#2 Indlæg af Gæst »

Hej thomas, prøv forsigtigt at trække lidt i ledningerne på lamdasonten, for de har det med at gå løse, og så for den alt for meget at leve af, det kan også værer maf-føleren der er defekt :wink: det er også set flere gange.
Thomas.

#3 Indlæg af Thomas. »

Prøver lige det med lamdasonden. Har prøvet med en anden Maf føler, det er ikke det.
Thomas
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

skift tændkablerne så snurrer den igen mvh lasse
Thomas.

#5 Indlæg af Thomas. »

Tændkablerne har jeg skiftet. og det er orginale jeg har sat på.
Tomgangsstilleren er også blevet skiftet.
Mvh. Thomas
ongel

#6 Indlæg af ongel »

prøj at tjekke ledningerne til luft mængde måleren
Thomas.

#7 Indlæg af Thomas. »

Ledningerne ser fine ud. og alle stik i motorrumet har faet kontagt rens og kontagt fedt.
Mvh. Thomas
lars

#8 Indlæg af lars »

det er højst sandsynligt dine ventil løftere der hænger, du skrev at den var gået i stå var den kold (indenfor de første 10-15km) da den gjorde det, det er lidt en sygdom på escorterne (underligt nok ikke på mondeo)
Thomas.

#9 Indlæg af Thomas. »

Har aldrig hørt om det problem på Escorterne. Hvordan skulle den reagere hvis det er løfterne? Tror nemlig ikke det er mine løftere det er galt med. det virker mere som om det er en "elektroninsk" udsætter. Og jeg kan starte den lige med det samme når den har gået i stå.
Mvh Thomas
Gæst

#10 Indlæg af Gæst »

det var lidt en fejl som jeg havde skrevet det, det er selve ventilen der hænger, du kan prøve at tage en kompressions test og den vil sikkert vise dårlig kompression på alle cyl men der vil sikkert være 1 eller 2 der er lavere.
hvis det er tilfældet så kan du gøre 2 ting:
pille topstykket af og pille ventilerne ud og rens dem og ventilstyret.
eller
kontakt et firma der hedder bell add, de forhandler nogle rensevæsker til motoren, det bedste er at få ham sælgeren ud og gøre det, det eneste problem med det er at det ikke er altid det hjælper (hvis de hænger for meget kan han ikke gøre noget) men det er billigere at prøve det først.
p.s. det SKAL være bell add det er det eneste der virker af den slags produkter.
Besvar