Udsættere. Zetec motor
Redaktør: Moderatorer
-
Thomas.
-
Thomas.
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Pil din udstødning af, også katalysatoren, og kør (list) en stille tur i det kønne landskab.
Ude på landet kan du evt prøve med lidt ekstra gas...
Tilstoppede/defekte udstødninger har før givet de mærkeligste symptomer...
F.x. kan der ligge rester fra en tidligere katalysator i den næste potte og sommetider forhindre fri udblæsning...
Ude på landet kan du evt prøve med lidt ekstra gas...
Tilstoppede/defekte udstødninger har før givet de mærkeligste symptomer...
F.x. kan der ligge rester fra en tidligere katalysator i den næste potte og sommetider forhindre fri udblæsning...
-
Thomas.
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Krumtapstillingsføleren, som sidder på højre side af motoren og føler på svinghjulets (36-1) huller har også af og til drillet....
Afmonter føleren, rens anlægsfladerne (fjern evt. ekstra materiale!!!), således, at føleren ved genmontering er MAX 0,5 mm fra svinghjulet.
Hertil kræves omhyggelig brug af en god skydelære.
KOTROLLER føler og stikforbindelser, både visuelt og elektrisk.
Inden genmontering inspicerer du (evt. med hjælp af lommelygte og spejl) svinghjulets impulshuller, hele vejen rundt....
Hvis du ikke synes du kan komme til at se ordentligt, er du nødt til at afmontere den lille dækplade mellem bundkar og svinghjul, og så kontrollere nedefra.
Det lyder nemt nok, men det er TRALS (på ægte jysk
) at komme til, men ikke desto mindre er det VIGTIGT at du er OMHYGGELIG ved disse kontroller....
Prøv fx at pille stikket af din luftmasseføler, og kør så en tur. Sæt stikket på igen, og prøv så evt. med knastakselstillingsføleren (med motoren startet).
Prøv så det samme med krumtapstillingsføleren.....
På en model som din er det også kendt at sikringsboksen kan drille, men så plejer det at være lyset eller varmeblæseren som ikke fungerer.
Håber da, at vi snart får din fine bil til at køre ordentligt.
Afmonter føleren, rens anlægsfladerne (fjern evt. ekstra materiale!!!), således, at føleren ved genmontering er MAX 0,5 mm fra svinghjulet.
Hertil kræves omhyggelig brug af en god skydelære.
KOTROLLER føler og stikforbindelser, både visuelt og elektrisk.
Inden genmontering inspicerer du (evt. med hjælp af lommelygte og spejl) svinghjulets impulshuller, hele vejen rundt....
Hvis du ikke synes du kan komme til at se ordentligt, er du nødt til at afmontere den lille dækplade mellem bundkar og svinghjul, og så kontrollere nedefra.
Det lyder nemt nok, men det er TRALS (på ægte jysk
Prøv fx at pille stikket af din luftmasseføler, og kør så en tur. Sæt stikket på igen, og prøv så evt. med knastakselstillingsføleren (med motoren startet).
Prøv så det samme med krumtapstillingsføleren.....
På en model som din er det også kendt at sikringsboksen kan drille, men så plejer det at være lyset eller varmeblæseren som ikke fungerer.
Håber da, at vi snart får din fine bil til at køre ordentligt.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Thomas.
Jo der har du da noget jeg kan gå i gang med at prøve. Sikringsboksen har jeg haft nede og loddet om så jeg tror ikke det er det og luftmasseføleren har jeg prøvet med en anden. Men vil prøve med de andre ting. Har gået alle stik igenem i motorrumet og givet dem kontaktfedt og ingen af dem mangler den lille pakning der er i hver stik.
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Hmm, jeg har da godt en enkelt gang hørt om en "omlodning" af en sikringsboks, som endte med succes... vedkommende er elektroingeniør hos kirk-acoustic i Horsens...
Husk, at sådan en "boks" består af 4 dobbeltsidede printplader, og inde i "hjertet" (altså mellem de 2 print) er det simpelthen bare ikke muligt at komme til at gøre noget.
Men i det her tilfælde tror jeg nu heller ikke på, at problemet ligger i sikringsboksen, så rolig nu
Du skriver, at du har prøvet en anden MAF-føler, har du evt mulighed for at låne andre komponenter fra en anden maskine??
Måske er det bare tændspolen, som svigter periodisk...
Forresten går jeg ud fra, at du HAR skiftet den berygtede vacuumslange under tændspolen, ind til topstykket...???????
Også selv om den, i tilfælde af fejl, ikke normalt giver de symptomer du her beskriver..
Bare klø på, og tænk på hvordan bilen har kørt da den var ny....
Husk, at sådan en "boks" består af 4 dobbeltsidede printplader, og inde i "hjertet" (altså mellem de 2 print) er det simpelthen bare ikke muligt at komme til at gøre noget.
Men i det her tilfælde tror jeg nu heller ikke på, at problemet ligger i sikringsboksen, så rolig nu
Du skriver, at du har prøvet en anden MAF-føler, har du evt mulighed for at låne andre komponenter fra en anden maskine??
Måske er det bare tændspolen, som svigter periodisk...
Forresten går jeg ud fra, at du HAR skiftet den berygtede vacuumslange under tændspolen, ind til topstykket...???????
Også selv om den, i tilfælde af fejl, ikke normalt giver de symptomer du her beskriver..
Bare klø på, og tænk på hvordan bilen har kørt da den var ny....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Thomas.