Mont. Extra benzin pumpe

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
stefan

#21 Indlæg af stefan »

tinasmartin skrev:
lyhning skrev:Du er godt nok meget Klog. :?

Forklar mig så lige hvorfor vi kun havde 12,2v på den org. pumpe med org. 2,5 ledning når der var 13,8v på batteriet.
Og efter vi brugte 6 kvadrat hade vi 13.5v.

Så har jeg sku alligevel sovet de 4 år under min uddannelse. :roll:


ikke fordi jeg skal blande mig men kan det ikke have været en dårlig forbindelse i den gamle 2,5¤ ledning forbinding.....


Det kan sgu da ikke være så svært. Hvis man kender strømforbruget og længden på ledningen er det da bare at anvende et nomogram
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#22 Indlæg af Anders »

Hald79 skrev:(hva Anders sagde jeg ikke til dig at du skulle montere en ekstra pumpe dengang jeg var nede og hente stempler ved dig....... he he......)

Mvh Jens Hald


Jo jens men man bliver klogere :lol:
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#23 Indlæg af Anders »

Hvad sker der hvis man spare det extra relæ????
bare lige for at vide det :D
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#24 Indlæg af 2fat2fly »

Der er ikke stort nok til at trække 2 pumper og vil brænde af efter en tid.
Mener et nyt koster fra 500kr og op.
Et arbejdsrelæ koster nok fra 30kr og op,så nok lidt dumt at spare.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#25 Indlæg af Havneren »

Hvis jeg var dig tog jeg ud til en hugger og fandt et benzin pumpe relæ der ude. Typisk er de noget kraftigere i kl 30 og kl 87 end almindelige relæer. Det er jo selvfølgelig fordi de skal trække noget mere. Og du skal jo også tænke på at pumpen jo står og kører konstant. 6# ledning er godt 10# ledning er bedre... Men mindre kan altså også gøre det. Fabrikkerne regner selvfølgelig den slags ud så den størrelse ledning de bruger er som udgangspunkt ikke helt forkert. Men hellere lidt for tykt end lidt for tyndt. Husk at lave nogel ordentlig forbindelser de forskellige steder det er mindst lige så vigtigt!
Det kan i værste fald koste dig din bil i for af en mindre brand, hvis du ikke laver det ordentligt og kommer til at overbelaste anlæget. Det kunne f.eks. ske hvis du bare tog strøm fra den gamle pumpe eller fra det org. relæ.

v/h christian
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#26 Indlæg af 2fat2fly »

Nå Anders,har du fået det til at køre.
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#27 Indlæg af Anders »

nej ikke endnu kan ikke ta mig sammen. Sådan et relæ hvordan skal det samles????????????????

Det der kl er det hvor meget relæet kan holde til????????
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#28 Indlæg af HenrikGM »

kl = klemme

Kig på et relæ ;-)
Der er betegnelser på hvert ben.
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#29 Indlæg af Hald79 »

kl = klemme= stikket på relæet

skal du til vandel på lørdag Anders?

mvh Jens Hald
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#30 Indlæg af Anders »

Ja jeg skal til vandel. Jeg håber jeg får bilen klar. har montert pumperne mangler bare det strøm fis som jeg er en dør til :cry:
Besvar