Forklar mig så lige hvorfor vi kun havde 12,2v på den org. pumpe med org. 2,5 ledning når der var 13,8v på batteriet. Og efter vi brugte 6 kvadrat hade vi 13.5v.
Så har jeg sku alligevel sovet de 4 år under min uddannelse.
ikke fordi jeg skal blande mig men kan det ikke have været en dårlig forbindelse i den gamle 2,5¤ ledning forbinding.....
Det kan sgu da ikke være så svært. Hvis man kender strømforbruget og længden på ledningen er det da bare at anvende et nomogram
Hald79 skrev:(hva Anders sagde jeg ikke til dig at du skulle montere en ekstra pumpe dengang jeg var nede og hente stempler ved dig....... he he......)
Der er ikke stort nok til at trække 2 pumper og vil brænde af efter en tid.
Mener et nyt koster fra 500kr og op.
Et arbejdsrelæ koster nok fra 30kr og op,så nok lidt dumt at spare.
Hvis jeg var dig tog jeg ud til en hugger og fandt et benzin pumpe relæ der ude. Typisk er de noget kraftigere i kl 30 og kl 87 end almindelige relæer. Det er jo selvfølgelig fordi de skal trække noget mere. Og du skal jo også tænke på at pumpen jo står og kører konstant. 6# ledning er godt 10# ledning er bedre... Men mindre kan altså også gøre det. Fabrikkerne regner selvfølgelig den slags ud så den størrelse ledning de bruger er som udgangspunkt ikke helt forkert. Men hellere lidt for tykt end lidt for tyndt. Husk at lave nogel ordentlig forbindelser de forskellige steder det er mindst lige så vigtigt!
Det kan i værste fald koste dig din bil i for af en mindre brand, hvis du ikke laver det ordentligt og kommer til at overbelaste anlæget. Det kunne f.eks. ske hvis du bare tog strøm fra den gamle pumpe eller fra det org. relæ.