Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 maj 2025, 00:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 sep 2003, 16:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg har et DualShiftlight liggende.

Det kan justeres trinløst mindst op til 10.000rpm på 4cyl. på begge kanaler uafhængigt at hinanden. Det kan maksimalt trække 20mA pr. udgang og udgangene er kortslutningsbeskyttede. Der medfølger to meget lysstærke LEDs med ca. 1meter ledning til indbygning i instrumentpanelet. Det justeres med en lille skruetrækker i enden.

Måler ca. 90*55*22mm.

H.B.O. 400dkr.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2003, 16:13 
Offline

Tilmeldt: 28 sep 2003, 20:56
Indlæg: 2
Hvad bruges det til?? ER det noget til gerakassen???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2003, 16:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
"kreativt forslag" ha ha... nej ShiftLight er en lille anordning med en lampe der lyser når din motor er kommet op på de max omdrejninger du har indstillet den lille fyr til. ok smart da man jo ikke altid lige har tid til at se hva omdrejningstælleren siger.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2003, 16:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det bruges til at indikere hvornår du skal skifte gear.

Med lidt ombygning kan det også bruges til at styre omdrejningsafhængigt ladetryk,nos og meget andet sjovt. Som det er nu tænder det de to lysdioder, een af gangen når motoren når et forudbestemt omdrejningstal(som du bestemmer), feks den grønne ved 7200 og den røde ved 7600rpm. Med lidt træning river man pr automatik næste gear ind når den røde lampe tænder.

Hvis man tør kan det relativt nemt monteres som antilag/launch control på turbobiler med den ene udgang og shiftlight med den anden. Det kræver dog lidt kendskab at gøre det. Som Shiftligt skal der kun plus,minus og pin1 fra tændspolen til, så virker det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2003, 17:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 177
Geografisk sted: Fynsland, Odense
Har du et billed af sådan en fætter???

_________________
Mvh Kim
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2003, 18:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ok, nu prøver jeg lige om det kan lade sig gøre at samarbejde så meget at der rent faktisk kommer et billede med herind.....

Jeg har smidt en lighter ved, for sammenligningens skyld. Derudover hører der de 2*1meter ledning med en LED i hver.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2003, 19:43 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:11
Indlæg: 90
hvad er launch control


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2003, 19:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Du kan begrænse omdrejningstallet til, feks 3000rpm når du holder "ved lyskrydset" via shiftlightet(det kræver lige lidt ekstra at montere det) ved at klippe tændingen over feks 3000. Med pedalen i bund fyrer du alt bensinen af i manifolden istedet, og så kommer der sus på propellen :shock:

Turboen bliver dog ikke ligefrem kold af det.....


Top
 Profil  
 
 Titel: ???
Indlæg: 30 sep 2003, 20:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 113
jeg har ikke fatte hvad den kan i nu jeg har en turbo bil.... kan den give mig fler hk Eller hvad ???

_________________
er vild med ford


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2003, 20:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
...Ok.

Shiftlightet kan vise med en lysdiode hvornår du har nået et givet omdrejningstal. Thats it.

Hvis man er lidt kreativ kan du bruge den til at klippe tændingen ved eks 3000rpm når du holder ved lyskrydset. Hvis du jokker pedalen i bund og aktiverer klipningen af tændingen, stiger motoren ikke i omdrejningstal, men brænder det overskydende af i manifolden, med store brag, og max omdrejningstal på turboen, og dermed ladetryk. Det er vildt hårdt ved alting, men giver et nedslag i tiden på 0-100. Det er en _mulighed_ som bla kræver at du klipper lidt i dit ledningsnet omkring tændingen. Det er kun brugt som eksempel, da jeg ikke pt orker at forklare helt præcist hvordan man skal tilpasse det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team