S: Dual Shiftlight
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
S: Dual Shiftlight
Jeg har et DualShiftlight liggende.
Det kan justeres trinløst mindst op til 10.000rpm på 4cyl. på begge kanaler uafhængigt at hinanden. Det kan maksimalt trække 20mA pr. udgang og udgangene er kortslutningsbeskyttede. Der medfølger to meget lysstærke LEDs med ca. 1meter ledning til indbygning i instrumentpanelet. Det justeres med en lille skruetrækker i enden.
Måler ca. 90*55*22mm.
H.B.O. 400dkr.
Det kan justeres trinløst mindst op til 10.000rpm på 4cyl. på begge kanaler uafhængigt at hinanden. Det kan maksimalt trække 20mA pr. udgang og udgangene er kortslutningsbeskyttede. Der medfølger to meget lysstærke LEDs med ca. 1meter ledning til indbygning i instrumentpanelet. Det justeres med en lille skruetrækker i enden.
Måler ca. 90*55*22mm.
H.B.O. 400dkr.
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det bruges til at indikere hvornår du skal skifte gear.
Med lidt ombygning kan det også bruges til at styre omdrejningsafhængigt ladetryk,nos og meget andet sjovt. Som det er nu tænder det de to lysdioder, een af gangen når motoren når et forudbestemt omdrejningstal(som du bestemmer), feks den grønne ved 7200 og den røde ved 7600rpm. Med lidt træning river man pr automatik næste gear ind når den røde lampe tænder.
Hvis man tør kan det relativt nemt monteres som antilag/launch control på turbobiler med den ene udgang og shiftlight med den anden. Det kræver dog lidt kendskab at gøre det. Som Shiftligt skal der kun plus,minus og pin1 fra tændspolen til, så virker det.
Med lidt ombygning kan det også bruges til at styre omdrejningsafhængigt ladetryk,nos og meget andet sjovt. Som det er nu tænder det de to lysdioder, een af gangen når motoren når et forudbestemt omdrejningstal(som du bestemmer), feks den grønne ved 7200 og den røde ved 7600rpm. Med lidt træning river man pr automatik næste gear ind når den røde lampe tænder.
Hvis man tør kan det relativt nemt monteres som antilag/launch control på turbobiler med den ene udgang og shiftlight med den anden. Det kræver dog lidt kendskab at gøre det. Som Shiftligt skal der kun plus,minus og pin1 fra tændspolen til, så virker det.
-
ZeroCool
- Medlem
- Indlæg: 177
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fynsland, Odense
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Du kan begrænse omdrejningstallet til, feks 3000rpm når du holder "ved lyskrydset" via shiftlightet(det kræver lige lidt ekstra at montere det) ved at klippe tændingen over feks 3000. Med pedalen i bund fyrer du alt bensinen af i manifolden istedet, og så kommer der sus på propellen
Turboen bliver dog ikke ligefrem kold af det.....
Turboen bliver dog ikke ligefrem kold af det.....
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
...Ok.
Shiftlightet kan vise med en lysdiode hvornår du har nået et givet omdrejningstal. Thats it.
Hvis man er lidt kreativ kan du bruge den til at klippe tændingen ved eks 3000rpm når du holder ved lyskrydset. Hvis du jokker pedalen i bund og aktiverer klipningen af tændingen, stiger motoren ikke i omdrejningstal, men brænder det overskydende af i manifolden, med store brag, og max omdrejningstal på turboen, og dermed ladetryk. Det er vildt hårdt ved alting, men giver et nedslag i tiden på 0-100. Det er en _mulighed_ som bla kræver at du klipper lidt i dit ledningsnet omkring tændingen. Det er kun brugt som eksempel, da jeg ikke pt orker at forklare helt præcist hvordan man skal tilpasse det.
Shiftlightet kan vise med en lysdiode hvornår du har nået et givet omdrejningstal. Thats it.
Hvis man er lidt kreativ kan du bruge den til at klippe tændingen ved eks 3000rpm når du holder ved lyskrydset. Hvis du jokker pedalen i bund og aktiverer klipningen af tændingen, stiger motoren ikke i omdrejningstal, men brænder det overskydende af i manifolden, med store brag, og max omdrejningstal på turboen, og dermed ladetryk. Det er vildt hårdt ved alting, men giver et nedslag i tiden på 0-100. Det er en _mulighed_ som bla kræver at du klipper lidt i dit ledningsnet omkring tændingen. Det er kun brugt som eksempel, da jeg ikke pt orker at forklare helt præcist hvordan man skal tilpasse det.
