S: Dual Shiftlight

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

S: Dual Shiftlight

#1 Indlæg af HenrikGM »

Jeg har et DualShiftlight liggende.

Det kan justeres trinløst mindst op til 10.000rpm på 4cyl. på begge kanaler uafhængigt at hinanden. Det kan maksimalt trække 20mA pr. udgang og udgangene er kortslutningsbeskyttede. Der medfølger to meget lysstærke LEDs med ca. 1meter ledning til indbygning i instrumentpanelet. Det justeres med en lille skruetrækker i enden.

Måler ca. 90*55*22mm.

H.B.O. 400dkr.
xplayer
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 sep 2003, 21:56

#2 Indlæg af xplayer »

Hvad bruges det til?? ER det noget til gerakassen???
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#3 Indlæg af Yugo Turbo »

"kreativt forslag" ha ha... nej ShiftLight er en lille anordning med en lampe der lyser når din motor er kommet op på de max omdrejninger du har indstillet den lille fyr til. ok smart da man jo ikke altid lige har tid til at se hva omdrejningstælleren siger.
Brap brap brap...
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Det bruges til at indikere hvornår du skal skifte gear.

Med lidt ombygning kan det også bruges til at styre omdrejningsafhængigt ladetryk,nos og meget andet sjovt. Som det er nu tænder det de to lysdioder, een af gangen når motoren når et forudbestemt omdrejningstal(som du bestemmer), feks den grønne ved 7200 og den røde ved 7600rpm. Med lidt træning river man pr automatik næste gear ind når den røde lampe tænder.

Hvis man tør kan det relativt nemt monteres som antilag/launch control på turbobiler med den ene udgang og shiftlight med den anden. Det kræver dog lidt kendskab at gøre det. Som Shiftligt skal der kun plus,minus og pin1 fra tændspolen til, så virker det.
ZeroCool
Medlem
Indlæg: 177
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fynsland, Odense
Kontakt:

#5 Indlæg af ZeroCool »

Har du et billed af sådan en fætter???
Mvh Kim
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Ok, nu prøver jeg lige om det kan lade sig gøre at samarbejde så meget at der rent faktisk kommer et billede med herind.....

Jeg har smidt en lighter ved, for sammenligningens skyld. Derudover hører der de 2*1meter ledning med en LED i hver.
Bjarne Andersen
Junior Medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:11

#7 Indlæg af Bjarne Andersen »

hvad er launch control
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Du kan begrænse omdrejningstallet til, feks 3000rpm når du holder "ved lyskrydset" via shiftlightet(det kræver lige lidt ekstra at montere det) ved at klippe tændingen over feks 3000. Med pedalen i bund fyrer du alt bensinen af i manifolden istedet, og så kommer der sus på propellen :shock:

Turboen bliver dog ikke ligefrem kold af det.....
rs turbo
Medlem
Indlæg: 113
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

???

#9 Indlæg af rs turbo »

jeg har ikke fatte hvad den kan i nu jeg har en turbo bil.... kan den give mig fler hk Eller hvad ???
er vild med ford
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

...Ok.

Shiftlightet kan vise med en lysdiode hvornår du har nået et givet omdrejningstal. Thats it.

Hvis man er lidt kreativ kan du bruge den til at klippe tændingen ved eks 3000rpm når du holder ved lyskrydset. Hvis du jokker pedalen i bund og aktiverer klipningen af tændingen, stiger motoren ikke i omdrejningstal, men brænder det overskydende af i manifolden, med store brag, og max omdrejningstal på turboen, og dermed ladetryk. Det er vildt hårdt ved alting, men giver et nedslag i tiden på 0-100. Det er en _mulighed_ som bla kræver at du klipper lidt i dit ledningsnet omkring tændingen. Det er kun brugt som eksempel, da jeg ikke pt orker at forklare helt præcist hvordan man skal tilpasse det.
Besvar