G60 - Hvad kan std. motorstyringen klare?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
GTI-kongen
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
Geografisk sted: Horsens

G60 - Hvad kan std. motorstyringen klare?

#1 Indlæg af GTI-kongen »

Er der nogle der ved hvad motorstyringen fra en G2 G60 kan klare (benzin og tænding)?
Jeg tænker på at bygge en sådan motor om til turbo, og selvfølgelig skal den op i tryk (omkring 1 bar).
Hvilke begrænsninger har denne motorstyringen?
Mvh Thomas
VW-Power.....
corrado vr6
Senior Medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#2 Indlæg af corrado vr6 »

Det skulle det nok kunne klare.. men hvis du finder ud af mere , så skriv lige.. for jeg har planer om at bruge g60 styring til 1,5 bar.. og jeg regner med det dur..
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
GTI-kongen
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
Geografisk sted: Horsens

#3 Indlæg af GTI-kongen »

Vi lader spørgsmålet svæve videre.
VW-Power.....
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

g60 motorstyringen er det værste lort du kan få jeg byggede en g60 motor om til 16 v stadig med g lader og boxen var chippet og med justerbar trykregulator på og det ku slet ikke gi benzin nok bare til 1,2 bar
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#5 Indlæg af Havneren »

hej...

Jeg har kenskab til 2 der har kørt med det... Den hen havde 210hk ved 1 bar og den anden havde 303hk. Begge med g60 anlæg på 8v motorer.

v/h christian
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

Hvem kan eventuelt chippe denne, og ændre på begrænseren?
MVH Thomas
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

hvis det går helt i skoven ku en mulighed jo være at købe en omex 500 box af lasse på powerpage. den kan sagtens styre sådan en motor... kig ind under produkter -> motorstyringer når du har åbnet powerpage så kan du jo læse lidt om hva det er for en box.
Brap brap brap...
Billede
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#8 Indlæg af Wildert »

Anonymous skrev:g60 motorstyringen er det værste lort du kan få jeg byggede en g60 motor om til 16 v stadig med g lader og boxen var chippet og med justerbar trykregulator på og det ku slet ikke gi benzin nok bare til 1,2 bar


Nu skal du da ikke skyde skylden på boksen - den ved ikke hvor meget saft der løber igennem.
Problemet er dyserne - boksen holder bare en vis åbningstid alt efter belastning. Men hvis dyserne ikke kan flowe nok, så får du aldrig benzin nok - uanset motorstyring. En mulighed at skrue op for benzintrykket - men der er en grænse for hvor langt man kan gå der. Derefter hedder det nye dyser.

Den eneste begrænsning ved selve boksen som jeg kan se det, er hvor højt tryk map-sensoren (mener da at den er med map-sensor altså) kan håndtere.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#9 Indlæg af Havneren »

Jo... Men holder du din boks orginal og så enten sætter større dyser i eller skruer trykket op vil du jo godt nok kunne tilpasse benzinen nogen nunde til spidsbelastningen, men nu længere du kommer ned i belastning og til sidst tomgang... Nu mere for meget benzin vil den få. Den skal jo ikke have mere benzin under dellast og tomgang osv.

v/h christian
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#10 Indlæg af Havneren »

Elles skal du jo have fadt i en ikke proportional benzintryks regulator... Det skal "lqs" nok blande sig i lige om lidt... Dem er han tilsyneladende meget betaget af. :P
Besvar