G60 - Hvad kan std. motorstyringen klare?
Redaktør: Moderatorer
-
GTI-kongen
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
- Geografisk sted: Horsens
G60 - Hvad kan std. motorstyringen klare?
Er der nogle der ved hvad motorstyringen fra en G2 G60 kan klare (benzin og tænding)?
Jeg tænker på at bygge en sådan motor om til turbo, og selvfølgelig skal den op i tryk (omkring 1 bar).
Hvilke begrænsninger har denne motorstyringen?
Mvh Thomas
Jeg tænker på at bygge en sådan motor om til turbo, og selvfølgelig skal den op i tryk (omkring 1 bar).
Hvilke begrænsninger har denne motorstyringen?
Mvh Thomas
VW-Power.....
-
corrado vr6
- Senior Medlem
- Indlæg: 492
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
- Kontakt:
Det skulle det nok kunne klare.. men hvis du finder ud af mere , så skriv lige.. for jeg har planer om at bruge g60 styring til 1,5 bar.. og jeg regner med det dur..
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564
!!! Ny Msn adresse!!!
Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Jb coolers
Tlf: 60743564
!!! Ny Msn adresse!!!
Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
-
GTI-kongen
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
- Geografisk sted: Horsens
-
Gæst
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Anonymous skrev:g60 motorstyringen er det værste lort du kan få jeg byggede en g60 motor om til 16 v stadig med g lader og boxen var chippet og med justerbar trykregulator på og det ku slet ikke gi benzin nok bare til 1,2 bar
Nu skal du da ikke skyde skylden på boksen - den ved ikke hvor meget saft der løber igennem.
Problemet er dyserne - boksen holder bare en vis åbningstid alt efter belastning. Men hvis dyserne ikke kan flowe nok, så får du aldrig benzin nok - uanset motorstyring. En mulighed at skrue op for benzintrykket - men der er en grænse for hvor langt man kan gå der. Derefter hedder det nye dyser.
Den eneste begrænsning ved selve boksen som jeg kan se det, er hvor højt tryk map-sensoren (mener da at den er med map-sensor altså) kan håndtere.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Jo... Men holder du din boks orginal og så enten sætter større dyser i eller skruer trykket op vil du jo godt nok kunne tilpasse benzinen nogen nunde til spidsbelastningen, men nu længere du kommer ned i belastning og til sidst tomgang... Nu mere for meget benzin vil den få. Den skal jo ikke have mere benzin under dellast og tomgang osv.
v/h christian
v/h christian
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

