Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 07:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 okt 2003, 16:50 
er der nogen der kan eller kender nogen der vil fremstille en toppaking i kobber ????

så skriv venligst...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2003, 18:21 
suså vandskæring


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2003, 00:23 
hvilken tykkelse skal du bruge?
tynde pakninger kan laserskæres tykke skal vandskæres
hvis den skal være magen til den orginale toppakning kan den, hvis den orginale topakning passer godt, skæres efter denne
hvilken bil er der tale om (motor)

den kan også skæres efter cad-cam. hvis du selv har mulighed for at tegne pakningen bliver det selvfølig billigst.

kontaktes på jegs@adr.dk


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2003, 12:37 
er det bedst at ligge den imellem to almindelige toppakninger eller skal man lave en rille i top og blok når man skal ha lavet sådan noget???


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2003, 15:02 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Det er vidst bedst at fræse en rille i topstykket eller blokken og ligge en tråd i der trykker lidt hårdere rundt om cyl. Men det kan godt være meget svært at få den tæt

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2003, 00:52 
SpydeII skrev:
er det bedst at ligge den imellem to almindelige toppakninger eller skal man lave en rille i top og blok når man skal ha lavet sådan noget???



det kommer an på hvor "seriøs" du er, det er bedst med rillen, men også det dyreste.

har selv lavet en kompressor bil med 0.8 (max 1 bar) der kører med 1 kobber-pakning og 2 toppakninger, virker fint.

du skal dog være opmærksom på hvordan toppakningen/topstykket/boltne/kanalerne(olie & vand) sidder på dit topstykke. hvis der er god plads imellem cylindrene samt ud til bolte/kanalerne kan du få en større anlægsflade til pakningen og dermed køre med et højre tryk, men for tryk over 1 bar med eftermonteret turbo/kompressor vil jeg begynde at overveje rillemetoden

feks.
eksempel 1)
på en 4 cyl. 1.5l alfa boksermotor har man delt toppen over i 2 stykker der hver dækker over 2 cylindere, her er godt med plads imellem cylinderne samt 2 "ekstra" pinbolte til at holde på toppen

(et alm 4 cyl række topstykke har 2x2 pinb. placeret i hver ende + 2 pinb. imellem cylinderne = 10 styk.
en boksermotor har også 2X2pinboldte placeret i hver ende men 2 topstykker dvs 2x2x2 + 2 pinb mellem cyliderne dvs 4 styk. ialt= 12 styk)

her vil jeg godt turde køre med et tryk på optil 1 bar

eksempel 2)
en mascot 1275cc har meget lidt plads imellem cylinderne

her vil jeg ikke køre over 0,5 bar

(denne motor findes orginalt med turbo (MG metro 1300 turbo) hvor folk har skruet trykket noget over 0,5 bar og tilsyneladende fungere det, dog fortæller historierne ikke om man skifter toppakning ugentligt eller om man har skåret riller i topstykket)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 nov 2003, 20:02 
er der ikke nogle som event. har et nummer elller noget på en som kan lave det


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team