Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 00:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 07:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
stefan skrev:
henrik prøv at læse det du har skrevet selv tidligere i denne tråd!! nu er det desværre ikke første gang det er set at du først kommer med nogle højtflyvende teorier, siden ikke kan dukumentere dem , for så at slutte af med at tale (skrive) ned til folk!! dig skal der nok blive en god værkfører ud af!!!


Ok, kom med et citat hvor jeg ikke kan underbygge hvad jeg siger, eller hvor jeg taler ned til folk i denne tråd.

Tråden starter med at jeg protesterer mod den opfattelse at det er trykket i manifolden der skulle drive en turbo, og hvor er det så lige at jeg taler ned til folk, eller ikke kan dokumentere "en højtflyvende teori"??

Begynder at få den opfattelse at det ikke er velset at snakke om ret meget andet end billig garagetuning herinde, er det godt nok korrekt??

Det engelske indlæg der er indsat i tråden for nogle timer siden er sakset fra en svensk Saab gut der er ret kompetent, så den underbygning af min "højtflyvende teori" mener jeg selv holder nogenlunde vand, men ok, hvis nogen mener det ikke er tilfældet så lytter jeg da gerne.

Bemærkningen omkring værkføreren tager jeg afstand fra. Lad os holde os til at sparke til bolden, ikke?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 07:53 
prøv at læse det første som du påstår i denne tråd! det er der du skriver der ikke skal være tryktab nogen steder i en motor! noget af en påstand! kan du huske da du belærte dette forums læsere om glæderne ved at vende og dreje deres tændrør? nå ja det var så også der du påtalte at ikke alle var lige gode til at stave! det var også der yogo low power kom med en komentar der viste han ikke helt forstod hvad i skrev om!


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 09:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
stefan skrev:
prøv at læse det første som du påstår i denne tråd! det er der du skriver der ikke skal være tryktab nogen steder i en motor! noget af en påstand! kan du huske da du belærte dette forums læsere om glæderne ved at vende og dreje deres tændrør? nå ja det var så også der du påtalte at ikke alle var lige gode til at stave! det var også der yogo low power kom med en komentar der viste han ikke helt forstod hvad i skrev om!


Nu synes jeg du læser mine indlæg præcist som man må forvente at fanden læser biblen.

Al tuning sigter mod at undgå enhver form for trykfald, bla. derfor monterer mange en større turbo, større intercooler,knfilter,større udstødning, bananmanifold osv så at det skulle være "noget af en påstand" at trykfald ikke gavner ydelsen kan jeg ikke se.

Mht indlægget om tændrørene, så lad dog være med at læse det som fanden ville læse biblen, og mht folks staveevner så har jeg _aldrigt_ kommenteret folk for afsindige stavefejl, medmindre de ligefrem gav en helt anden betydning(læs det indlæg du refererer til, så vil du se at jeg netop _ikke_ kritiserer folk for staveevner!).

Du plukker i indlægget og henter den info du kan bruge til direkte at angribe mig personligt helt uden at se sammenhængen i tråden, også kaldet quotefucking.

Gjorde jeg nu det samme i dine indlæg har du allerede leveret rigeligt med ammunition til at slæbe denne tråd totalt offtopic i en regulært hundeslagsmål mellem dig og mig, men det skal jeg nok afholde mig fra at gøre.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 16:08 
hej henrik! hvad med at blive politiker istedet for værkfører! citat det jeg lige har skrevet har jeg aldrig skrevet, og hvis jeg har så er i for dumme til læse det rigtigt! ang. det du har sat ind fra ham svenskeren så mener jeg ikke det underbygger dine påstande ret godt! han skriver faktisk mere om tryk end temp.! men du har vel sat lige netop det klip ind fordi det ser så teknisk ud at du håbede ingen ville sætte spørgsmål til det vrøvl du startede med at skrive!!!


Top
  
 
Indlæg: 07 nov 2003, 16:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
henrik! hvor stort temp.fald tror du egentligt der er i en udstødningsturbine? virker turbinen måske dårligere hvis den er isoleret? kom med et bud i grader? har du prøvet at måle eller har du noget troværdigt på skrift?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 16:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Godt, så sank niveauet ned under hvad jeg mener er rimeligt.

MEN, nu ser jeg frem til at i underbygger jeres holdninger ved at dokumentere at jeg ikke har ret, så lad os så se om det er "all show-no go" når du påstår jeg er fuld af løgn. Jeg lytter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2003, 16:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
håber ikke det var mig du skrev til herover!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2003, 16:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
håber ikke det var mig du skrev til herover!


Nej....men det kom til at se sådan ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2003, 16:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
henrik! hvor stort temp.fald tror du egentligt der er i en udstødningsturbine? virker turbinen måske dårligere hvis den er isoleret? kom med et bud i grader? har du prøvet at måle eller har du noget troværdigt på skrift?


Kun at temperaturfaldet ligger melem 200-350grader alt afhængigt at hvor hårdt alt er presset, blandingsforhold osv.
Ikke noget der kan dokumenteres så det holder herinde :(
Og efter denne tråd er jeg sgu ikke så sikker på at jeg gider gøre en indsats for at dokumentere det.

Det snip jeg smed herind siger direkte at den effekt turbinen ligger på akslen i turboladeren energifaldet i udstødningsgassen henover turboladerens turbineside, ganget med massestrømmen. Trykket figurerer overhovedet ikke. Grundet til at den svensker tillader sig helt at se bort fra det kan jeg kun forklare ved at se på hans formler, og sammenholde det med den termodynamik jeg har lært, og så er han imo ikke helt galt på den.

Men jeg ser selvf. gerne at nogen disker op med en forklaring på hvorfor der er trykforskellen der driver en turbo. H.Daugbjerg siger selv at deres turboer kører næsten optimalt med 0,2-0,3bar i trykfald henover turboen, og den energi der kan komme ud af det er ikke nogensteder i nærheden af at kunne drive en GT35BB lader med ~1bar på kompressorsiden. Så jeg ser da gerne en forklaring på hvor al den effekt kommer fra.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2003, 18:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lad os mødes en dag! så borer vi nogle huller i udstødningssiden og leger med termometer og manometer! (nej det er ikke det samme som at lege doktor med pigerne!)men det skal nok blive sjovt endda! kontakt evt. havneren for nærmere aftale. så kan vi drille ham samtidig! ps. der hvor jeg bor er volvo turbomotorer noget der står (i vejen) i haven!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team