De vildeste jeg har hørt om rundt omkring til træk har haft nogenlunde disse specs:
4turboer, i 3 tryktrin.
to meget store turboer i parallel og derefter i serie med nummer 3 og 4.
På udstødningssiden er udstødningen koblet modstrøms, dvs turbo nummer4 får først udstødningsgassen, i sereie hermed er nummer3 og så parallelforbindelsen af 1 og 2.
Der er tale om motorer med hjemmelavede foringer af slyngstøbt gods importeret direkte fra portugal, omdrejningstal hævet til max 7000(det er diesel vi snakker!), slagvolumen omkring de 8-9,5liter. Dieselpumpen er med 13mm indsatse(det er åndsvagt meget!), og kræver typiskt omkring 50-60hk at slæbe. Det er før set at der er knækket 35mm pumpeaksler!
Turboladerne har deres eget smøreoliesystem trukket af en ret stor hydraulikpumpe. Typiskt er turbolkaderne smurt med 2-4bar over deres maximale ladetryk, så smøreolietrykket er reguleret til hvert turbotrin.
Der bruges ca. 1.5 - 3liter vand på de 100m, og vandet er ultra kritiskt, og genstand for meget justeren frem og tilbage. Udstødningstemp. på BluePower gik lodret fra godt 700 grader til 1150grader da tandremmen til vandpumpen(30-40bar), og så stod alting af

Feks var udstødningshuset på turboladeren blæst igennem, og hjulet smeltet og forsvundet.
op omkring de 2200hk yder de bedste. Det er en tuningsgrad på mere end 1000%, omdrejningstallet hævet med +300% og så tager de dieseler omdrejninger i et tempo der ikke lader ret mange motorcykler ret meget tilbage.
Surf lidt efter "tractor pulling".
Se feks "bitsnpieces". Han bygger alt selv, incl topstykker osv.
Rygterne snakker om at han arbejder på et 4v topstykke med overliggende knastaksler.....
Der kan man _virkeligt_ se noget gennemført highend tuning, men også græsrødderne er stærkt repræsenteret!