Malibu.. skrev:
Den jeg var til syn med var en alfa 75 som er født 2,0 m.131 hk og i lagt en 155 hk turbo motor...
Men der hvor jeg blev klar over den regl men vægt på motor var da jeg havde total renoveret en gammel Alfa Romeo Gtv 2,0 fra 81 hvor jeg ville ligge en v8 i men første valg var en chevrolet 350 men den var for tung og da gtvèren er født med en aluminiums motor vejer den ikke ret meget så måtte ikke ligge så tung motor i pga at der ligger ikke nogen godkendelser på fjedre og styretøj osv men så ville jeg ligge en 3500 rover motor i men den var 70 mm for lang så den kunne ikke være der uden jeg skulle bygge om på fronten så det droppede jeg men den er også bygget i alu så den er ikke så tung..
Vi snakker jo helt forbi hinanden.. tjek lige de motore du vil ligge i din vogn.. turbo motor, v8 osv. der er ikke noget at sige til at du kommer ud for at skal hele systemet igennem...
Det ville jo være det samme som at købe en Fiat 127 og lave den om til 4x4..
Forresten.. betaler du afgift for den model du har lagt i... husk at det ikke er tilladt for dig at kører med mere end standart tryk på 0,7 bar da det ikke er tilladt at øge effekten mere end de 155.. ( 157,2 ) og 1 bar er nok til at du kommer over... IKKE SÅ FEDT... Havde nu beholdt den der lå i og fik den boret op hvis jeg var dig. Min RS er født. 135 og for 5-10.000kr. kan den få ca. 180... og det er kun starten på noget som stadigvæk er lovligt..24 heste er jo latterligt at bruge tid på.. når man tænker på at man ikke må en skid med den... Selv en 2" udstødning + kn filter ville være nok til at den er ulovlig..i tilfælde af at du skalder andre vil du under alle omstændigheder få stylden hvis den er over. 155.. og bliver sendt til tjek..og det er jo ikke sjovt... Mit råd.. Ta det roligt med de motore du ligger i.. også hvis du skal sælge den bagefter.. da det kan gå rettens vej og du kommer til at betale...
Jeg er desværre den type at hvis en skader min vogn så er det første jeg gør.. politiet og et tjek hvis jeg har en mistanke om at det er en anden motor der ligger i.... Det har redet mig for 25.000 kr. engeng.. og gør det gerne igen..
Der kører så mange af din type rundt som ikke ved hvad man må men bare gøre det fordi det er fedt at have en smadrekasse med en kæmpe motor... INGEN SIKKERHED... Ikke ondt ment.. men tænk over det...
Nå!!! men.. c",)
Det er samme undervogn, fjedre, osv. som er på en 1,6 og en 2,0 v6
Men det er da helt klart noget jeg vil undersøge... for det har jeg aldrig hørt om... Har du en side hvor det står på... eller et telefonnummer...