Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 maj 2025, 14:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 18:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Transitfar skrev:
Er det mig som husker forkert, eller havde du ikke også sat en anden gearkasse i???
Er du sikker på at SBI vil godkende en 90 Hk Sierra med de mindre bremser fra en 75 Hk???


Bilen er standart men en 2,0 v6 motor...

En af de biler jeg har lagt en anden motor over i...
1,4 Escort med 75 med knast over i en 1,3 med 65Hk, stødstang er det samme krav der stilles... MAX 20%..


Så snart konstruktionen på bilen bliver ændret er det ulovligt... og det er det der er tale om i det eksempel T&S Har...

Hvor fra for i det fra at det er ulovligt.. kan slet ikke se jeres problem...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 18:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Anders Pedersen skrev:
Transitfar skrev:
Er det mig som husker forkert, eller havde du ikke også sat en anden gearkasse i???
Er du sikker på at SBI vil godkende en 90 Hk Sierra med de mindre bremser fra en 75 Hk???


Bilen er standart men en 2,0 v6 motor...

Det du sikkert kan huske hvad angår geargassen er at stangen hvorpå gearknuppen sidder er gået i stykker og derfor bør udskiftes...

En af de biler jeg har lagt en anden motor over i...
1,4 Escort med 75 HK. med knast over i en 1,3 med 65Hk, stødstang er det samme krav der stilles... MAX 20%..


Så snart konstruktionen på bilen bliver ændret er det ulovligt... og det er det der er tale om i det eksempel T&S Har...

Hvor fra for i det fra at det er ulovligt.. kan slet ikke se jeres problem...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 18:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Anders Pedersen skrev:
Anders Pedersen skrev:
Transitfar skrev:
Er det mig som husker forkert, eller havde du ikke også sat en anden gearkasse i???
Er du sikker på at SBI vil godkende en 90 Hk Sierra med de mindre bremser fra en 75 Hk???


Bilen er standart men en 2,0 v6 motor...

Det du sikkert kan huske hvad angår gearkassen er at stangen hvorpå gearknuppen sidder er gået i stykker og derfor bør udskiftes...

En af de biler jeg har lagt en anden motor over i...
1,4 Escort med 75 HK. med knast over i en 1,3 med 65Hk, stødstang er det samme krav der stilles... MAX 20%..


Så snart konstruktionen på bilen bliver ændret er det ulovligt... og det er det der er tale om i det eksempel T&S Har...

Hvor fra for i det fra at det er ulovligt.. kan slet ikke se jeres problem...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 18:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Jamen jeg tror da også, at T&S ikke vil se gryn med lige netop den ombygning, du har lavet.
Men det er jo ikke det samme som, at SBI SKAL godkende din ombygning.
Og hvis SBI så forlanger større bremser og andre fjedre, fx på grund af den større vægt sammen med de flere heste, så er det, at T&S står klar i kulissen.....

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 18:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Transitfar skrev:
Jamen jeg tror da også, at T&S ikke vil se gryn med lige netop den ombygning, du har lavet.
Men det er jo ikke det samme som, at SBI SKAL godkende din ombygning.
Og hvis SBI så forlanger større bremser og andre fjedre, fx på grund af den større vægt sammen med de flere heste, så er det, at T&S står klar i kulissen.....


Der ligger intet krav i dansk lovgivning om at bremserne skal være større så længe de 20% overholdes som her...

Så ville min RS Turbo med godt 200 HK heller ikke gå gennem syn..
Uden at SBI ville komme på tale..
Og den ville jeg endda selv sige har få små bremser... hvad sikkerhed angår.. men det er jo min egen røv...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 18:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 00:16
Indlæg: 158
Det har du ret i det men at der er ikke nogen der siger der skal laves om på bramser ved motor skift... Men du får bare samme besked som jeg fik d.17-12 da jeg var til syn med en 20% størere motor jeg skulle skaffe dokumentation på motor og når jeg havde det ville SBI vuderer om der skulle laves om på bramserne, Og skal der så det er der tale om en model ændring også skal der betales AFGIFT ...
Så uanset om det kun er motor gear kasse og udstødning så er det op til dem om bramser skal laves om.. Men vi skal jo så også huske at der er tale om en vægt granse når vi snakker motor skift, Dvs at den motor der bliver lagt i må ikke veje mere en Xkg mere men leder efter siden hvor det står og vender tilbage med den ..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 18:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Malibu.. skrev:
Det har du ret i det men at der er ikke nogen der siger der skal laves om på bramser ved motor skift... Men du får bare samme besked som jeg fik d.17-12 da jeg var til syn med en 20% størere motor jeg skulle skaffe dokumentation på motor og når jeg havde det ville SBI vuderer om der skulle laves om på bramserne, Og skal der så det er der tale om en model ændring også skal der betales AFGIFT ...
Så uanset om det kun er motor gear kasse og udstødning så er det op til dem om bramser skal laves om.. Men vi skal jo så også huske at der er tale om en vægt granse når vi snakker motor skift, Dvs at den motor der bliver lagt i må ikke veje mere en Xkg mere men leder efter siden hvor det står og vender tilbage med den ..


Hvad bil har du ?? ( Motor ) ???
Det har jeg aldrig hørt om..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2003, 23:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 00:16
Indlæg: 158
Den jeg var til syn med var en alfa 75 som er født 2,0 m.131 hk og i lagt en 155 hk turbo motor...
Men der hvor jeg blev klar over den regl men vægt på motor var da jeg havde total renoveret en gammel Alfa Romeo Gtv 2,0 fra 81 hvor jeg ville ligge en v8 i men første valg var en chevrolet 350 men den var for tung og da gtvèren er født med en aluminiums motor vejer den ikke ret meget så måtte ikke ligge så tung motor i pga at der ligger ikke nogen godkendelser på fjedre og styretøj osv men så ville jeg ligge en 3500 rover motor i men den var 70 mm for lang så den kunne ikke være der uden jeg skulle bygge om på fronten så det droppede jeg men den er også bygget i alu så den er ikke så tung..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2003, 15:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2003, 23:01
Indlæg: 158
Geografisk sted: Sydsjælland
Malibu.. skrev:
Den jeg var til syn med var en alfa 75 som er født 2,0 m.131 hk og i lagt en 155 hk turbo motor...
Men der hvor jeg blev klar over den regl men vægt på motor var da jeg havde total renoveret en gammel Alfa Romeo Gtv 2,0 fra 81 hvor jeg ville ligge en v8 i men første valg var en chevrolet 350 men den var for tung og da gtvèren er født med en aluminiums motor vejer den ikke ret meget så måtte ikke ligge så tung motor i pga at der ligger ikke nogen godkendelser på fjedre og styretøj osv men så ville jeg ligge en 3500 rover motor i men den var 70 mm for lang så den kunne ikke være der uden jeg skulle bygge om på fronten så det droppede jeg men den er også bygget i alu så den er ikke så tung..


Vi snakker jo helt forbi hinanden.. tjek lige de motore du vil ligge i din vogn.. turbo motor, v8 osv. der er ikke noget at sige til at du kommer ud for at skal hele systemet igennem...
Det ville jo være det samme som at købe en Fiat 127 og lave den om til 4x4..

Forresten.. betaler du afgift for den model du har lagt i... husk at det ikke er tilladt for dig at kører med mere end standart tryk på 0,7 bar da det ikke er tilladt at øge effekten mere end de 155.. ( 157,2 ) og 1 bar er nok til at du kommer over... IKKE SÅ FEDT... Havde nu beholdt den der lå i og fik den boret op hvis jeg var dig. Min RS er født. 135 og for 5-10.000kr. kan den få ca. 180... og det er kun starten på noget som stadigvæk er lovligt..24 heste er jo latterligt at bruge tid på.. når man tænker på at man ikke må en skid med den... Selv en 2" udstødning + kn filter ville være nok til at den er ulovlig..i tilfælde af at du skalder andre vil du under alle omstændigheder få stylden hvis den er over. 155.. og bliver sendt til tjek..og det er jo ikke sjovt... Mit råd.. Ta det roligt med de motore du ligger i.. også hvis du skal sælge den bagefter.. da det kan gå rettens vej og du kommer til at betale...

Jeg er desværre den type at hvis en skader min vogn så er det første jeg gør.. politiet og et tjek hvis jeg har en mistanke om at det er en anden motor der ligger i.... Det har redet mig for 25.000 kr. engeng.. og gør det gerne igen..
Der kører så mange af din type rundt som ikke ved hvad man må men bare gøre det fordi det er fedt at have en smadrekasse med en kæmpe motor... INGEN SIKKERHED... Ikke ondt ment.. men tænk over det...


Nå!!! men.. c",)
Det er samme undervogn, fjedre, osv. som er på en 1,6 og en 2,0 v6
Men det er da helt klart noget jeg vil undersøge... for det har jeg aldrig hørt om... Har du en side hvor det står på... eller et telefonnummer...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2003, 18:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 00:16
Indlæg: 158
Hmmm Jeg kan også kun sige at jeg er glad for det ikke er min bil det er en jeg har gjort klar til syn og skulle køre den til syn for ejeren ...
Men det jeg er ude efter med det jeg skrev var at jeg fik at vide at det var op til SBI om bramserne er gode nok eller on der skal laves om på dem og den eneste forskel der er på de to typer biler er de foreste bramser de er 8 mm tykkere på turbo modellen end på den anden og det er det der bestemmer om der skal betales afgift ..
Men kører man så til syn med en sierra som der er lavet om på nær bramser og man får at vide at de skal laves om, Så kan SBI i følge den tækst (E.eks) sige at du skal lave bramser og betale afgift og det er jo ikke fedt på en gammel sierra da jeg kunne finde mange andre biler jeg hellere ville betale afgift af ...
Jeg siger ikke at den ikke kan blive synet men der er jo en risiko...
Ps det er ikke så let at bore en nord motor op som den er født med da det er en alu blok men stål foringer og de er meget skrøbelige ..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team