Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 00:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 jan 2004, 00:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
min kærestes vogn en uno 45 med 127 motor, ryger sådan lidt kraftigt ud af udstødningen når man slipper gassen ved motorvejskørsel, er der nogen der kan give en forklaring på det? kan sku ikke forstå hvorfor. har næsten lige lagt motoren i og sleb ventiler og skiftede olietyve og alt lige efter bogen.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 08:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Det er vel uforbrændt benzin.
Der suges jo ret kraftigt i karb. under de omstændigheder.......

MvH: Sug på.........

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 12:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Det kunne være det vakum der kommer når gassen slippes der gør at suges olie op ved stempelerne hvis ringende er slidt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 12:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Er det blå røg ? (dyr røg) eller er det sort røg ? (billig røg)

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2004, 19:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Sort/grå røg ved speeder slip er som regel slidte ventilstyr/olietyve.
sort/grå røg ved accelration kan være for stort accelrationstilskud, eller det mest almindelige slidte olieskraberinge.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2004, 00:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
tak for svarene...
røgen er grålig og tror ikke det er olietyvene, da disse blev skiftet for ca en måned siden... hvis det er dem skal jeg i alt pald ha fat i nakken på fr. sund autodele... ha ha
synes bare alt er lavet efter bogen. havde også stemplerne ude og synes ringene så ganske fine ud og de ku alle drejes rundt i deres kanal

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2004, 11:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Du har haft stemplerne ude ?

Så har du forhåbentligt skiftet ringene og honet cylindrene ?
Hvis ikke, så har vi vist lokaliseret problemet. :(

Du skal altid skifte ringene og hone, hvis du har haft stemplerne ude. De gamle ringe bliver ALDRIG tætte igen.

Ud med dem igen

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2004, 15:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Det forstår jeg ikke helt.......
Hvis den ikke er tæt omkring stempelringene, så må der jo også være tydelig underkompression, og det kan da nemt tjekkes ved lige at trække oliepinden, og så se, hvor meget røg der kommer op af skorstenen....
Derudover skal man huske, at om vinteren ryger alle biler kraftigt med hvid. Det der med røgfarve er MEGET nemmere om sommeren...... :? .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2004, 21:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
havde stemplerne ude og der er ranske rigtigt en del røg... den bruger en anelse olie... men har målt en kompression på 11,3 bar i gennemsnit med en bar udsving til hver side... det sku da være fint... passer det at de ALDRIG kan blive tætte igen? det er sku lige noget jeg har misset... men ok motoren var ikke kommet ud og køre uden at jeg havde det skilt ad. motoren havde stået og fået regn uden karburator på så køn var den ikke...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2004, 21:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Har du kontroleret spillerummet mellem ventilstyr og ventilstammer.
Hvis dette er for stort vil de nye olietyve have en meget begrænset levetid, og motoren vil begynde at ryge kraftigt ved motorbremsning.

Jeg vil give yugo ret jeg må også have misset noget mht. honing og udskiftning af stempelringe Ved adskillelse af motor.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team