Røg i en uno 45 når man slipper gassen?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

Røg i en uno 45 når man slipper gassen?

#1 Indlæg af Yugo Turbo »

min kærestes vogn en uno 45 med 127 motor, ryger sådan lidt kraftigt ud af udstødningen når man slipper gassen ved motorvejskørsel, er der nogen der kan give en forklaring på det? kan sku ikke forstå hvorfor. har næsten lige lagt motoren i og sleb ventiler og skiftede olietyve og alt lige efter bogen.
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Det er vel uforbrændt benzin.
Der suges jo ret kraftigt i karb. under de omstændigheder.......

MvH: Sug på.........
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads B (dk) »

Det kunne være det vakum der kommer når gassen slippes der gør at suges olie op ved stempelerne hvis ringende er slidt
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#4 Indlæg af Nolan »

Er det blå røg ? (dyr røg) eller er det sort røg ? (billig røg)

/Nolan
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Sort/grå røg ved speeder slip er som regel slidte ventilstyr/olietyve.
sort/grå røg ved accelration kan være for stort accelrationstilskud, eller det mest almindelige slidte olieskraberinge.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#6 Indlæg af Yugo Turbo »

tak for svarene...
røgen er grålig og tror ikke det er olietyvene, da disse blev skiftet for ca en måned siden... hvis det er dem skal jeg i alt pald ha fat i nakken på fr. sund autodele... ha ha
synes bare alt er lavet efter bogen. havde også stemplerne ude og synes ringene så ganske fine ud og de ku alle drejes rundt i deres kanal
Brap brap brap...
Billede
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#7 Indlæg af Nolan »

Du har haft stemplerne ude ?

Så har du forhåbentligt skiftet ringene og honet cylindrene ?
Hvis ikke, så har vi vist lokaliseret problemet. :(

Du skal altid skifte ringene og hone, hvis du har haft stemplerne ude. De gamle ringe bliver ALDRIG tætte igen.

Ud med dem igen

/Nolan
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#8 Indlæg af Transitfar »

Det forstår jeg ikke helt.......
Hvis den ikke er tæt omkring stempelringene, så må der jo også være tydelig underkompression, og det kan da nemt tjekkes ved lige at trække oliepinden, og så se, hvor meget røg der kommer op af skorstenen....
Derudover skal man huske, at om vinteren ryger alle biler kraftigt med hvid. Det der med røgfarve er MEGET nemmere om sommeren...... :? .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#9 Indlæg af Yugo Turbo »

havde stemplerne ude og der er ranske rigtigt en del røg... den bruger en anelse olie... men har målt en kompression på 11,3 bar i gennemsnit med en bar udsving til hver side... det sku da være fint... passer det at de ALDRIG kan blive tætte igen? det er sku lige noget jeg har misset... men ok motoren var ikke kommet ud og køre uden at jeg havde det skilt ad. motoren havde stået og fået regn uden karburator på så køn var den ikke...
Brap brap brap...
Billede
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

Har du kontroleret spillerummet mellem ventilstyr og ventilstammer.
Hvis dette er for stort vil de nye olietyve have en meget begrænset levetid, og motoren vil begynde at ryge kraftigt ved motorbremsning.

Jeg vil give yugo ret jeg må også have misset noget mht. honing og udskiftning af stempelringe Ved adskillelse af motor.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar