Røg i en uno 45 når man slipper gassen?
Redaktør: Moderatorer
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
Røg i en uno 45 når man slipper gassen?
min kærestes vogn en uno 45 med 127 motor, ryger sådan lidt kraftigt ud af udstødningen når man slipper gassen ved motorvejskørsel, er der nogen der kan give en forklaring på det? kan sku ikke forstå hvorfor. har næsten lige lagt motoren i og sleb ventiler og skiftede olietyve og alt lige efter bogen.
Brap brap brap...


- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Sort/grå røg ved speeder slip er som regel slidte ventilstyr/olietyve.
sort/grå røg ved accelration kan være for stort accelrationstilskud, eller det mest almindelige slidte olieskraberinge.
MVH
Morten
sort/grå røg ved accelration kan være for stort accelrationstilskud, eller det mest almindelige slidte olieskraberinge.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
tak for svarene...
røgen er grålig og tror ikke det er olietyvene, da disse blev skiftet for ca en måned siden... hvis det er dem skal jeg i alt pald ha fat i nakken på fr. sund autodele... ha ha
synes bare alt er lavet efter bogen. havde også stemplerne ude og synes ringene så ganske fine ud og de ku alle drejes rundt i deres kanal
røgen er grålig og tror ikke det er olietyvene, da disse blev skiftet for ca en måned siden... hvis det er dem skal jeg i alt pald ha fat i nakken på fr. sund autodele... ha ha
synes bare alt er lavet efter bogen. havde også stemplerne ude og synes ringene så ganske fine ud og de ku alle drejes rundt i deres kanal
Brap brap brap...


-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Det forstår jeg ikke helt.......
Hvis den ikke er tæt omkring stempelringene, så må der jo også være tydelig underkompression, og det kan da nemt tjekkes ved lige at trække oliepinden, og så se, hvor meget røg der kommer op af skorstenen....
Derudover skal man huske, at om vinteren ryger alle biler kraftigt med hvid. Det der med røgfarve er MEGET nemmere om sommeren......
.
Hvis den ikke er tæt omkring stempelringene, så må der jo også være tydelig underkompression, og det kan da nemt tjekkes ved lige at trække oliepinden, og så se, hvor meget røg der kommer op af skorstenen....
Derudover skal man huske, at om vinteren ryger alle biler kraftigt med hvid. Det der med røgfarve er MEGET nemmere om sommeren......
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
havde stemplerne ude og der er ranske rigtigt en del røg... den bruger en anelse olie... men har målt en kompression på 11,3 bar i gennemsnit med en bar udsving til hver side... det sku da være fint... passer det at de ALDRIG kan blive tætte igen? det er sku lige noget jeg har misset... men ok motoren var ikke kommet ud og køre uden at jeg havde det skilt ad. motoren havde stået og fået regn uden karburator på så køn var den ikke...
Brap brap brap...


-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Har du kontroleret spillerummet mellem ventilstyr og ventilstammer.
Hvis dette er for stort vil de nye olietyve have en meget begrænset levetid, og motoren vil begynde at ryge kraftigt ved motorbremsning.
Jeg vil give yugo ret jeg må også have misset noget mht. honing og udskiftning af stempelringe Ved adskillelse af motor.
MVH
Morten
Hvis dette er for stort vil de nye olietyve have en meget begrænset levetid, og motoren vil begynde at ryge kraftigt ved motorbremsning.
Jeg vil give yugo ret jeg må også have misset noget mht. honing og udskiftning af stempelringe Ved adskillelse af motor.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html