Tuning og lovgivning

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#11 Indlæg af Transitfar »

Yep. Og så er vi tilbage, hvor det hele startede: Problemet med PRISEN!!!
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
Bjarki
Medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#12 Indlæg af Bjarki »

Netop, der er ikke noget nyt i at man kan få sin bil godkendt, hvis man f.eks. kan kan fremvise en emmisionstest, som viser at bilen ligger under de tilladte værdier. Men problemet er, som sagt, at sådan en test ikke ligefrem er gratis...
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#13 Indlæg af Transitfar »

Efter min mening er det et STORT problem for et demokrati (danmark) at stille nogle krav, som borgerne skal UDENLANDS for at opfylde!!!
Der er jo åbenbart ingen danske institutter, som kan opfylde SBI´s krav :shock: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
lille mig

#14 Indlæg af lille mig »

Hvem har sagt at vi har demokrati :wink:

Og ja, jeg kan kun sige det samme, det virker fuldstændigt vanvittigt at vi skal rejse ud af landet for at opfylde statens krav. Det er dybt urimeligt.

Men med det sammenhold der generelt er, kan vi næppe stille noget op.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#15 Indlæg af Transitfar »

Sammenholdet er godt nok, det tror jeg ikke man skal tage fejl af.
Men vi er simpelthen bare for få, hvis det skal handle om tuning af biler.
Hvis man derimod kunne skabe røre i andedammen ved at påpege det udemokratiske - grænsende til grundlovsstridigt - ved godkendelseskravene, så ville der jo pludselig være en ny indgangsvinkel!!!
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#16 Indlæg af Havneren »

Jeg kunne nu godt tænke mig at få deres defination på "godkendelsespligtig"... Jeg tror slet ikke det dækker almindelige personbiler!

Almindelige personbiler er f.eks. heller ikke dækket ind under det der hedder typrgodkendelsespligtige. Det er noget der er ændret tror jeg for sådan var det jo ikke før. En bil som ikke er typegodkendt i DK (og det er de danske regler vi snakker om her) kan jo i dag "sagtens" komme på plader her.

Men det ændrer nu heller ikke en skid ved problem stillingen...

Hvor gammel er din bil "lille dig"? Og er den født med katalysator?

Du SKAL altså læse noget af det der beskriver hvordan jeg fik min synet. Jeg fandt nogle "smut huller" som jeg kunne drage nytte af. Måske kan du gøre det samme!

Men ellers er din generalle opfattelse af visse folks skriverier omking dette enme FULDSTÆNDIG korrekt desværre... :?

v/h christian
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#17 Indlæg af Transitfar »

Med risiko for at få en over næsen: Jeg tror nok, at hvad der er godkendelsespligtigt er nøje beskrevet i indledningen til den dejlige tekst, som du helt tydeligt har nærlæst mange gange.
Man bliver bare tilbøjelig til at springe de uinteressante kapitler over.
Nu skal jeg heldigvis bare snart have en hverdagsbil, som IKKE er tuningsegnet...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#18 Indlæg af Havneren »

Nå ikke lige som transitten hva?

Nå for pokker... Det har jeg ikke set! Men du får lige en over næsen af lige vel så... "KLASK - AUI"
Luffe
Junior Medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 07 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: fredericia

#19 Indlæg af Luffe »

er der en lyseblå golf på gule plader der kører rundt i bogense med en brian og dunke dunke musik?
jeg har en golf der køre når DEN vil!!!
Lille mig

#20 Indlæg af Lille mig »

Jeg har en Carina 97' med 1,8 motoren(7A-FE) men det er ikke mig der skriver i det andet forum.
Så ja, den er født med kat og har pt. en CO på 0,012 % målt hos SBI til syn og jeg fik papiret med på målingen.

Jeg vil smide en turbo på og en racerkat og det der så følger med, men den skal ikke være vild, kun ca 170 hk.

Og det eneste de sikkert vil gå amok over er turboen, når de ser den. Jeg kan nemt få CO'en ned, hvor den skal være (maks. 0,5 %).

Men kender i det, skal man smide 50K for at få bilen dømt ok, det er da latterligt.

Jeg regner med at bruge en Haltech el. OMEX motorstyring til dette, så det hele kan sættes op, som jeg vil have det.
Besvar